• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meg's Ultimate Quick Wax over EX-P laag zinvol?

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Ik vraag me af of ik Ultimate Quick Wax van Meguiars kan gebruiken als aanvulling op mijn EX-P laag? Of is deze zo specifiek als aanvulling op de NXT wax afgestemd dat deze op de EX-P niet lang zal houden?

Ik vraag me nameljk af of deze laag nog overal even goed aanwezig is en overweeg nu om UQW te gebruiken na het wassen om de auto toch wat beter te beschermen tot aan de volgende echte detailbeurt (die waarschijnlijk pas over een paar maanden kan plaatsvinden.

De UQW kan prima over andere producten heen, dus ook voor over de EX-P zou dat een prima aanvulling zijn.

Dus als snelle touch-up is dat een prima product!

Houdt dat nu ook nog stand als ik de auto bijvoorbeeld over 2 weken weer was? Geeft dit ook geen raar effect op een licht gekleurde auto?

Ja hoor, een spray wax houdt niet heel lang met een week of drie ben je meestal wel klaar met de bescherming.

Ik zie geen problemen bij licht gekleurde auto's.

Als uitzondering op de korte levensduur van spraywaxen moet ik wel zeggen dat de Poorboy's QW+ veel langer blijft zitten dan 3 weken :ja

Mag ik hierbij gelijk eens de vraag stellen wat nu eigenlijk het nut van die spraywaxen is? Ik lees in het algemeen op het forum dat men, vooral in de winter, een nieuw laagje wax opbrengt zodra het kan.

Nu heb ik bijvoorbeeld mijn eigen bus kort voordat de winter inviel nog van een laagje Collinite 845 voorzien. Als ik de bus nu bijvoorbeeld zou wassen, heeft een spraywax aanbrengen dan wel of geen nut (zeker op de langere termijn) of kan ik beter een vers laagje 845 aanbrengen?

Groeten,
Erik

Een spraywax gebruik je in de regel om je reeds bestaande waxlaag te boosten, oftewel er langer plezier van te hebben, het aanbrengen van een spraywax is over het algemeen sneller dan een normale waxlaag en hoeft ook niet echt te te curen. Snelheid dus.

Ik dacht soms dat de Ultimate Quick Wax (net als De QW+) wat langer houdt dan de gemiddelde spray wax. Meguiars voert bijvoorbeeld ook nog altijd een "oudere" Quick Wax (dus zonder Ultimate ervoor). Ofschoon in het foldertje van 2009 (dat ik een keer bij een bestelling bij carclean heb gekregen) bij deze oudere variant staat "zolang de vooraad strekt", dus deze loopt kennelijk uit (?).