• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

McShine's Golf MK1 Cabriolet (Exit)

Tijdloze auto, de Golf I cabrio. Je kan hier een hele nette auto van maken en de eerste stappen hierin zijn gezet. Knapt al erg op hoor, goed bezig :)^
 
Hij is er al flink op bekomen zeg!
Succes met de andere panelen, maar dat gaat wel goedkomen zo te zien.
 
lievens zei:
Netjes gedaan al :)^

Maar ik snap de stap van een Z4 naar een Golf1 alleen niet.. :|
Of heeft je pa er maar zo weinig voor gegeven :D


Feitelijk zat een 3e auto niet eens in de planning, hebben namelijk ook nog de 2 motoren voor zomerdagen. Die Z4 kon ik echter niet laten staan, en pa verkocht hem liever (lees goedkoper) aan mij dan aan een vreemde.

Geluk bij een ongeluk dus voor hem , bleek achteraf.

Pa heeft mijn tussentijdse upgrades gewoon betaald , dus feitelijk heeft geen van beide verlies geleden natuurlijk.

En tja, ergens is dit als detailer gewoon leuker dan die Z4, die was na 1 dagje detailen al perfect. Dit biedt meer uitdaging én je durft iets meer qua wetsanding etc.

Tot hier ben ik vandaag geraakt:

71869e61.jpg

a26ef94f.jpg

b50de8ab.jpg

7f853309.jpg
 
Jeetje, en heb je hiervoor gewoon een soort lakstift oid voor gebruikt? Het ziet er echt goed uit! Heel mooie golf ook, geweldige kleur :heart_eyes:
 
Ralf, op het moment dat jij je registreerde was deze auto al bij ons geweest (1 juli) de verkopende partij heeft goed liggen slapen;)
 
Plastidip

Ruitenwissers

e64667d1.jpg


c6444c55.jpg


Spiegels

d333ed14.jpg


Oeps vergeten af te plakken....:D

0185ae48.jpg

348925b9.jpg

984b668c.jpg

5e42a23d.jpg



En owh ja, deze eraf:

dea2a24b.jpg


En deze erop.....:D

0d1a7e21.jpg
 
Mooi Mcshine, zo'n auto is altijd wel leuk voor in de zomer.
Je kon de ruitenwissers beter spuiten in plaats van plastidippen, dat is mijn mening.
 
Je hebt gelijk hoor! Die ruitenwissers worden over niet al te lange tijd vervangen door nieuwe (a 4,95 per stuk.... Wat een verademing na de BMW dealer....), geldt trouwens ook voor de spiegels.
 
Wow 4,95 per stuk.. ga snel een oude golf Gti halen en de TT inruilen :)

Gewoon flatblades erop zetten! ,^^
(of chromen, die ouderwetse maar dan moet alles chroom zijn..)

Handig van dat plastidip, is dat ook het nieuwe ramentinten 2.0 misschien?
 
Mooi project :cool: ga zo door ...

offtopic

ik heb de mijne alweer 10 jaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat de Z4 weg is, maar dit is toch wel een leuk autotje hoor. Mijn neefje heeft er ook een gekocht een paar weken geleden, een witte. Plastidip ziet er ook netjes uit trouwens, mijn neefje zit er aan te denken om de hele auto te dippen haha.

Veel plezier met de cabbie:cool:
 
Leuke auto Ralf. Hieraan kun je inderdaad veel plezier beleven; zowel aan het detailen als aan het rijden.
Mooie resultaten al behaald met je spotrepair. Het Plastidippen van de spiegels ziet er ook prima uit.
 
Denders zei:
Wow 4,95 per stuk.. ga snel een oude golf Gti halen en de TT inruilen :)

Die TT IS een oude Golf GTI....;)

Maar flatblades zijn wisserbladen, ik bedoel natuurlijk de wisserarmen.
 
Nee de TT is een oude NSU..... :grinning:

Ja klopt, gewoon hele moderne wisserarmen erop zetten met ditto bladen, heb je gelijk nieuwe en wel leuk gezicht maar niet in lijn met het originaliteitsgehalte.
Mooi project!
 
Zo , van het weekend heb ik de chromen strips gekregen voor de zijkant, staat al heel wat beter dan die dikke rubberstrips die er eerst op zaten, maar zijn ook extra kwetsbaar.

Tevens de plastic kentekenplaathouder verwijderd. Daaronder was het een zootje van vuil, plak en lijmresten.

Helaas geen foto's gemaakt, maar met behulp van een föhn en daarna Tar en Glue remover toch alles weg kunnen halen.

Ow ja, 3 x raden waar ik dit weekend geweest ben.....:rules


4568ef22.jpg