• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars gold class car wash

hondasport

Detailing addict
18 sep 2010
262
62
45
Ik heb hier Meguiars gold class car wash. Overlaatst heb ik een pro blend maatglas gekocht en ik had graag geweten hoeveel product dat ik mag indoen per liter. Alles op de fles staat in ounce en gallon. Als ik het uitreken kom ik op 7,8 ml per liter. Kan dit kloppen of zijn er mensen die een andere maatstaf gebruiken?

60ml op 10 liter water is wel afdoende om goed schoon te krijgen
minder mag ook, als je gaat gebruiken als tussendoor wasbeurt en niet de wax wilt strippen

Ik ben het eens met mk-us dat ik ook vind dat 60 ml op 10 liter water teveel is. Ook ik heb de ervaring dat als je 60 ml op 10 liter water gebruikt de wax laag sneller weg is dan dat je zoum mogen verwachten. Ik was tegenwoordig met 30 ml op 10 liter water. Als je regelmatig was is dat afdoende, zelfs om de velgen te ontdoen van remstof. De beading van de lak blijft ook veel langer aanhouden en het water loopt nog steeds goed van de auto met deze concentratie shampoo. en je doet dan wel tweemaal zo lang met een fles (daarvoor hoef je geen rekenwomder te zijn)

Groeten GdV

Volgens de officiële berekening is het 74 ml, maar vind dat al véééél te veel.
Het is naar mijn mening wel een shampoo die mere nodig heeft dan menig ander, die doen het soms op 10ml al.
Zelf gebruik ik ongeveer een ml'tje of 45 op 10+ liter water ( emmer is groter ).
Las dat sommige zelfs 6 liter shampoo-water gebruiken maar vind persoonlijk niet lekker werken.

Voor de volledigheid: we hebben nu puur over het shampoo-water, de 2e (spoel) emmer wordt extra ververst tijdens het wassen ( dus zonder shampoo

Beetje of topic misschien, maar met PBW's Slick & Suds heb ik met 13 ml shampoo op 5 liter water meer dan genoeg voor de hele auto.....:-"