Vandaag stond de eerste detail klus machinaal op het programma. Na wat test passes op mijn oude 106 die fungeert als testobject ben ik begonnen met de Mazda 5 van mijn vader.
Gebruikte producten
Dodo Juice Born to be Mild
Poorboys Elastic clay
Dodo Juice Born Slippy
Monello Raffini Mezzo
Monello Raffini Finale
Poorboys Black Hole
Poorboys EX-P
Dodo Juice Purple Haze Pro
Smartwax SmartGel
3M tape
Pads en doeken
DAP900
Werkmethode
Drie weken geleden heb ik de auto al eens gewassen en gekleid. Ik ben toen begonnen de hele auto te foamen met APC, daarna met een overdosis shampoo gewassen daarna gekleid. Ik heb hem toen voor de bescherming even snel in de EX-P gezet. Gister ben ik opnieuw begonnen met de auto. Ik heb eerst de auto weer grondig gewassen en daarna nogmaals de hele auto gekleid. Na het kleien de auto weer gewassen en gedroogd. Daarna met de compressor alle naadjes droog geblazen.
Na het wassen en drogen heb ik alle trims afgeplakt met 3M tape. Toen begon het echte werk. Het was mijn eerste echte klus met de DAP. Ik heb een aantal testpasses gedaan en kwam tot de combinatie Mezzo met de oranje pad. Helaas gaf dit niet overal het gewenste resultaat maar na twee passes met Mezzo op de oranje pad was het als nog goed. Vervolgens afgebouwd tot Finale op de witte pad. Wat mij wel op valt is dat er veel stof ontstaat tijdens het polijsten vooral met de Mezzo. Na het polijsten de auto in de Blackhole, EX-P en Dodo Juice Purple Haze Pro. Tijdens het curen van de Dodo heb ik het tape verwijderd van de trims en deze in de Smartgel gezet.
Het uiteindelijke resultaat viel mij niet tegen voor een eerste keer. Helaas is de auto toch weer wat stoffig geworden door het kleine ritje naar de fotolocatie. Op sommige foto's is dat net een beetje te zien.
Helaas heb ik het project niet af kunnen werken, bandjes zwart, velgen waxen en dat soort dingetjes. De auto moest naar de garage om een trekhaak te monteren. Ik zal morgen foto's maken van de plekken waar de beschadigingen aanwezig zijn/waren.
En dan nu de plaatjes bij het praatje
Het begin
De beschadigingen
Op deze foto's is goed te zien hoeveel swirls er op de auto zaten
Beetje donkere foto maar wel mooie reflectie
Op deze foto staat de trotse eigenaar achter me
Geintje
Origineel
En de metallic lak
Iedereen bedankt voor het lezen en kijken en tot de volgende keer
Gebruikte producten
Dodo Juice Born to be Mild
Poorboys Elastic clay
Dodo Juice Born Slippy
Monello Raffini Mezzo
Monello Raffini Finale
Poorboys Black Hole
Poorboys EX-P
Dodo Juice Purple Haze Pro
Smartwax SmartGel
3M tape
Pads en doeken
DAP900
Werkmethode
Drie weken geleden heb ik de auto al eens gewassen en gekleid. Ik ben toen begonnen de hele auto te foamen met APC, daarna met een overdosis shampoo gewassen daarna gekleid. Ik heb hem toen voor de bescherming even snel in de EX-P gezet. Gister ben ik opnieuw begonnen met de auto. Ik heb eerst de auto weer grondig gewassen en daarna nogmaals de hele auto gekleid. Na het kleien de auto weer gewassen en gedroogd. Daarna met de compressor alle naadjes droog geblazen.
Na het wassen en drogen heb ik alle trims afgeplakt met 3M tape. Toen begon het echte werk. Het was mijn eerste echte klus met de DAP. Ik heb een aantal testpasses gedaan en kwam tot de combinatie Mezzo met de oranje pad. Helaas gaf dit niet overal het gewenste resultaat maar na twee passes met Mezzo op de oranje pad was het als nog goed. Vervolgens afgebouwd tot Finale op de witte pad. Wat mij wel op valt is dat er veel stof ontstaat tijdens het polijsten vooral met de Mezzo. Na het polijsten de auto in de Blackhole, EX-P en Dodo Juice Purple Haze Pro. Tijdens het curen van de Dodo heb ik het tape verwijderd van de trims en deze in de Smartgel gezet.
Het uiteindelijke resultaat viel mij niet tegen voor een eerste keer. Helaas is de auto toch weer wat stoffig geworden door het kleine ritje naar de fotolocatie. Op sommige foto's is dat net een beetje te zien.
Helaas heb ik het project niet af kunnen werken, bandjes zwart, velgen waxen en dat soort dingetjes. De auto moest naar de garage om een trekhaak te monteren. Ik zal morgen foto's maken van de plekken waar de beschadigingen aanwezig zijn/waren.
En dan nu de plaatjes bij het praatje
Het begin
De beschadigingen
Op deze foto's is goed te zien hoeveel swirls er op de auto zaten
Beetje donkere foto maar wel mooie reflectie
Op deze foto staat de trotse eigenaar achter me
Geintje
Origineel
En de metallic lak
Iedereen bedankt voor het lezen en kijken en tot de volgende keer