• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meg's consumentenklei welk glijmiddel?

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Mensen,

Ik heb nog een blokje klei over van mijn Meg's klei kit, maar mijn QD is op, kan ik dit ook met bijv. speed detailer van Meg's doen (heb ik nog staan) of Pb's spray & wipe oid?

Verder wil ik als deze op is eigenlijk ook wel eens een andere proberen, alleen kon nog relatief weinig topics over de Bilt-Hamber vinden. En dan met name de regular, ik las dat deze iets "scherper" is dan de Meg' consumentenklei?
En kan deze ook met een bijv. QD of speed detailer smeren?
 
als je iets in huis hebt (spray/wipe o i d) zou ik dat gewoon gebruiken.

wil je iets aankopen, zou ik dodo born slippy nemen.

gister voor het eerst gebruikt, en uitermate tevree,

enig nadeel is dat je na het kleien, je ff de tuinslang eroverheen halen, aangezien hij een klein beetje "schuimt"
 
Gisteren de auto gekleid.

Wou omdat mijn Meguiars Quick detailer op was de detailer spray van Shining monkey gebruiken. ( Linkje )
Netjes auto ingesprayd en met de Meguiars klei aan de slag.
Alleen ipv vuil af te nemen werd de klei stroperig en bleef plakken op de auto :auw
Dus dit is geen goede combo.

Zit er iets van oplosmiddel in deze spray?

Heb daarna alles eraf gepoetst en met mijn mothers klei en spray alles netjes afgemaakt. ;)
 
Volgens mij is dat ook niet geschikt om te kleien.Maar daar was je zelf al achter gekomen. Kijk eens naar Spray and Wipe van Poorboy's. Dat kun je 1 op 1 verdunnen met water.

Groet, Peter
 
Ik klei gewoon met een mengsel van water en groene zeep.. is dat heel stom? Ik krijg de auto er erg goed mee schoon. Schadelijk kan het nooit zijn, het is biologisch en goedkoop.. dus ook niet schadelijk voor de portemonaie.
 
ja dat is best wel stom ja, en ja dat kan wel degelijk schadelijk voor je lak zijn..

helemaal als je aggresievere klei gaat gebruiken (paarse)

dan HAPT je klei meer in je lak, en kan je "marring" krijgen..

en een goede claylube kost ook niet veel

neem bijvoorbeeld mijn favoriete claylube dodo born slippy

die kost nog geen 10 euro, en kan je 2 . 5 liter claylube van maken.

dat zijn 5!! sprayers vol..

lijkt mij niet de moeite om met groene zeep te doen?? plus dat je oppervlak met dodo BS waarschijnlijk veel gladder word, en dat het HEEERLIJK ruikt!!
 
Water en groene zeep?! 8o
Dat moet nogal vegen geven achteraf, kan ook de eigenschappen van de klei aantasten...
detailersprays van PB of Meg's zijn steeds te verdunnen voor het kleien en helemaal niet duur trouwens.
 
aha.. dan doen we het weer met de uqd van meg's.. daar heb ik nog wel wat van staan. Tot nog toe geen negatieve ervaringen mee gehad (alleen nog moderne VAG lakken).
 
Nee, ook niet goed. UQD is niet voor kleien bedoelt. Kijk eens naar Spray and Wipe van Poorboy's. 1 deel Spray and Wipe en 1 deel water in een fles en gebruiken maar. Ruikt lekker en is lekker goedkoop.

Groet, Peter
 
toch zou ik dan de dodo juice nemen

het is

a) goedkoop
b) super goed om te kleien
c) neemt meer vuil op dan spray & wipe

kwa kosten:

spray & wipe 9,98 1 liter claylube verdunt
born slippy 9,98 2,5 liter claylube verdunt

ook in het voordeel

daarbij is spray & wipe wel veelzijdiger, en is een snelle washandschoen over de lak nodig na het kleien met born slippy
 
aron147 zei:
daarbij is spray & wipe wel veelzijdiger, en is een snelle washandschoen over de lak nodig na het kleien met born slippy

Voor de duidelijkheid, Born Slippy moet na gebruik met een kleine hoeveelheid water afgenomen worden, wassen is niet nodig. Ik weet niet wat je bedoelt met een snelle washandschoen, maar een spray water is meer dan voldoende en dan afnemen met de gebruikelijke microvezeldoek.
 
ik klei, na het wassen van de auto..

dus dan heb ik nog een klein sopje in de emmer..

daarmee was ik hem heeeeel ff snel (1 keer de washandschoen er overheen)

vind ik makkelijker werken, en af te nemen met minder strepen dan aleen water
 
Da's dan persoonlijk, doe het soms ook na een kleibeurt.
Maar je zei dat het nodig was en dat is het dus niet. Water is voldoende, kwestie van de juiste informatie op het forum te zetten he! :cool:
 
je moet hem afnemen,,, of je nou met een handschoentje sop, of water doet:weetniet

i don't get it.
.
annyyyyhow

maakt allemaal geen donder uit
 
ja, maar zelfs ik ga geen gallon kopen, omdat ik daar gewoon niet meer vanaf kom. dan heb je bijna 4 liter... dat is 8!!! liter claylube

8 liter.... 34 euro

dodo born slippy (gekocht per 500ml concentraat)
18 euro 500 ml.. 5 liter claylube dus
36 euro 1 liter 10 liter claylube dus

dus

spray& wipe 34 euro voor 8 liter
dodo BS 36 euro voor 10 liter

kom je uitgerekend op:

dodo born slippy 3,60 euro de liter of 1,80 de halve liter
spray&wipe 4,25 euro de liter of 2,13 de halve liter

MAAAAAAR neem daar nog het feit bij dat born slippy PRECIES 1 liter concentraat is, en spray&wipe geen 4, maar 3,78 liter (in het bovenstaande voorbeeld is er uit gegaan van 4 liter)

dus het is helemaal niet moeilijk.. dus buiten het feit dat dodo KLEIN ingekocht kan worden, is het goedkoper, en in mijn ogen beter!

nu ga ik het niet meer verdedigen,, en moet je zelf maar weten WAT je besteld.. het is allebij prima spul;)
 
Alleen in de zon vind ik Spray and Wipe of Last Touch een stuk beter werken dan Born Slippy. Die is in de zon mooi vervelend cq knap lastig.

En ik heb ze alle 3, dus genoeg getest. En een gallon ben je sneller door dan je denkt. Dacht bij Last Touch ook: daar kom ik nooit vanaf. Ondertussen al met de tweede gallon bezig.

Groet, Peter