• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meg's consumentenklei welk glijmiddel?

Zo'n gallon Spray & Wipe komt echt wel op als je die ook voor andere doeleinden gebruikt dan kleien (gewoon als detailerspray, voor je ruiten, pads ff voorsprayen, ...).

Ik ben zelf nou ook niet zo'n grootverbruiker, maar na m'n eerste halve literfles heb ik toch maar eens een gallon S&W aangeschaft.
Verder heb ik de S&W een paar keer in de volle zon gebruikt bij het kleien en hoewel je dan regelmatig bij moet sprayen, is het toch nog best fijn om mee te werken.
 
Peter Jansen zei:
Nee, ook niet goed. UQD is niet voor kleien bedoelt. Kijk eens naar Spray and Wipe van Poorboy's. 1 deel Spray and Wipe en 1 deel water in een fles en gebruiken maar. Ruikt lekker en is lekker goedkoop.

Groet, Peter

Vreemd, want die UQD zat in de Clay set van Meg's
 
Ook een vraagje, op een autoforum las ik van iemand die beweerd van al 7 jaar prof detailer te zijn dat je ook gewoon water kan gebruiken bij het kleien:roll

Nu weet ik zo goed als zeker dat water niet het product is om mee te kleien, maar waarom eigenlijk niet?
Uit ervaring weet ik dat je al vlug marring zal hebben als je enkel water gebruikt.
Maar die mens beweerd ook van nog nooit marring te hebben gehad bij kleien met water, is dit mogelijk?
 
kleien met alleen water, lijkt me een stuk stroever te gaan over je lak dan bijv. met een beetje afwasmiddel of poorboys S&W,
ik heb het niet op alleen water, beste resultaat de born slippy persoonlijk.
 
Om even in t haken op dit oude topic, kun je de QD van meg's uit het consumenten-clay pakket ook gewoon verdunnen om te clayen...?
 
ik heb de standaard Meg quickdetailer die bij een kleisetje zat wel eens uit nood verdunt toen ik te weinig overhad.
Het kan wel, maar wordt een beetje wittig.
 
Of zo iets ?
we recommend using Poorboy's Spray and Wipe or you can use a diluted Super Slick & Suds solution of 1:64 (SS&S:Water) in a spray bottle
 
Volgens mij heb ik Tim eens horen (of eigenljk zien, er zit geen geluid bij het forum) zeggen dat je elke detailer kunt gebruiken, zolang er maar geen canuba aan is toegevoegd. Canuba scheen niet goed samen te gaan met kleien, dus spray waxen vallen hiervoor ook af.

Ofschoon ik eigenlijk niet begrijp waarom het bij Jan Peugeot dan wel mis ging met de Shining Monkey detailer. Misschien daarom toch maar beter bij het bekende rijtje houden:
- Meg's Last Toch (Quick Detailer)
- PB Spray and Wipe
- Dodo's "klei vloeistof"
(Dit rijtje is eigenlijk al een paar keer genoemd)