• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

McShine: Z4 Coupé 3.0Si '07 "Project Z"

Uno protect is meer het middel voor de auto die je even wil opknappen en tegelijk bescherming wilt geven zonder teveel moeite. Ik denk eerder dat je de uno pure bedoelde? De protect is echt een aio en de pure een finish stap
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA
@GuidoA

Ik moet zeggen dat ik inmiddels voor best veel delen teruggrijp naar de Monello Veloce en de Pro900 icm een Lake Country geel of oranje pad. De Rupes Coarse heeft wel op de LHR15 Mark 3 al een hele mooie finish, iets dat ik niet verwacht van een polijstmiddel dat compound heet. Wellicht breekt het gewoon beter af, de Veloce zou eerder verstoffen dan dat je er op kan finishen. 100% correctie is niet mogelijk aangezien sommige krassen tot net boven grondlaag diep zijn, ik zou niet weten hoe je die weg zou kunnen krijgen zonder meer lak weg te halen, ben benieuwd hoe je dat zou doen? Wellicht dat ik nog eens teruggrijp op het vullen van krassen met een lakstift en ze daarna wetsand en polijst, zoals bij mijn oude M3 op de deur toentertijd. Wit voegt weinig toe aan geel, dat ben ik zeker met je eens, maar het is voor mij het gevoel dat (mee)telt. Het voelt als stoppen bij Stap 2 in plaats van Stap 3.
 
Je had het in je eerdere bericht over wat lichte waskrassen en een waas, niet over diepe krassen tot op de grondlaag. Die krijg je niet zomaar weg idd maar de hardheid van de lak heeft er geen verband mee, die relatie leek je nl te leggen. Wbt Wit je moet natuurlijk gewoon doen waar jij je prettig bij voelt. Suc6 en veel plezier met deze geweldige auto.
 
  • Leuk
Reactions: McShine en Quantoxx
Nu begrijp ik je reactie ook beter en inderdaad hardheid heeft niks te maken met hoeveelheid weg te halen lak. Ik zat met mijn hoofd en dus mijn later commentaar (over de diepere krassen) bij het laatste paneel dat onder behandeling staat.