• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk 'glijmiddel' gebruiken met klei

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Ik ben bijna door mijn Meguiars klei en quick detailer heen en heb in de webshop al de PB Elastic Clay 200gr aangeklikt.

Volgens mij de beste klei om te gebruiken toch?

Wat is het beste 'glijmiddel' om te gebruiken icm deze klei?

Zou ik daar weer gewoon de Meguiars Quick Delailer - 473ml voor kunnen aanschaffen of kan ik dan beter de Quick Clay Detailing System nemen aangezien dit een stuk voordeliger is dan een losse quick detailer en PB klei?

Is er eventueel een andere quick detailer aan te raden om met de klei te werken?
 
Zelf nog een beetje verder gezocht en zie dat er 2 zijn die veelvuldig worden gebruikt:

- PB Spray and Wipe

- Meguiars Last Touch

Nadeel van de LT is wel dat ie er alleen in grootverpakking is en ik dus ook nog een flesje en spuitkop erbij moet hebben.
 
TonCoronel zei:
Zelf nog een beetje verder gezocht en zie dat er 2 zijn die veelvuldig worden gebruikt:

- PB Spray and Wipe

- Meguiars Last Touch

Nadeel van de LT is wel dat ie er alleen in grootverpakking is en ik dus ook nog een flesje en spuitkop erbij moet hebben.

Dan dus de S&W nemen welke je ook nog eens 1:1 kunt verdunnen voor het kleien.
meuh
 
Als glijmiddel kun je bijvoorbeeld de Meguiars Last Touch of de PB Spray & Wipe.

LT en S&W kun je probleemloos 1:1 verdunnen met water.
De LT en S&W zijn in verhouding stukken goedkoper dan de Quick Detailer.
Het voordeel van de LT en S&W is, dat je deze ook puur kan gebruiken. ;)
 
Bedankt voor het antwoord.

Voorlopig maar de PB in het winkelmandje erbij gemikt.

De PB Klei is ook de beste keuze?
 
TonCoronel zei:
ook nog een flesje en spuitkop erbij moet hebben.

volgens mij heb jij toch net een flesje leeg? Doe je het daar toch in; ik gooi m'n lege detailverpakkingen niet altijd weg.
Scheelt weer centjes.

tip: kijk ook eens naar de poorboys Spray&Wipe quickdetailer in diverse verpakkingen (ook 1:1 te mengen met water voor het kleien). De 1 liter fles is misschien meer iets voor jou?
 
Ik lees de laatste tijd ook e.e.a. over klei welke zonder detailer gebruikt kan worden (3M / Bilt Hamber). Dus gewoon water gebruiken ipv. detailer.
Iemand hier ervaring mee?
meuh
 
Ja ikke :)
Heb de Bilt Hammer klei thuis liggen en deze werkt erg fijn.. vooral omdat je niet eerst je auto moet drogen voordat je begint met kleien ;)
en dat scheelt weer tijd dus... geld :D
Als je ernaar kijkt zorg er dan wel voor dat je de "Soft" neemt ;) want e REG is naar mijn idee wat hard.
 
sjoerdnijhuis zei:
vooral omdat je niet eerst je auto moet drogen voordat je begint met kleien ;)

Ik droog de auto ook niet altijd af als ik daarna nog ga kleien en ik gebruik Poorboy's klei en LT als glijmiddel ;)
 
Je hoeft bij geen enkele klei de auto eerst te drogen. Dat kan dus met elke klei, niet alleen de Bilthamber klei. Je verdunt je detailerspray ook met bijvoorbeeld water. Als je je auto niet afdroogt zit je water om te verdunnen gewoon al op je auto. :p Ik geef overigens wel de voorkeur om je auto eerst even te drogen, omdat je dan beter kunt inspecteren en voelen hoe het met de lak gesteld staat.

Let op dat alle klei onder dezelfde patenten valt en er in de basis weinig verschillen zullen zijn. Bovendien komt nagenoeg alle klei uit 2 fabrieken wereldwijd.

Bilthamber overwegen wij wel op te nemen in ons assortiment, maar niet perse om de klei ;)

En elke klei kan je gebruiken met water, maar ook met de Bilthamber raden we dat niet aan. Water is namelijk stroef van zichzelf en zelfs met de beste klei raden wij het af om alleen water te gebruiken! Bovendien is in veel gevallen water ook nog eens hard, dus je werkt met kalk en daardoor wordt de boel alleen nog maar stroever. Je klei glijdt dan veel minder makkelijk en het kleien wordt dan intensiever.

Een detailerspray kost weinig, zeker voor het kleien, want je kan hem dan gewoon verdunnen! Wil je echt per kleibeurt 2,- besparen met het risico dat je een resultaat krijgt om van te schrikken? (marring, krasjes, swirls)

Think about it!
 
Tim zei:
Bilthamber overwegen wij wel op te nemen in ons assortiment, maar niet perse om de klei ;)

Bilt Hamber is een beetje vreemde eend ...
Ze hebben enkele unieke/eigenzinnige producten in hun assortiment welke door de liefhebber gewaardeerd zullen worden.
 
Heb er idd meer van ;) (de Auto Balm en Shampoo)
De Foam komt er ook nog bij.. maar deze producten zijn echt super om mee te werken en erg fijn geprijds :!

Het gaat mij sowieso niet om de besparing van een paar euro, maar is wel makkelijk om een paar blokjes op voorraad te hebben, voor de slechtere auto's (vooral door de prijs)
 
Omdat ik zelf hoofdpijn kreeg en misselijk werd van de spray en wipe (werking was goed en de hoofdpijn ed. was puur persoonlijk) heb ik van Wolfgang clay lubricant gekocht. Ik moet zeggen dat hiervan de werking ook goed is,. Het belangrijkste voor mij was dat ik er mee kon werken zonder dat ik een soortement van katergevoel (hoofdpijn en misselijk) kreeg. Ik ben er dik tevreden over :)^ Ik gebruik het overigens wel onverdund net zoals ik de spray and wipe heb gebruikt.

Weet iemand of de Clay lubricant van Wolfgang te verdunnen is??
 
DAF-44 zei:
Bilt Hamber is een beetje vreemde eend ...
Ze hebben enkele unieke/eigenzinnige producten in hun assortiment welke door de liefhebber gewaardeerd zullen worden.

Het kan/mag niet, want dan zit je met de patentenboel in de knoei.