• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Martijn16vt met Fiat en Lancia stelt zich voor!

Martijn16VT

Detailing rookie
15 dec 2009
22
0
Hallo allemaal! :-d

Ik ben Martijn, kom uit delft, 22 jaar en studeer bedrijfskunde aan de HHS.
Sinds een ruim half jaar ben ook ik besmet met het detailing virus!
Het begon met de aanschaf van mijn eerste auto, een Fiat Coupè 16V turbo. Deze was jaren lang was-straat onderhouden, en kon het nodige werk wel gebruiken!

Omdat ik niet dagelijks met de Coupe wil rijden (gezien de modificaties in onderstel en motorisch geen prettige woon-werk auto meer) heb ik afgelopen week een Lancia Ypsilon 1.2 16v gekocht als dagelijkse auto. Ik beschik niet over een garage maar heb wel een afdak. De coupe zal hier onder een goed passende hoes (moet ik nog vinden!) de winter door gaan brengen.

Even wat plaatjes:
CoupeLV.webp

coupeLA.webp

CoupegrilleFMIC.webp

engineupclose.webp

En de Ypsilon:
alletwee.webp

lancia.webp

lanciaint.webp

Thanks!

De lancia is mishandeld, die krijgt zodra het straks wat warmer is écht een volledige behandeling.
De coupé heeft de originele lak nog, maar zit he-le-maal vol met swirls.

Dennis van CC heeft me uitgenodigd om van het voorjaar eens langs te komen, dan kan hij demonstreren wat een polijstmachine kan doen... ik ben benieuwd!

Bedankt! ,^^ de uitlaat-tip is inderdaad een beetje aan de grote kant. doorsnede is een cm of 12. Komt ooit nog wel iets anders op!

Ik moet zeggen dat de 1.2 16v mij erg verbaasd. 86pk en een hoop koppel voor zo'n klein auto-tje, het rijdt erg aangenaam en luxe (gezien de klasse waar de auto invalt uiteraard). De coupé is leuk voor meetings, ritjes naar duitsland en belgie-luxemburg of frankrijk. Echter voor dagelijks gebruik niet te doen (voor mij!)

Wat is dat toch een prachtige kleur die rood :love ook toevallig kleur# 186 (of was het nou 168?). Lleur ziet er bij jou toch een stuk beter uit dan bij mij ondanks dat ze bijna even oud zijn.
Ik ben zelf ook nog (samen met pa) bezig een coupe 16vt te reviseren, krukas en drijfstang lagers volledig weg terwijl de vorige revisie 2000 km geleden was 8-o
En de 16v fire motoren (zoals de 1200 in de Y) zijn inderdaad geweldige motoren, maar welke Fiat motor is dat nou niet :lol . Maar heb je nou de 16" coupé velgen onder de Y zitten?

Martijn16VT zei:
Bedankt! ,^^ de uitlaat-tip is inderdaad een beetje aan de grote kant. doorsnede is een cm of 12. Komt ooit nog wel iets anders op!

Ik moet zeggen dat de 1.2 16v mij erg verbaasd. 86pk en een hoop koppel voor zo'n klein auto-tje, het rijdt erg aangenaam en luxe (gezien de klasse waar de auto invalt uiteraard). De coupé is leuk voor meetings, ritjes naar duitsland en belgie-luxemburg of frankrijk. Echter voor dagelijks gebruik niet te doen (voor mij!)

He Martijn ,je Ypsilon is dezelfde uitvoering van de onze ,enkel de binnenbekleding in een ander kleurtje !
Ik was ook verbaasd over de prestaties van dat piepkleine motortje,ook medeweggebruikers zijn verbaasd over de vlotheid en acceleratie van het ding :lol

Ik vind het in ieder geval geen straf om er mee te rijden ,terwijl ik toch mijn Alfa 166 gewend ben .
Schitterende Coupe heb je ! :-)^

Dit is onze Ypsilon 10jaar jong !

LanciaYpsilonWINTERPREP001.webp

@GWBoes-> het is speed red 168 inderdaad! Leuk dat je ook bezig bent met een coupè, drijfstanglager is inderdaad een zwakke plek. Heb je de nokkenassen ook direct gecheckt? Die waren bij mij flink ingesleten en dit scheelde aanzienlijk in de hoogte om de kleppen open te drukken.

@Geert-> Ik heb inderdaad de 16 inch coupe velgen er (heel even) onder gedaan. Dit als alternatief om de originele 14" te 'refurben'. Was echter een no-go, want de achterwielen lopen nu aan in de wielkasten. Had ik eigenlijk ook wel verwacht. Nu dus maar 1 voor 1 doen.. ze zijn volledig gecorrodeerd en dat is erg zonde, gezien de rest van de auto er prima uit ziet.
én... het motortje snort inderdaad prima!

nokkenassen zijn nog perfect, zijn er nieuw ingezet bij de vorige revisie net als de krukas.
Het onderblok word waarschijnlijk binnenkort weggebracht om gereviseerd te worden en misschien nog een paar extra aanpassingen :roll .

Thanks Miniron!

Ik heb nog twee andere auto's om aan te werken:

Moeders haar Fiat Grande Punto (1.4 16v Editione Racing in het blauw

Vaders zijn Volvo S60 Drivers Edition (komt in Januari) in het zwart

Dan is de stal wel compleet ;)

Hoi Martijn.

Twee interesante auto's heb je daar. Die coupe staat er goed bij zeg, dat zijn toch Abarth velgen van de GP onder de coupe?
Veel poetsplezier he.

romeodelta zei:
Hoi Martijn.

Twee interesante auto's heb je daar. Die coupe staat er goed bij zeg, dat zijn toch Abarth velgen van de GP onder de coupe?
Veel poetsplezier he.

Klopt, zijn de GP Abarth velgen! Ik zoek alleen nog rode fiat naafkapjes, want deze vindt ik er niet bij staan ('tis geen abarth hé ,^^ )

@Jan-> thx!