• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal of handmatig uitpoetsen?

miikey

Detailing rookie
4 mei 2010
107
0
Poetsen jullie persoonlijk liever wax, sealers, cleaners en polijstmiddelen uit met bijv een Dodo Juice Fantastic Fur doek of doen jullie dit liever machinaal met een MF pad?

Dit vraag ik naar aanleiding voor een nog te bestellen bestelling, graag jullie mening.

Een wax of sealant doe ik na het curen uitbuffen met de dap en een mf bonnet, daarna loop ik alles na met de Fantastic Fur (het zogenoemde auto aaien :lol ).

Ik heb het 3x geprobeerd, en 3x oorlog gehad met die krengen, het reseultaat liet eveneens te wensen over. Sindsdien gewoon lekker met het klauwtje alles uitbuffen, werkt eigenlijk nog beter ook :ja

Tot nu toe 4x de bonnets met alle tevredenheid en zonder problemen gebruikt. Vooral om de grotere oppervlakken uit te buffen en daarna met de hand alle hoekjes en vlakken nagelopen.

Gemengde reacties dus. Machinaal zal het natuurlijk wel sneller gaan, of valt dat allemaal wel mee?
Nu twijfel ik of die MF bonnets de aanschaf waard zijn, er zijn mensen positief over maar ook veel negatief..:-"

Valt een beetje in zelfde categorie als het aanbrengen van de wax, de ene machinaal en de ander met het handje.
Handmatig wordt zowel opbrengen als afnemen meer gedaan, maar zijn er genoeg die het toch gewoon met de machine doen en er zeer tevreden over zijn
( hopelijk lieg ik nu niet, maar meen dat tijdje geleden dat Tim schreef dat hij de bonnets ook had gebruikt op zijn R8 .... says enough )

Er zijn ook mensen die hun enzo wassen met een vochtig, op de grond gelegen, doekje :lol

Ik heb nog nooit machinaal uitgepoetst maar het lijkt me ook niks, als je gewoon met de hand uitpoetst zit je dichter bij de lak, en zie je ook sneller de plekken die nog wat aandacht verdienen. Als je snel met de machine er even overheen "hobbelt" lijkt het me dat je minder aandacht geeft aan de lak.

miikey zei:
Gemengde reacties dus. Machinaal zal het natuurlijk wel sneller gaan, of valt dat allemaal wel mee?
Het gaat wel iets sneller, maar het is vooral makkelijk als je een wax/sealant te dik heb gesmeerd dan vliegt het er zo vanaf.
Nalopen met bijv. een fantastic fur is wel aan te raden.

Met de hand heb je het meeste gevoel. En ik vind het eigenlijk leuker te voelen he de mf doek over lak heen zoeft. Ik gebruik de bonnets doorgaans meer als de dagen kouder en korter zij.Dan gaat het uitwrijven gewoon wat sneller.