• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda 6 Sportbreak

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.480
115
55
Voor Dibbuz en mij stond er een zwart metallic Mazda 6 Sportbreak op het programma. De wagen was door de vorige eigenaar niet al te netjes behandeld, her en der zaten krassen, swirls en hologrammen en de diepte in de lak kon beter. Na het wassen met Meguiar's Shampoo Plus de lak geïnspecteerd, er kwamen weinig nieuwe dingen aan het licht, wat erg opviel was de linkerachterzijde, hier waren echt zware hologrammen aanwezig in de lak, na wat metingen met de lakdiktemeter kwamen we tot de conclusie dat dit deel was overgespoten en daarna vrij slecht gepolijst was door de schadehersteller.

Verdere lakdiktemetingen brachten aan het licht dat deze lak toch wel aan de dunne kant was, maar dit hebben we eerder gezien bij een mazda 6 (allernieuwste model), het hoeft geen kwaad te kunnen, maar het is wel goed om in het achterhoofd te houden, wetsanden moet eigenlijk achterwege gelaten worden of héél voorzichtig gedaan worden. Gelukkig was dat op deze wagen niet nodig. Het gebruikte Meguiar's So1o systeem en de gele wollen pad daarvan is minder grof dan een normale wollenpad en in combinatie met de so1o cut and polish cream is de hoeveelheid lak die je verwijderd zeer klein, maar goed genoeg om de meeste krassen te kunnen verwijderen, behalve de diepste. :)^

Plan van aanpak na het wassen:

- Kleien met Meguiar's Blauwe klei en Last Touch 1:1
- Polijsten met Meguiar's gele wollen so1o pad en so1o cut and polish cream
- Afwerken met Meguiar's zwarte 2.0 finishing pad en Menzerna Final Finish Polish
- Lak voeden met Poorboysworld Black Hole
- Ramen met Meguiar's Detailerlijn Glass Cleaner
- Deursponningen e.d. met Poorboysworld QD+
- Waxen met Colonite 915
- Banden met Meguiar's Endurance Tire Gel

Er wordt wel eens gezegd dat japanse lakken zacht zouden zijn, het tegendeel werd weer eens bewezen met deze auto 8o, de vorige Mazda6 die hebben gedaan had een zachtere lak, zo zie je maar weer dat het per kleur kan verschillen en je geen lijstje kunt maken van diverse types en merken auto's en de hardheid van de lak. Een testspot is onontbeerlijk! :ja

mazda601jpg.jpg

mazda602jpg.jpg

mazda603jpg.jpg

mazda604jpg.jpg

mazda605jpg.jpg

mazda606jpg.jpg

mazda607jpg.jpg

mazda608jpg.jpg

mazda609jpg.jpg


Hier zijn ze wel erg grof te werk gegaan 8-())

mazda611jpg.jpg

mazda612jpg.jpg


Swirls:


mazda613jpg.jpg

mazda614jpg.jpg

mazda615jpg.jpg

mazda619jpg.jpg


Wat lakdiktemetingen, duidelijk te zien waar er overgespoten is :ja

mazda621jpg.jpg

mazda622jpg.jpg

mazda623jpg.jpg

mazda624jpg.jpg

mazda625jpg.jpg

mazda626jpg.jpg

mazda627jpg.jpg

mazda628jpg.jpg

mazda629jpg.jpg


Zo, dat is beter :-"

mazda632jpg.jpg

mazda633jpg.jpg

mazda634jpg.jpg

mazda635jpg.jpg

mazda636jpg.jpg

mazda637jpg.jpg

mazda640jpg.jpg

mazda641jpg.jpg

mazda642jpg.jpg

mazda643jpg.jpg

mazda644jpg.jpg

mazda645jpg.jpg

mazda646jpg.jpg

mazda647jpg.jpg

mazda648jpg.jpg

mazda649jpg.jpg

mazda650jpg.jpg

mazda651jpg.jpg

mazda652jpg.jpg

mazda653jpg.jpg

mazda654jpg.jpg


Dibbuz de "huis" fotograaf :)^

mazda655jpg.jpg

mazda656jpg.jpg

mazda657jpg.jpg

mazda658jpg.jpg

mazda659jpg.jpg

mazda660jpg.jpg

mazda661jpg.jpg

mazda662jpg.jpg

mazda663jpg.jpg

mazda665jpg.jpg

mazda666jpg.jpg

mazda667jpg.jpg

mazda668jpg.jpg


Bedankt voor het lezen! ;)
 
Mooie klus.. de velgen komen bekend voor.. heb ze ook op de Corolla zitten! De eigenaar is toch ook lid van het forum, meen dat hij zichzelf eens voorgesteld had ;)

Weten jullie toevallig welk merk band er op op de velg zit? Misschien ook het type ?
 
Mooie klus maar een zéér lastige klus. Zo'n harde lak komt absoluut in mijn top3 te staan. Volgens mij waren het Toyo banden. Het type weet ik helaas niet.
 
Mooie klus mannen!

Maar wacht even, zie ik daar lakdikte van 1200???? Dat is 1,2cm dik he!!! 8-()) :-&

Ook 800 en 900 zijn zo dik dat er beschadigde panelen onder moeten zitten, die later geplamuurd zijn. Dus die auto weegt een kilootje mee nu :)
 
Ik was ook al hopeloos naar de punt aan het zoeken op de lakdiktemeter! :D

Mooie klus mannen, de auto zag er niet uit!

Toch nog een vraagje; Die blauwe omlijsting met het CC logo linksonderin, hebben jullie een programma die alle foto's in een map automatisch zo maakt of is het allemaal handwerk?? I know, ik ben niet nieuwsgierig... Ik wil gewoon graag alles weten... w^^w
 
:)^ Hallo

Het gaat hier dus om mijn auto.
Erg tevreden met het resultaat, eens kijken of ik hem zo kan houden.

Die lakdikte is inderdaad bijzonder, volgens vorige eigenaar en dealer waar hij onderhouden is was deze auto
absoluut schadevrij. Waar die extra lak dan vandaan komt:-"

Wel zijn laatst aan de achterzijde onder garantie de wielkastranden overgespoten ivm de Mazda 6 kwaal "roestvorming" aan de binnenrand.
Lijkt of ze dat wat ruim gedaan hebben:confused:

De banden trouwens zijn Toyo Proxis Cf1
 
Tim zei:
Mooie klus mannen!

Maar wacht even, zie ik daar lakdikte van 1200???? Dat is 1,2cm dik he!!! 8-()) :-&

Ook 800 en 900 zijn zo dik dat er beschadigde panelen onder moeten zitten, die later geplamuurd zijn. Dus die auto weegt een kilootje mee nu :)

Tim, niet overdrijven he! 1200 micron is 1,2mm geen cm :D

Maar abnormaal wat een verschil in lakdikte. Het ene paneel is 85 en het andere 1200 :-&

Verder weer een erg strakke metamorfose! :)^
 
ondanks de naam LAKdiktemeter, meet deze niet alleen de lak, maar ook de daaronder aanwezige plamuur en grondlak e.d. Alleen hele dure lakdiktemeters kunnen dan de diktes van de verschillende lagen meten. De dikte zal dus eerder te wijten zijn aan plamuur dan de lak.