• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meekijken / samen wassen

colorsone

Detailing rookie
7 aug 2021
5
15
Gelderland
Ik heb sinds kort een nieuwe auto (Golf GTI TCR) en die ziet er op het oog goed uit, maar natuurlijk heeft de vorige eigenaar de auto door de krasstraat gereden!

Nu vroeg ik me af of er detailers of ervaren poetsers zijn waar ik mee kan kijken cq samen de auto’s onder handen kunnen nemen in de buurt van Nijmegen/Wijchen/Beuningen en omgeving.

Ik hoor het graag!
 
  • Leuk
Reactions: Krullenbol
Ja online is natuurlijk een hoop te vinden, maar er is zooo veel te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie! Op straat wassen mag hier helaas niet maar wil met eigen spullen naar de wasbox.
 
Probeer eerst eens op de juiste manier te gaan wassen. 2 emmers om te wassen aparte emmer voor de velgen. Aantal washmitts en kwastjes en een goede droog doek. Op het carclean forum staan wel mooie stappenplannen.

Het word wel wat omslachtiger in een wasbox zeker als het wat drukker is.
 
Met eigen spullen naar een wasbox is prima te doen. Hier in Leeuwarden heb ik nog geen gedoe gehad. Ik kies dan rustige momenten wanneer er niemand is en dan gaan.
Het werkt in mijn ervaring wel maar ik voel me altijd een beetje gehaast omdat ik toch in mijn achterhoofd heb dat ik elk moment weggestuurd kan worden.
Als je een keuze hebt zou ik een wasbox kiezen waar je met losse munten kan betalen. Die hier verkoopt bv 22 munten (van 50 cent waarde) voor 10 euro. Anders zou ik bijvoorbeeld voor elk velg 2 euro moeten pinnen (of zelf 50 cent muntjes moeten regelen) om de HD aan te zetten. Dit lukt nu gewoon met een muntje waardoor ik met afspoelen van 4 velgen 2 euro kwijt ben en de tijd ertussen zonder tijdsdruk zit.
 
  • Leuk
Reactions: colorsone
Apeldoorn zit een wasbox (achter Gamma). Betaal je eenmalig 6€ en kun je oneindig blijven staan. Heerlijk.

Maar voor deur vind ik ook leuk met mn Kärcher
20210703_123028.jpg
 
Lekker een wasbox kiezen met meerdere plaatsen. Ik doe het al jaren zo en ben door personeel ook nooit weggestuurd. Laatst zei de madam met geld wisselen zelfs; ‘veel hobbyplezier!’ Auto’s die wachten is met meer plekken ook niet meteen een probleem. 1 waxbox grenst aan een doorlopend industrie terrein; direct erachter een staplek onder een boom; ideaal om verder te detailen en/of te waxen. Ik gebruik geen twee emmer methode maar spoel de mitt na elk plaatdeel boven datzelfde deel uit. Kan het sop nog meer inwerken. Goed afspoelen of course;)