• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's M16 wax bijna op, Pete's 53 een goed alternatief?

meguiarspro

Detailing rookie
2 mrt 2009
84
0
mijn huidige wax m16 is bijna op

is de petes 53 een goeie wax, hoeveel autos kan je ongeveer doen met petes 53, aangezien ik veel details doe.
mag je de petes 53 langer laten curen dan m16 van meguiars?

Pete's is een WoWo product ,opbrengen ,afnemen..Tenminste volgens de website toch.
Maar ik laat hem een paar minuutjes zitten ,werk wel paneel per paneel.
Op zich een fijne wax ,maar de levensduur is niet super ,wel ideaal voor in de zomer en als je veel details doet heb je toch ook graag iets duurzaams voor je klanten ,toch..?

Ik zou eens kijken naar het Collinite gamma ,iets als de 476 is mss een optie ,niet lang curen en geweldige duurzaamheid.

Pete's is een showwax/concourswax, duurzaamheid is daar niet echt de bedoeling, maar meer de looks. Voor klanten zou ik toch iets duurzamers nemen zoals de collinite waxen en de Poorboy's Natty's komen er ook goed uit.

Werkte vroeger met de M16, de laatste tijd met de Collinite Marque d'Elegance #915, ik vind beide waxen aan elkaar gewaagd en ook de werkwijze van beide is gelijk. Aanbrengen, heel effe laten curen en afnemen.

Ik heb zelf oa. Collinite 476 en 845. Beide hebben een uitstekende prijs kwaliteit verhouding en een lange levensduur.
De 476 heeft mijn persoonlijke voorkeur vwb. verwerking en levensduur maar daar kunnen de meningen over verschillen aangezien de één een harde wax is en de ander (min of meer) vloeibaar.

Heb ook de Pete's 53. Duurzaamheid inderdaad niet geweldig. Blijft een maandje zitten, maar de beading neemt na 2 weken al aardig af. Niet te lang curen anders lastig af te nemen. Potje gaat vrij snel leeg! Mijn wagen nu 2 keer gedaan en het potje is bijna op de helft. Maar de glans.....mijn hemel...die is inderdaad echt fantastisch! Aanzienlijk beter dan de Collinites en de Natty's.

Echt een zomer/concours wax dus.

Supernatural natuurlijk! Geweldige wax met een lange duurzaamheid.

Dan zou ik voor Banana Armour gaan. Die is makkelijker te verwerken dan Rubbish Boys dacht ik.

Das waar ja, die originele was lastig. Was het niet daarom dat ze een juiced editition gemaakt hadden.
Geloof dat Patrick (nicknameless) hem heeft dus misschien kan hij goed vertellen hoe die wax is.

Ik denk dat je met elke wax van dodo wel goed zit, wel moet je weten dat dodo zegt dat bepaalde waxen voor bepaalde kleuren zijn. Hoe ver dit een verschil maakt in resultaat weet ik niet, en betwijfel ik eerlijk gezegd ook wel een beetje. Want zoals de meeste hier al weten ze het resultaat toch voor het grootste deel in het voorbereidende werk.
Goed de dodo waxen dus, omdat ik de laatste tijd nogal merk dat er veel vraag is wanneer welke dodo wax te gebruiken heb ik even een schematje in elkaar gestoken:

dodojuice.webp

ik doe voornamelijk, donkerblauw, donkergrijs, zwart, saphier zwart en af en toe een zilveren wagen en mss 1x per jaar een rode mini cooper one. welke kunnen jullie mij aanraden, die goed is van glans, duurzaamheid, en die toch wel even mag curen op de hele wagen voor je hem afneemt?

Ik heb inderdaad de Rubbishboy Juiced. In het begin had ik er problemen mee qua verwerken.

Bij auto's:
Mijn 'probleem' was dat ik een nieuw geel Meguiars padje had en de wax is geel en hard!
Ik had teveel en te hard in de pot gedraaid met het padje, met als gevolg te dik aangebracht.

Gevolg is uiteraard lastig uitwrijven... ]-0

Nu is het een kwestie van lichtjes deppen met het padje, of eerst met je vinger de toplaag in he tpotje een beetje 'warm' maken waardoor de wax een zachter wordt.

Bij de scooter of andere kleine oppervlakken:
Breng ik de Rubbish juist met de vingers aan. Wederom een kwestie van met de vingers over de wax wrijven totdat deze een beetje zacht is.
Aanbrengen doe ik met de toppen van mn vingers. Ik heb dan meer gevoel dan met een padje. En je komt 'overal bij. Je hoeft dus geen 2de laag aan te brengen.

Kleine tip bij handmatig aanbrengen:
Let op dat je nagels kort geknipt zijn en geen scherpe randjes hebben. ;)