• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Marring door MF doeken....

Dennis84

Detailing chief
27 okt 2014
217
75
40
Vorige maand de auto gepolijst en afgewerkt met een laag Collinite 845 & 476S.
Vandaag zat er wat vogelpoep op de kofferdeksel....ruimschoots ingesprayed met Spray & Wipe en afgenomen met de PB Mesh Microfiber Bug Towel...
In de volle zon zag ik dat de afgenomen plek onder de zeer lichte swirls zat.
Vervolgens hele kofferdeksel royaal ingesprayed en afgenomen. Leek steeds erger te worden....

Kreeg het jammergenoeg niet helemaal super op de foto:
AEDAD8BB-8372-4398-B2FF-0CF2BCB7295D_zps2zhpfmoh.webp

Onvoorstelbaar dat dit eigenlijk door die doek kan komen.....
Zit dit nu direct in de blanke lak of zou dit bijv. in de waxlaag zitten?

Hoe lossen jullie dit op? Gewoon even handmatig met polish er overheen en dan waxen?

Bijlagen

• AEDAD8BB-8372-4398-B2FF-0CF2BCB7295D_zps2zhpfmoh.webp
    AEDAD8BB-8372-4398-B2FF-0CF2BCB7295D_zps2zhpfmoh.webp
    243,2 KB · Weergaven: 129
Vraag me ook eens af hoe jullie de polijst resten, wax, coating,... afneemt, in rechte banen of in cirkels.
Ook welke doeken is er geschikt voor, korte of lange vezels.

Meestal gebruik ik de korte kant met polijst resten, vooral compounds. Wax neem ik eerst af met korte kant en wrijf ik na met de lange kant. Ik neem niks af in ronde bewegingen, maar dat is iets dat tussen mijn oren zit. Swirls zijn rond dus wil ik die beweging niet maken.

Die bug towel heeft een hele open en grove structuur, het is niet voor niets een doek die gemaakt is om insecten van je lak te "schuren".
Als je niets anders bij je hebt snap ik dat je wat moet, maar mijn keuze zou het niet zijn om dat met deze doek te doen.

Die doek heeft een hele open structuur, je hebt maar iets stof of zand nodig wat in een van die openingen gaat zitten en je bent weg.
Volgende keer een dikke en grote MF doek pakken en de plek deppen ipv vegen. Of je moet er een paar bekers water overheen kunnen gooien.

Maar dan is die doek eigenlijk alleen maar te gebruiken bij een detail waarbij je toch moet gaan polijsten...
Neem aan dat ie (iig op mijn auto) veelal marring geeft dus ook bij insecten verwijdering.

Tevens omwille van de open structuur en ervaringen van anderen deze doek aangeschaft. De open structuur zou volgens de omschrijving ervoor zijn om krassen te voorkomen bij verwijderen insectenljjken, vogelpoep e.d.

Gevalletje op de stapel in de kast denk ik dan maar:roll