• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiars light wax

B B

Detailing addict
30 aug 2011
29
50
53
hallo ik heb een vraag ik wil mijn auto polijsten met monello mezzo en finale maar nu lees ik dat meguiars een wax heeft light wax en dat is meer 3 in een product en nou is mijn vraag wat kan ik beter doen mezzo en finale en dan meg light wax of alleen meg light wax ?? alvast bedankt..
 
Afhankelijk van de staat van je lak. Hoeveel krassen en swirls zitten er op en met welke correctie neem je genoegen?

Ik verwacht dat je met de light wax ook eerder verbergt dan dat je de swirls verwijderd.

Misschien ook handig om eens te kijken naar AF tripple3 en AG SRP als je opzoek bent naar een All in one product.
 
Volgens mij zitten er in de Light Wax cleaners en niet zozeer een polijstkorrel. Als je dus swirls e.d. hebt, dan zou ik kiezen om te polijsten en dan te waxen mits de omstandigheden er naar zijn.
 
Yep, mezzo, finale maar zou niet voor meg light kiezen maar eerder voor colli 845 of een DJ hybrid wax.
 
EX-P doet het ook altijd goed op licht kleurige auto's. En nu in de aanbieding.

Anders zou ik voor de Natty's Paste Wax gaan als je rond dat butget een wax wil kopen. Is ook een hele mooie wax.

Collinite 476s/845 is ook een goede optie. Heeft ook nog eens een lagere standtijd dan de Natty's
 
Het is misschien wat laat om hier nog op te antwoorden, maar de light wax bevat wel degelijk SMAT-abrasives, en is blijkbaar toch sterk genoeg om op zachtere lak marring te veroorzaken...

Als je hem wat langer inwerkt met een polish pad (gele meguiars of zo iets in die aard) mag je toch aardig wat correctie verwachten voor een AIO product.

just my 2 cents...