Hoi,
Na een aantal maanden rondgezworven te hebben bij jullie toch maar eens een account aangemaakt en, zoals dat hoort, mezelf eens (uitgebreid) voorstellen:
Ik ben Martin, woon in Dordrecht en ben in het bezit van een 21 jaar oude Volvo 245. Via het forum, waar ik nu 2 jaar bij aangesloten ben (volvolvo.nl) is Carclean.com een aantal malen positief besproken, dus zo heb ik ze gevonden.
De auto heeft een wasstraatgeschiedenis van 21 jaar in de lak gekerfd zitten, en aangezien de auto verder in goede staat is, mag de lak dat ook wel uitstralen. Ik heb handmatig geprobeerd (met AutoGlym SRP) de lak op te knappen, en dat deed zeker wonderen, maar nooit het resultaat zoals ik het wilde. Na 4 jaar klooien, toch maar besloten mijn vakantiecenten op een nuttige manier te besteden en meteen maar goed uitgepakt bij CC:
DAP500 V2 CCS Starterspakket 1
Bilt-Hamber - Surfex HD sprayer - 1000ml 1
Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Karcher 1
Poorboys World - Black Hole - 946ml 1
Poorboys World - EX Sealant with Carnauba - 473ml 1
Wolfgang - Clay Lubricant - 473ml 1
Wolfgang - Elastic Poly Clay Bar - 200g
Bilt-Hamber - Auto-Foam - 5000ml 1
3M - 3434 afplaktape - 25mm breed 1
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Ik kwam er alleen al heel snel achter dat ik daarmee een eind, maar zeker niet ver genoeg kwam (Het ding moet uiteindelijk ook gewassen en gedroogd worden, en uitwrijven toch niet meer met oude T-shirts.....). Gistermiddag dus richting Berkel en Rodenrijs om de collectie aan te vullen........
Grit Guard - Grit Guard - Rood 1
Grit Guard - Grit Guard - Blauw 1
Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard 2
Mothers Wax - Tire Brush 1
Poorboys World - Super Slick & Wax - Limited Edition - 1
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml 1
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad 1
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) 1
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad 1
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad 1
Monello - White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator 1
Lake Country - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator 1
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator 1
Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm 1
Carclean.com - Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling 3
Cobra - 'The Bone' Spons 1
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm 2
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm 2
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm 2
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm 1
(Dit spaart me weer een post in "Mijn collectie" )
Hoop centjes? Echt wel, maar ik spaar me er op langere termijn zeker een hoop mee uit (o.a. de wekelijkse wasbeurt in de wasstraat) en ik ben bang dat ik een eenmalig goede klant ben. Hiermee heb ik voor de eerstkomende 5 jaar genoeg. :-b
Tijdens mijn bezoek gisteren heb ik Dennis gevraagd om advies. Ik had al een stukje deur in 5 stappen gedaan met de hand. Toen hij dat zag, gaf hij aan dat de lak toch vrij zacht was, gezien het resultaat dat ik daarmee bereikte. Hij heeft daarna met de DAP een stukje motorkap onder handen genomen met hetgeen ik nu heb: 1 hit PB SSR2.5 met oranje, 1 hit PB 1 met groen, Black Hole en een laagje sealant (die ik niet kende, potje van PB) Kwartiertje werk en nagenoeg swirlvrij!
Dat gaat mij dus ook lukken. (ik hoop op korte termijn, ik rijd een beetje voor lxx.......
omdat jullie gek van plaatjes zijn.......
Het onderwerp.....
Staat van de lak, in dit geval het dak.......
Shot van voor, met links vooraan de door Dennis onder handen genomen plek:
En wat korter erop:
Nu van opzij:
De deur waarop ik met de hand bezig ben geweest:
Het schone stuk in detail:
En als vergelijk het deel onder de streep, alleen gewassen:
Tot slot het achterscherm in detail en in de zon.... :-&
Tot zover mijn bijdrage aan de servervulling. De resultaten zal ik in het projectenforum planten.
Iedereen bedankt voor de bijdragen aan dit forum, het heeft mij enorm geholpen de keuzes te maken die ik nu gedaan heb.
Groet,
Martin.
