• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MB Vito blauw

Lexusfreak

Detailing rookie
9 nov 2008
850
0
Voor een klant moet zijn auto van mat naar glans worden gebracht en als hij klaar is ook nog worden voorzien van beletteringen
De staat van de lak is behoorlijk slecht, maar zichtbare correcties moeten mogelijk zijn, het enige nadeel waar ik nu tegenaan loop is dat ik met smacht zit te wachten op de pro900
vannavond een aanvang gemaakt, hij moet a.s. woensdag klaar zijn......

hierbij een 50/50 na de testspot
p4150116o.webp

Mooie 50-50 man, die was wel wat bleekjes..

Wat heb je gebruikt (hoeveel hits) om dit resultaat te bekomen?

O natuurlijk stom van me helemaal vergeten om dat erbij te zetten....

Auto is eerst gefoamed met de SSF
Hierna gewassen met 3 emmer systeem met de PB S&S
Rubbers e.d. PB APC 1:7
Nogmaals gefoamed

Klei Poorboy's icm met de Spray en Wipe 1:1

Testspot met als eindresultaat bovenstaande foto
2 Hits Monello Mezzo op een Oranje Pad
1 Hit Monello Finale op een zwarte Pad

Sorry misverstand Niels, alleen dat bericht en nu ;) ook dit bericht verwijderen graag, heb al via PB uitleg van Soeper gehad :-)^
Niet het Topic verwijderen. Heb gewoon toestemming van de eigenaar :ja

van:
p4180138.webp

naar:
p41901591.webp

en dat was mijn zondag....:jippie

P.s. de vlekken op de bumper......die zijn nu voor de tweede keer gevoed, ben bang dat die nog wel enkele laagjes krijgen............

Mozes kriebel. Dat is weer een lekkere lap ijzer zeg!
Ben benieuwd of je die bunpers weer knap krijgt. Is dit niet iets voor een hete lucht fohn (electrische verfbrander)?

Simpel Marc, laatst op m'n eigen auto finishte finale op zwart mooier dan finale op l.Groen
Tijdens de testspot op deze auto heb ik als test geprobeerd om te finishen met zwart zodat alleen de cutfactor van de finale z'n werk mocht doen, en zie het resultaat...

Maar zoals het hoort liep het dus iets anders af op het bewuste paneel alles nog oké, op een ander paneel 0,0 resultaat ook niet met oranje op de dap, nu wil het toeval dat m'n broertje ooit eens een rotary had aangeschaft alleen het apparaat weegt ontzettend zwaar, heb gisteren de gehele dag bezig geweest en had savonds geen armen meer over.

Ik heb de rotary genomen, de woolpad erop in combinatie met de Mezzo, en als finish de Finale op L.Groen
Omdat het m'n eerste keer met een rotary was heb ik de Inizo niet durven te gebruiken, correctie op de bus is +/- 85 a 90 %, lak wat ik er op deze manier vanaf haalde was ongeveer 2 a 3 mu.....

Nu is het wachten op de Pro900, en dan eerst een testkap aanschaffen

@Lexusfreak: denk dat de vraag mee bedoelt was als zijnde dat de overstap van oranje naar zwart groot is en een tussenstap met wit of groen logischer overkomt ( tenminste bij mij, en zodoende interpreteer ik het maar eventjes )

Nu doe jij: mezzo + oranje >> finale + zwart

en ik zou doen: mezzo + oranje >> mezzo + wit / lgroen >> finale + zwart

mezzo + oranje >> mezzo + lgroen >> finale + zwart

Die stap heb ik eerst ook gedaan, en daarna de stap Oranje --. zwart, in het eindresultaat was op het blote oog geen verschil te zien(volgens mijn eigen bescheiden mening)

Helder, dank je wel !
Wat betreft eigen bescheiden mening >>> gaat er altijd nog om dat JIJ er tevreden mee bent, tips mogen altijd ter verbetering, maar als jij heb doel hebt behaald wat je voor ogen had >>> heb je het gewoon goed gedaan !