Voor Dibbuz en mij stond er een zwart metallic Mazda 6 Sportbreak op het programma. De wagen was door de vorige eigenaar niet al te netjes behandeld, her en der zaten krassen, swirls en hologrammen en de diepte in de lak kon beter. Na het wassen met Meguiar's Shampoo Plus de lak geïnspecteerd, er kwamen weinig nieuwe dingen aan het licht, wat erg opviel was de linkerachterzijde, hier waren echt zware hologrammen aanwezig in de lak, na wat metingen met de lakdiktemeter kwamen we tot de conclusie dat dit deel was overgespoten en daarna vrij slecht gepolijst was door de schadehersteller.
Verdere lakdiktemetingen brachten aan het licht dat deze lak toch wel aan de dunne kant was, maar dit hebben we eerder gezien bij een mazda 6 (allernieuwste model), het hoeft geen kwaad te kunnen, maar het is wel goed om in het achterhoofd te houden, wetsanden moet eigenlijk achterwege gelaten worden of héél voorzichtig gedaan worden. Gelukkig was dat op deze wagen niet nodig. Het gebruikte Meguiar's So1o systeem en de gele wollen pad daarvan is minder grof dan een normale wollenpad en in combinatie met de so1o cut and polish cream is de hoeveelheid lak die je verwijderd zeer klein, maar goed genoeg om de meeste krassen te kunnen verwijderen, behalve de diepste. ^
Plan van aanpak na het wassen:
- Kleien met Meguiar's Blauwe klei en Last Touch 1:1
- Polijsten met Meguiar's gele wollen so1o pad en so1o cut and polish cream
- Afwerken met Meguiar's zwarte 2.0 finishing pad en Menzerna Final Finish Polish
- Lak voeden met Poorboysworld Black Hole
- Ramen met Meguiar's Detailerlijn Glass Cleaner
- Deursponningen e.d. met Poorboysworld QD+
- Waxen met Colonite 915
- Banden met Meguiar's Endurance Tire Gel
Er wordt wel eens gezegd dat japanse lakken zacht zouden zijn, het tegendeel werd weer eens bewezen met deze auto 8o, de vorige Mazda6 die hebben gedaan had een zachtere lak, zo zie je maar weer dat het per kleur kan verschillen en je geen lijstje kunt maken van diverse types en merken auto's en de hardheid van de lak. Een testspot is onontbeerlijk! :ja
Hier zijn ze wel erg grof te werk gegaan 8-())
Swirls:
Wat lakdiktemetingen, duidelijk te zien waar er overgespoten is :ja
Zo, dat is beter :-"
Dibbuz de "huis" fotograaf ^
Bedankt voor het lezen!
Verdere lakdiktemetingen brachten aan het licht dat deze lak toch wel aan de dunne kant was, maar dit hebben we eerder gezien bij een mazda 6 (allernieuwste model), het hoeft geen kwaad te kunnen, maar het is wel goed om in het achterhoofd te houden, wetsanden moet eigenlijk achterwege gelaten worden of héél voorzichtig gedaan worden. Gelukkig was dat op deze wagen niet nodig. Het gebruikte Meguiar's So1o systeem en de gele wollen pad daarvan is minder grof dan een normale wollenpad en in combinatie met de so1o cut and polish cream is de hoeveelheid lak die je verwijderd zeer klein, maar goed genoeg om de meeste krassen te kunnen verwijderen, behalve de diepste. ^
Plan van aanpak na het wassen:
- Kleien met Meguiar's Blauwe klei en Last Touch 1:1
- Polijsten met Meguiar's gele wollen so1o pad en so1o cut and polish cream
- Afwerken met Meguiar's zwarte 2.0 finishing pad en Menzerna Final Finish Polish
- Lak voeden met Poorboysworld Black Hole
- Ramen met Meguiar's Detailerlijn Glass Cleaner
- Deursponningen e.d. met Poorboysworld QD+
- Waxen met Colonite 915
- Banden met Meguiar's Endurance Tire Gel
Er wordt wel eens gezegd dat japanse lakken zacht zouden zijn, het tegendeel werd weer eens bewezen met deze auto 8o, de vorige Mazda6 die hebben gedaan had een zachtere lak, zo zie je maar weer dat het per kleur kan verschillen en je geen lijstje kunt maken van diverse types en merken auto's en de hardheid van de lak. Een testspot is onontbeerlijk! :ja
Hier zijn ze wel erg grof te werk gegaan 8-())
Swirls:
Wat lakdiktemetingen, duidelijk te zien waar er overgespoten is :ja
Zo, dat is beter :-"
Dibbuz de "huis" fotograaf ^
Bedankt voor het lezen!