• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's NXT 1.0 vs 2.0

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Misschien als eens eerder aan het licht geweest.

Maar mijn 1.0 is bijna op.

Wat kan ik van 2.0 verwachten en wat zijn de voordelen?
Ik heb begrepen dat het nog dunner is.

Blijft het ook langer zitten? ;)

Of zijn de verschillen minimaal?
 
Nieuwe verbeterde formule. De 2.0 heeft dezelfde polymeren in zich als de Ultimate Quick Detailer spray. Ik vind zelf de duurzaamheid van de NXT 2.0 tegenvallen. Als je NXT bijna op is en een het kijken bent voor een opvolger, dan zou ik toch voor een andere wax gaan, maar dat is mijn persoonlijke mening.... De NXT is naar mijn menig wat overgewaardeerd, hoewel het wel een lekkere wax is.
 
NXT blijft een alles-in-1 sealant met een hele milde cleaner, een polish (glaze dus) en een sealant.

De 2.0 heeft meer glaze en geeft een donkere uitstraling, dus dieper dan 1.0. Er zijn wel meerdere klachten bij ons bekend over de duurzaamheid, beperkte beading en toch ook vlekken op trims.
 
Heeft geen nut bij NXT... deze heeft een cleaner in zich (mild, dat wel), en zal de eerder aangebrachte laag gedeeltelijk weer verwijderen. Dat is het nadeel van een Alles in 1 product :s
 
wil je duurzaamheid, neem je collinite
wil je iets wat op de nxt lijkt, neem je natty's
gister nog de red natty's gebruikt, en blijf hem heeerlijk vinden!
 
Uhm, Natty's lijkt echt voor geen millimeter op NXT hoor. :no

Echt totaal verschillend! :ja

Natty's is een duurzame carnauba wax. NXT is een synthetische sealant.

Natty's is een puur product (dus geen cleaner, polish/glaze). NXT is een alles-in-1 product.

En ga zo maar door.
 
@Tim: +1 !:ja

Lijkt er in verste verte niet op, Natty's is een echte pure wax met Carnauba, NXT is een synthetischewax (= sealant) met een cleaner en polish dus een appel en een peer ;)

Doe mij maar Natty's ! :heart_eyes:
 
Ik zie dat Natty een vaste wax is, daar heb ik eigenlijk nog geen ervaring mee... ;)
Hoe werk dat in de praktijk? Voor/nadelen?

In dat rijtje zie ik ook M16 staan, daar hoor ik ook veel over.

Wat is het verschil in de natty's? ;)
 
De M16 is ook een fijne wax, maar met een gebruiksaanwijzing, niet te lang laten curen en vooral niet te dik aanbrengen! De M16 is een wax van de oude generatie, ontwikkeld in 1950 en inmiddels verboden in Canada en de USA vanwege VOC regels (Volitile Organic Compound, oftewel petroleum distelaten ). De Natty's is nog makkelijker in het gebruik dan de M16, is heel simpel aan te brengen en zoals alle paste waxen zuiniger in het gebruik dan de vloeibare. Ik denk dat de M16 wat duurzaamheid elkaar niet echt ontlopen.
Een belangrijk voordeel van de Natty's is dat je deze in de volle zon kunt gebruiken of op een warme lak, daar heeft de M16 toch wel problemen mee.
 
Voordelen:

- Zuiniger in gebruik
- Makkelijker (dun) aan te brengen
- Makkelijker egaal aan te brengen

Nadelen:

Laat geen vuiligheid in het potje komen!

M16 is goed, maar naar mijn mening wat overrated. Lastiger in gebruik dan Natty's. M16 is echt een traditionele wax uit 1952.
 
Blauw = geoptimaliseerd voor donkere kleuren
Wit = Geoptimaliseerd voor lichte kleuren
Rood = voor alle kleuren, uitgebracht in limited edition ter ere van 4 juli, nationale feestdag in de US, 3 waxen samen maken rood, wit, blauw, de kleuren in de vlag van de USA. Naar mijn weten heeft de rode een iets hoger Carnauba percentage.
 
Leuk is dat weer ;)

Ik heb een donker grijze en een zilveren auto...
Waarschijnlijk ga ik ook nog eens een zwarte doen ;)

Dan is rood toch de beste optie lijkt me.

En ook al is de wax niet optimaal voor een bepaalde kleur dan kan het verder ook geen kwaad lijkt me?
 
Kwaad kan het in geen geval. De blauwe is specifiek voor donkere kleuren, maar ik strijk die regelmatig over de zilveren CX.


Om in te strijken gebruik ik graag zo'n rond rood foampadje, dat ik eerst wat vochtig maak met wat detailerspray. Zo zuigt de pad zich niet vol en werk je zuiniger.
 
Ik heb al paar van deze: Gold Class High Tech Applicator Pad

Daar moet het ook mee lukken denk ik ;)

Hoe krijg je het alleen op je pad?
In de pot dopen?
 
Tim zei:
Uhm, Natty's lijkt echt voor geen millimeter op NXT hoor. :no

Echt totaal verschillend! :ja

Natty's is een duurzame carnauba wax. NXT is een synthetische sealant.

Natty's is een puur product (dus geen cleaner, polish/glaze). NXT is een alles-in-1 product.

En ga zo maar door.

ik doelde op de verwerking...
collinite schudt je je een ongeluk mee, en is vloeibaar..

sorry voor de onduidelijkheid