• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Make over van roze naar rood, Opel Astra Sport

Sjors-V6

Detailing rookie
9 mei 2009
102
0
Afgelopen zaterdag hebben een goeie vriend en ik een Astra F Sport onder handen genomen, deze is van zijn Zusje welke met haar vriend op vakantie was, zo hadden wij mooi de tijd deze weer eens netjes rood te maken, nou dat is zeer goed gelukt !!

´s ochtends om 08:30 de Astra opgehaald, eerst naar de wasbox gereden waar Niels de auto gewassen heeft, en vervolgend hebben we ´m samen gegumd met klei, daarna naar huis gereden en de auto op de brug gezet, zo zag i eruit:

IMG_2008.webp

IMG_2009.webp

IMG_2012.webp

IMG_2013.webp

IMG_2015.webp

IMG_2016.webp

IMG_2018.webp

IMG_2024.webp

De spoiler was ons uitgaanspunt :rules

IMG_2019.webp

Voorzien van de nodige producten:

IMG_2058.webp

Met de Paint cleaner nog enige verruilingen weg gehaald welke met de klei lastig weg ging

en gewapend met 2 Dap's zijn we van start gegaan:

IMG_2021.webp

Daar de lak niet alleen verkrijt was maar ook écht roze was, was de cobo Inizio op oranje noodzakelijk, dat gaf al dit resultaat !

IMG_2029.webp

De hele auto (op de bumpers na) met deze combo gedaan, waarna 1 hit met Mezzo op wit en 1 hit finale op wit, vervolgens black hole, en 2x afgetopt met de 915 van collinite, dit gaf na wat proberen een super resultaat !!

IMG_2031.webp

IMG_2033.webp

Sorry dit moest even op de foto :lol

IMG_2046.webp

We werden goed verzorgd door mams :cool we zorgen slecht voor ons zelf als we bezig zijn :roll

IMG_2047.webp

Op deze foto is ook kei goed te zien dat die spiegel bekant wit is !!

IMG_2035.webp

IMG_2040.webp

IMG_2041.webp

Dat word toch alweer terug rood !! :jippie

IMG_2049.webp

Ook zijn alle gootjes schoongemaakt en in de was gezet, tevens heb ik via mijn werk een set nieuwe luxe kenteken platen geregeld, dat ziet er meteen een stuk frisser uit d:)b

IMG_2061.webp

Zelf ook even bijtanken

IMG_2059.webp

Trims zijn gedaan met met Poorboy's Natural Look, en de banden met Meguiars Tire shine

Het eindresultaat ver na midden nacht :-" Ik ben er fan van, Monello werkt echt kei goed op een Opel lak !

IMG_2063.webp

IMG_2064.webp

IMG_2065.webp

Gisteravond de auto terug gebracht, waar onderweg nog een paar leuke foto's gemaakt zijn:

IMG_3381.webp

IMG_3385.webp

IMG_3387.webp

IMG_3388.webp

IMG_3390.webp

Bedankt voor het lezen !!

Netjes gedaan Sjors :-)^

Jullie plakken de trims niet af zo te zien ?
Hoe lang zijn jullie in totaal bezig geweest ?

Gr. Arjan

Om 08h30 begonnen en ondanks dat jullie bewapend waren met 2 daps, pas na midden nacht klaar. Wat een karwei moet dat geweest zijn, hulde :cool
Het resultaat mag er zijn, hoop voor jullie dat je zus er goed mee om zal gaan :rules

Juffer1 zei:
Netjes gedaan Sjors :-)^

Jullie plakken de trims niet af zo te zien ?
Hoe lang zijn jullie in totaal bezig geweest ?

Gr. Arjan

Hoi Arjan,

Bedankt !!

Nee klopt.. het is wel verstandig dit wel te doen ! echter gewoon goed opletten we zijn nergens uitgeschoten.. :cool

Oeh uhmm van denk toch wel een 19 uur in totaal, de zondag is hij nog gestofzuigd en de trims allemaal nog een keer gedaan.

DB9 zei:
Om 08h30 begonnen en ondanks dat jullie bewapend waren met 2 daps, pas na midden nacht klaar. Wat een karwei moet dat geweest zijn, hulde :cool
Het resultaat mag er zijn, hoop voor jullie dat je zus er goed mee om zal gaan :rules

Hopen wij ook ! komt wel goed, thanks :cool

Top! Het lijkt mijn rode starlet wel. Die is ook wat roze en vaal. Dit is eigenlijk ook wat ik zou willen bereiken.

Had je eigenlijk al enige ervaring met zo'n DAP machine?

Soron zei:
Top! Het lijkt mijn rode starlet wel. Die is ook wat roze en vaal. Dit is eigenlijk ook wat ik zou willen bereiken.

Had je eigenlijk al enige ervaring met zo'n DAP machine?

Ik wel, doe voor mijn werk ook veel met een Flex Rotary.. Niels niet, maar hij pakte het snel op ! 't ging super :party

Ik ben zelf wat huiverig dat ik de lak zou vernielen met zo'n machine (en een witte auto zou overhouden), maar ik hoor/lees hier veel dat die DAP500/900 echt foolproof is en ook geschikt voor de echte beginner als ik. Is dat jullie ook ondervonden? :-" :schaam

Een DAP is echt wel foolproof. Zolang je met een lichte combi begint (Wit met SSR1 - Monello Finale) en dat langzaam uitbouwt naar een zwaardere combi (oranje met SSR2.5 - Monello Mezzo) tot je hebt gevonden wat werkt kan er weinig mis gaan.
Vanaf de zwaarste combinatie moet je dan wel weer terug gaan werken naar de lichtste combinatie die je hebt.

De grootste fout die gemaakt word is dat men vaak met een te heftige combinatie begint.
Zolang je de machine netjes vasthoudt en zorgt dat de backingplate niet in aanraking komt met de lak kan er met een DAP echt heel weinig gebeuren en/of misgaan.

Deze projecten zijn altijd leuk om te doen!

prima gedaan!!

een vale kleur wordt vaak weer mooi opgehaald en het verschil is ongelooflijk..

De trims zou ik ook afplakken, ondanks voorzichtig zijn....ook stof lijkt zich in te vreten en een paar dagen na het polijsten worden de trims wit, toch zonde.

Zo die is er zeer van opgeknapt:-)^ Wat een werk zit erin.

Uit ervaring kan ik je zeggen dat het toch wel handig is de trims af te plakken. Ik dacht ook laatst kan geen kwaad, trims nog gevoed met Trim Restorer, paar dagen later zag ik toch dat de trims op sommige plekken 'wit' waren geworden...zonde van het harde werk:(

Mooi resultaat.
Blijven leuke auto's. Leuk om te zien dat deze nog in zo'n mooie staat is.
Heb precies hetzelfde type,motor en uitvoering gehad maar dan in het zwart.
Bouwjaar 95/96?

Auto spettert gewoon van mijn scherm af ! :-)^

Super resultaat. Als nieuw gewoon.

Zijn jullie nu met twee man in totaal 19-uur bezig geweest? Of twee maal 19-uur = 38-uur?