• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda 5 2007

cavemania

Detailing trainee
26 mei 2011
154
47
Vandaag stond de eerste detail klus machinaal op het programma. Na wat test passes op mijn oude 106 die fungeert als testobject ben ik begonnen met de Mazda 5 van mijn vader.

Gebruikte producten

Dodo Juice Born to be Mild
Poorboys Elastic clay
Dodo Juice Born Slippy
Monello Raffini Mezzo
Monello Raffini Finale
Poorboys Black Hole
Poorboys EX-P
Dodo Juice Purple Haze Pro
Smartwax SmartGel
3M tape
Pads en doeken
DAP900

Werkmethode

Drie weken geleden heb ik de auto al eens gewassen en gekleid. Ik ben toen begonnen de hele auto te foamen met APC, daarna met een overdosis shampoo gewassen daarna gekleid. Ik heb hem toen voor de bescherming even snel in de EX-P gezet. Gister ben ik opnieuw begonnen met de auto. Ik heb eerst de auto weer grondig gewassen en daarna nogmaals de hele auto gekleid. Na het kleien de auto weer gewassen en gedroogd. Daarna met de compressor alle naadjes droog geblazen.

Na het wassen en drogen heb ik alle trims afgeplakt met 3M tape. Toen begon het echte werk. Het was mijn eerste echte klus met de DAP. Ik heb een aantal testpasses gedaan en kwam tot de combinatie Mezzo met de oranje pad. Helaas gaf dit niet overal het gewenste resultaat maar na twee passes met Mezzo op de oranje pad was het als nog goed. Vervolgens afgebouwd tot Finale op de witte pad. Wat mij wel op valt is dat er veel stof ontstaat tijdens het polijsten vooral met de Mezzo. Na het polijsten de auto in de Blackhole, EX-P en Dodo Juice Purple Haze Pro. Tijdens het curen van de Dodo heb ik het tape verwijderd van de trims en deze in de Smartgel gezet.

Het uiteindelijke resultaat viel mij niet tegen voor een eerste keer. Helaas is de auto toch weer wat stoffig geworden door het kleine ritje naar de fotolocatie. Op sommige foto's is dat net een beetje te zien.

Helaas heb ik het project niet af kunnen werken, bandjes zwart, velgen waxen en dat soort dingetjes. De auto moest naar de garage om een trekhaak te monteren. Ik zal morgen foto's maken van de plekken waar de beschadigingen aanwezig zijn/waren.

En dan nu de plaatjes bij het praatje

Het begin
DSC08068.webp

De beschadigingen
DSC08071.webp

Op deze foto's is goed te zien hoeveel swirls er op de auto zaten
DSC08072.webp

DSC08073.webp

Beetje donkere foto maar wel mooie reflectie
IMG_6061.webp

IMG_6062.webp

Op deze foto staat de trotse eigenaar achter me
IMG_6067.webp

IMG_6068.webp

IMG_6069Klein.webp

IMG_6072.webp

IMG_6074.webp

IMG_6071.webp

IMG_6076.webp

IMG_6078.webp

Geintje

IMG_6081gespiegeld.webp

Origineel

IMG_6081.webp

En de metallic lak :-)

IMG_6080.webp

Iedereen bedankt voor het lezen en kijken en tot de volgende keer

IMG_6075.webp

Was inderdaad een flinke lap om te doen. Vooral het dak was lastig. Moest er een opstapje bij hebben. Maar uiteindelijk een mooie diepe glans.

Ziet er weer bijzonder mooi uit zeg!

Je moet alleen even middels de hulpmiddelen van Photobucket het kenteken van je vaders auto nog onleesnbaar maken...

Mooi gedaan hoor!

En die kentekens wat moeten we daar nu eigenlijk mee?
Je kan alleen het model natrekken verder niets.

Adres en verder is niet te zien voor de normale "na trekker"

Zeker mooi resultaat met de DAP. Swirls waren het niet meer hoor, was meer RDS. Heb de foto's nog niet gezien maar zo zie je maar weer hoeveel resultaat je kunt behalen met een DAP, toppie!

Mooi resultaat! Als tip zou ik mee willen geven om even te kijken hoe je betere foto's maakt. Dan komt het resultaat nog beter tot zijn recht.

@iedereen Bedankt voor de complimenten

@Serge kwaadwillenden kunnen op basis van de foto's een soortgelijke auto van jou kenteken voorzien met alle ellende van dien.

@Dibbuz heb je een linkje? En de foto's waren een beetje een haast klus, was eigenlijk op zoek naar een betere locatie maar de garage belde of de auto kon komen voor de montage van een trekhaak.

@ Johnwoo, wat is RDS, ken het wel op de radio :-D

Serge zei:
@Cavemania Tuurlijk stom dat ik dat niet eerder had bedacht.

Foto's zijn perfect trouwens.

Ach ja je kan ook niet overal aan denken he...

De foto's kunnen altijd beter en ik sta open voor tips. ;-)