Na een aantal maanden rondgezworven te hebben bij jullie toch maar eens een account aangemaakt en, zoals dat hoort, mezelf eens (uitgebreid) voorstellen:
Ik ben Martin, woon in Dordrecht en ben in het bezit van een 21 jaar oude Volvo 245. Via het forum, waar ik nu 2 jaar bij aangesloten ben (volvolvo.nl) is Carclean.com een aantal malen positief besproken, dus zo heb ik ze gevonden.
De auto heeft een wasstraatgeschiedenis van 21 jaar in de lak gekerfd zitten, en aangezien de auto verder in goede staat is, mag de lak dat ook wel uitstralen. Ik heb handmatig geprobeerd (met AutoGlym SRP) de lak op te knappen, en dat deed zeker wonderen, maar nooit het resultaat zoals ik het wilde. Na 4 jaar klooien, toch maar besloten mijn vakantiecenten op een nuttige manier te besteden en meteen maar goed uitgepakt bij CC:
DAP500 V2 CCS Starterspakket 1
Bilt-Hamber - Surfex HD sprayer - 1000ml 1
Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Karcher 1
Poorboys World - Black Hole - 946ml 1
Poorboys World - EX Sealant with Carnauba - 473ml 1
Wolfgang - Clay Lubricant - 473ml 1
Wolfgang - Elastic Poly Clay Bar - 200g
Bilt-Hamber - Auto-Foam - 5000ml 1
3M - 3434 afplaktape - 25mm breed 1
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Ik kwam er alleen al heel snel achter dat ik daarmee een eind, maar zeker niet ver genoeg kwam (Het ding moet uiteindelijk ook gewassen en gedroogd worden, en uitwrijven toch niet meer met oude T-shirts.....). Gistermiddag dus richting Berkel en Rodenrijs om de collectie aan te vullen........
Grit Guard - Grit Guard - Rood 1
Grit Guard - Grit Guard - Blauw 1
Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard 2
Mothers Wax - Tire Brush 1
Poorboys World - Super Slick & Wax - Limited Edition - 1
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml 1
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad 1
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber) 1
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad 1
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad 1
Monello - White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator 1
Lake Country - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator 1
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator 1
Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm 1
Carclean.com - Sprayfles - 1 liter met sprayer en maatverdeling 3
Cobra - 'The Bone' Spons 1
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm 2
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm 2
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm 2
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm 1
(Dit spaart me weer een post in "Mijn collectie" )
Hoop centjes? Echt wel, maar ik spaar me er op langere termijn zeker een hoop mee uit (o.a. de wekelijkse wasbeurt in de wasstraat) en ik ben bang dat ik een eenmalig goede klant ben. Hiermee heb ik voor de eerstkomende 5 jaar genoeg. :-b
Tijdens mijn bezoek gisteren heb ik Dennis gevraagd om advies. Ik had al een stukje deur in 5 stappen gedaan met de hand. Toen hij dat zag, gaf hij aan dat de lak toch vrij zacht was, gezien het resultaat dat ik daarmee bereikte. Hij heeft daarna met de DAP een stukje motorkap onder handen genomen met hetgeen ik nu heb: 1 hit PB SSR2.5 met oranje, 1 hit PB 1 met groen, Black Hole en een laagje sealant (die ik niet kende, potje van PB) Kwartiertje werk en nagenoeg swirlvrij!
Dat gaat mij dus ook lukken. (ik hoop op korte termijn, ik rijd een beetje voor lxx.......
omdat jullie gek van plaatjes zijn.......
Het onderwerp.....
Staat van de lak, in dit geval het dak.......
Shot van voor, met links vooraan de door Dennis onder handen genomen plek:
En wat korter erop:
Nu van opzij:
De deur waarop ik met de hand bezig ben geweest:
Het schone stuk in detail:
En als vergelijk het deel onder de streep, alleen gewassen:
Tot slot het achterscherm in detail en in de zon.... :-&
Tot zover mijn bijdrage aan de servervulling. De resultaten zal ik in het projectenforum planten.
Iedereen bedankt voor de bijdragen aan dit forum, het heeft mij enorm geholpen de keuzes te maken die ik nu gedaan heb.
Groet,
Martin.