• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meg 1-2-3 steps

Ze zijn voornamelijk bedoeld om met de hand te bewerken. Step 1 kan evt. wel machinaal opgebracht worden, maar zover ik weet, op een lage stand aangezien het product snel opdroogt door de warmte ontwikkeling die je machinaal krijgt.
 
Het kan wel, alleen is het er niet voor bedoeld. Het is meer voor het (arbeidsintensieve) handwerk.

"Probleem" is dat de produkten sneller uitgedroogd/uitgewerkt zijn. Niet dat het slecht is, maar je kan er niet zo lang mee doorwerken als bijvoorbeeld de Poorboys produkten.

Kleine tip, dump die Meguiars handel bij je vrienden, kennissen, broer/zus of wie dan ook en stap over op Poorboys.

:D
 
tja jongens, dit had ik nog allemaal staan dus waarom niet effetjes opmaken. Ik heb m'n vakantie geld bijna erdoor heen gejaagd door spullen bij carclean te kopen. En ja....... poorboy's ssr 1,2 en prof polish zitten er natuurlijk er ook bij. Aan foto's word nog gewerkt voor de collectie afdeling ( efkes nog uitzoeken hoe )
 
Ik heb ze zelf ook nog staan, en gebruik ze als de auto niet gepolijst hoeft te worden. Zijn gewoon goede 'beginners' producten, de verwerking is makkelijk en je kan lekker met het handje de auto doen.
 
Met megs 1-2-3 zijn prachtige resultaten te behalen zowel met de hand als michinaal.
Ook met de kwaliteit is niets mis, dus ongevraagd commentaar om over te stappen naar PB gewoon lekker negeren. :)^
 
Met de kwaliteit van Meguiars producten is zeker niets mis, alleen de reden dat Nicknameless verwijst naar Poorboys is het feit dat TS vraagt of dat de Step 1-2-3 te verwerken is met de DAP500. De verwerking van Step 1-2-3 is daar in 1e instantie niet voor bedoeld, en de SSR reeks van Poorboys wel. Dit is de reden dat Nicknameless hiernaar verwijst, dit forum zal wel het laatste forum zijn waar specifiek 1 product aangeprezen wordt. (alleen iedereen is hier zo SSR icm DAP ingeburgerd :D )
 
ik heb toevallig net een show-off geplaatst van mijn auto die ik helemaal met de hand en Meguiars producten heb gedaan.. :)
 
InSPiRE zei:
Pcies! En dat SSR/PB ingeburgerde is wel eens jammer. ;)
Zo gek is dat toch niet. Zelf ben ik heel nieuwsgierig naar de Menzerna & Pinnacle polishing producten, maar heb ik gekozen voor SSR, enkel en alleen omdat deze door bijna iedereen hier gebruikt wordt. De SSR serie is gewoon goed, tuurlijk zijn er nog veel meer polishing producten, maar het zijn gewoon heel toegankelijke producten.
 
madtraxx zei:
Haha, hebben we hier te maken met een Meguiars fan?
Oh sorry, dat is natuurlijk vloeken in de SSR/PB kerk. Sorry!!

:D

Iedereen zit ineens zijn post aan te passen na het plaatsen, dus ik zal niet achterblijven: Nee hoor, FAN is een groot woord, maar Megs 123 geeft gewoon goede resultaten, zonde om te dumpen, daar reageerde ik in de eerste instantie op. ;)

@276159 ik ben het volledig met je eens hoor, maar het valt mij gewoon op. ;)
 
Ik denk ook dat de meeste mensen hier het prijsverschil wel waarderen van de SSR in vergelijking met Meguiars

SSR2

M83
 
InSPiRE zei:
Iedereen zit ineens zijn post aan te passen na het plaatsen, dus ik zal niet achterblijven: Nee hoor, FAN is een groot woord, maar Megs 123 geeft gewoon goede resultaten, zonde om te dumpen, daar reageerde ik in de eerste instantie op. ;)

Geef je ook groot gelijk dat het dumpen van de Step 1-2-3 een fout advies is, maar om niet teveel off-topic te gaan voor TS. De verwerking machinaal is er niet voor bedoeld, het kan wel, maar dan kan je beter gaan kijken naar producten die ervoor bedoeld zijn. Het zou zonde zijn dat hij zijn auto gaat doen en een resultaat verwacht die hij niet gaat krijgen met die combinatie's.

Dasty is ook een goede ontvetter, maar het komt toch niet in de buurt van mijn auto, gewoon omdat het er in 1e instantie niet voor bedoeld is.
 
InSPiRE zei:
Oh sorry, dat is natuurlijk vloeken in de SSR/PB kerk. Sorry!!

:D

Iedereen zit ineens zijn post aan te passen na het plaatsen, dus ik zal niet achterblijven: Nee hoor, FAN is een groot woord, maar Megs 123 geeft gewoon goede resultaten, zonde om te dumpen, daar reageerde ik in de eerste instantie op. ;)

@276159 ik ben het volledig met je eens hoor, maar het valt mij gewoon op. ;)

Het enige wat ik geëdit heb was de vergelijking tussen SSR en M83, ik zag namelijk na het editen dat je al gereageerd had, daarom heb ik dat weer verwijderd en in een aparte post gezet. Alleen maar om het netter te laten overkomen.

Ik ga natuurlijk niet zitten sleutelen aan mijn opvattingen en of geposte berichten.
 
De producten zijn uitstekend met een excentrische machine te gebruiken! Wat je alleen zal merken is dat je iets minder lang met de producten door kunt werken omdat ze gaan 'gummen'. Dat de resultaten tegen zullen gaan vallen is hier niet aan de orde lijkt me. Machinaal zul je veel betere resultaten behalen dan met de hand met deze producten dus het zal alleen maar meevallen. Een swirl free finish kun je uiteraard niet verwachten, logisch ook want daar heb je een polijstmiddel voor nodig en dat zijn step 1, 2 én 3 niet!

Lekker de producten die je hebt opgebruiken dus! ;)
 
Sorry dat ik je in de rede val Xizer maar in dit topic link, wordt door stimpy & dibbuz vermeld dat het niet gemaakt is om machinaal te verwerken. Hiermee kan je dus ook aannemen dat het resultaat minder is dan een product die er wel voor bedoeld is. Dat het resultaat machinaal waarschijnlijk beter is dan met de hand, kan ik wel inkomen, de machine maakt eenzelfde beweging als met de hand enkel wat sneller :)
 
276159 zei:
Sorry dat ik je in de rede val Xizer maar in dit topic link, wordt door stimpy & dibbuz vermeld dat het niet gemaakt is om machinaal te verwerken.

Geen verontschuldigingen, een forum is gemaakt om te discussieren! ;)

Het product is inderdaad gemaakt voor handmatig gebruik, maar dat wilt niet zeggen dat het niet machinaal gebruikt kan worden. Zoals eerder is gebleken is het wel degelijk machinaal te verwerken! Dat je met een paintcleaner weinig tot geen swirls zal verwijderen is logisch, een paintcleaner is namelijk nog geen polijstmiddel. Ik ga er dus ook van uit dat iemand geen paintcleaner koopt om te polijsten en swirls te verwijderen. Vandaar dat ik niet helemaal snap welk resultaat je precies wilt bereiken en wat er minder om zou worden?

Kort gezegd; met de step 1, 2 en 3 zal het resultaat er machinaal niet minder om worden, in mijn ogen kan het alleen maar beter erop worden.