• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars APC

Ricardo92

Detailing addict
14 jun 2012
113
65
32
Zwijndrecht
Hallo mensen,

Ik ben van plan om Meguiars APC aan te schaffen.
Echter wil ik graag nog even weten wat je er nou allemaal mee kan reinigen??

Ik las dat je dit voor het interieur kan gebruiken maar ook bij de shampoo kan gooien als je de auto gaat wassen? Is dit niet schadelijk voor je waxlaag dan?

Ik hoor het graag,^^

Gr. Ricardo

APC is een multireiniger dus kan heel breed ingezet worden!
Als je APC tijdens het wassen gebruikt is het juist de bedoeling om je waxlaag/resten eraf te halen. Dus voor een normaal wasbeurtje lekker je eigen shampoo blijven gebruiken.

Okee maar ik kan het wel in de wielkasten en hoekjes spuiten waar het vuil ophoopt zodat het daar ook lekker schoon wordt?

Of dat ik het gebruik om de banden te ontvetten voor dat ik bandengel aanbreng?

Zoals eerder gezegd, APC kun je óveral voor gebruiken wat schoon gemaakt moet worden.

Het product heeft alleen geen sterk afbrekende functie, aangekoekt vuil zul je toch een handje moeten helpen, hetzij schoonspuiten met een hogedruk reiniger en/of weken met water.

Ik vind zelf de Meguiars Super Degreaser beter en sterker werken om banden te ontvetten.
Maar het zou zonde zijn om speciaal alleen daarvoor weer een gallon te kopen...

Meguiars APC gebruik ik voor van alles zoals al benoemd werd. Een verhouding van 1:10 is fijn voor het interieur en voor stootstrips en raamrubbers e.d. 1:4 Verhouding is fijn om de banden te ontdoen van troep i.c.m. een hardere borstel.

nicknameless zei:
Zoals eerder gezegd, APC kun je óveral voor gebruiken wat schoon gemaakt moet worden.

Het product heeft alleen geen sterk afbrekende functie, aangekoekt vuil zul je toch een handje moeten helpen, hetzij schoonspuiten met een hogedruk reiniger en/of weken met water.

Ik vind zelf de Meguiar's Super Degreaser beter en sterker werken om banden te ontvetten.
Maar het zou zonde zijn om speciaal alleen daarvoor weer een gallon te kopen...

Is ideaal spul om alles mee te ontvetten :P Gebruik het altijd ook voor m`n RC auto naar iedere run. Ideaal. Gewoon zo1n gallon gekocht, zal denk aantal jaar mee gaan denk :P

Ik wacht nog even op antwoord van carclean over welke sprayers ik nodig heb voor die flessen en dan gaat ik het bestellen zodat ik weer lekker kan rommelen:jippie

Je kunt deze nemen of welke andere sprayer dan ook. Heb zelf één sprayer van Meg's, werkt prima. Ook een andere sprayer, ook prima.

Megs heeft daar hun eigen sprayer voor. Die van Poorboys past trouwens ook. Ik zou gewoon even bellen/mailen dan weet je gelijk het antwoord ;)

Zou niet bij je gewone sop kieperen maar hooguit bij je foam-fles-verhouding-gebeuren-dinges.
APC kan binnen en buiten maar kies er zelf voor om lokaal wat aan te pakken en niet de gehele auto er mee te wassen.
Nare/rare plekjes aanpakken en voor de rest de middelen die er eigenlijk voor bedoelt zijn

Fles en sprayer maakt niet zoveel uit, tast zelfs puur niet aan.
Zelf wel 'aangeleerd' om na gebruik van chemische middelen de sprayer wel ff door te spoelen met water .... kan je geen kristalvorming krijgen, en dus geen verrassingen

( maar goed dat is mijn insteek )