• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"Mat" rechter voorscherm

Christiaan

Detailing addict
17 apr 2009
59
52
Van mijn cabrio is er ooit het e.e.a. bijgespoten. Verder zit deze 22 jarige netjes in de lak, alleen het rechter voorscherm, onder de sierstrip, is niet echt fraai.

De foto is genomen met wat extra licht zodat het wat beter opvalt:

DSC_7007.JPG


DSC_7004.JPG


Ik heb al eens de DAP er op losgelaten, zonder echt resultaat.

Mijn vraag, wat zou het kunnen zijn / waar komt het vandaan, en wat zou ik er aan kunnen doen?

Hier een overall foto.Als je goed kijkt zie je dat het voorscherm onder de sierstrip ook wat minder glimt..

DSC_5475.JPG
 
Lijken wel of de krasjes (piggytales) door het schuren van de spuiter komt, zitten ze onder de lak? Met een rotary en een zwaardere combo kom je een stuk verder, als het tenminste niet onder de lak zit.
 
Lijkt wel of dat ter plaatse is bijgespoten,voor de strip zie je een horizontaal lijntje lopen,of het is een kleurverschil of ernstige swirls.
Van waar kom je uit Brabant jonguh?
 
Je ziet inderdaad voor de sierstrip het lijntje lopen, dat klopt.

Woon in Keldonk, heel klein dorpje onder de rook van Veghel
 
Mmmm,is een uurtje knorren naar hier,anders wou ik er wel eens naar kijken en eventueel overheen sjezen met de rotary.
Misschien meld er zich een forumlid in de buurt van Keldonk.
 
@Christiaan: zou aanbod van Bart serieus aanpakken met 2 handen .... je bent dan verzekerd van goede hulp en informatie ( Bart is namelijk niet de 1e de beste ! )
 
@mk-us , ik lurk hier al even mee, en weet idd dat Bart niet de eerste de beste is :ja

@Bart, dat uurtje knorren wil ik ook wel naar Budel doen, dat is geen probleem. De enige uitdaging is dat de auto de komende weken nog niet rijdbaar is. Groot onderhoud aan het doen op dit moment, staat geschorst, moet nog gekeurd worden......

Maar ik wil je aanbieding (als dat mag) maar al te graag aannemen! :)^
 
Avondje vrij....

Ik dacht, toch nog eens naar dat voorscherm kijken.

Altijd testspotje maken. Witte pad, SSR2. Voorzichtig beginnen. Toerental wat hoger zetten..... Wat zit daar nou? En ja hoor, door de blanke lak...

Ik vind het heel sterk (maar sluit het niet uit) dat je zo makkelijk door de blanke lak kunt gaan. Dus het scherm is niet alleen mat, het zit ook nog heel slecht in de lak. Denk dat de beste oplossing is, om een spot repairder te gaan zoeken...
]-0


Maar in ieder geval bedankt voor je aanbod Bart, maar als de rotary eropgezet zou zijn, was er waarschijnlijk nog wel meer afgegaan... lak...
 
Met SSR2 op witte pad door de blanke lak heen? Dan moet er wel iets heel verkeerd gelopen zijn tijdens het spuiten van deze lak. 8-())
Hoe zie je op die matte lak trouwens dat je door de blanke lak gegaan bent? Is dit duidelijk zichtbaar op de lak of is je pad plots verkleurd?
 
De mattigheid ging er toch nog wel redelijk vanaf.... echter verkleurde de pad, en werden er "wolkjes" zichtbaar.... :-&