• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguairs Hybrid Ceramic Wax

Ric

Detailing rookie
16 jun 2020
4
15
Goedendag,

Vraagje heeft iemand hier ervaring met Meguairs Hybric Ceramic Wax? ik heb hier al een beetje rond gezocht, maar kon niet echt wat vinden..
 
Nee niet echt ervaring Met Meg,
Meestal zie je de beginnende detailer dit soort producten gebruiken(begrijp me niet verkeerd hoor zo ben ik ook begonnen;)
Als je een goede wax zoekt raad ik je aan om naar een Collitine 845 of 915 te gaan kijken daar heb je kwa standtijd veel meer aan dan een Meg wax.
 
  • Leuk
Reactions: Ric
+1 voor de collinite 845. Nooit een wax gebruikt in mijn leven en deze was zo makkelijk aan te brengen. Ik geniet nog elke dag van de beading en het wassen is een eitje geworden
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
fijne aan mags is dat je het overal kunt kopen. Toen ik hier op het forum kwam leerde ik andere producten kennen maar idd, mijn eerste autoproducten waren ook van maguairs. Aardig tevreden over en daarna probeer je andere merken.

Er is een topic over de ceramic spray wax van turtle wax. Vergelijkbaar met de mags. Via de zoekfunctie of Google kun je dat wel vinden. Volgens mij was de gebruiker aardig tevreden over het product, met name omdat je in 10 minuten een hele auto hebt gedaan.
 
+1 voor Collinite vaak ook nog goedkoper tov bijv de Techwax.
zuiniger in gebruik
betere beading
meer glans
 
Beter beading en glans ben ik het niet mee eens. TC aangehaalde product is echt een beading en glans monster hoor, standtijd zal wat minder zijn dan C845 maar met de spray ben je dan ook wel veel sneller klaar.
 
  • Leuk
Reactions: Timm en Brad
Als het daadwerkelijk Si02 bevat, zal de beading/sheeting wel beter zijn.

Meguiars kennende zal het qua glans ook wel snor zitten. (Kort en krachtig waarschijnlijk, maar toch)
 
Ik heb 1 fles van de spray wax versie gebruikt. Werkt kort maar krachrog zoals @Quantoxx zei. Heb het alleen op de auto’s van de buren gebruikt om het simpel te houden met prima resultaat. Maar raad zoals de meesten dan de 845 aan. (Veel langer plezier, minder geld)