• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's NXT tech wax smeert niet goed uit

bassie

Detailing rookie
12 mei 2013
11
0
Hi,

ik ben sinds kort trotse eigenaar van een BMW en deze moet natuurlijk goed onderhouden worden.:)
Gisteren flink in de weer geweest om em zo goed als nieuw te krijgen:
-wassen
-kleien
-polijsten (voor de swirls)
-glazen
-waxen

Als wax gebruik ik de Meguiar's NXT tech wax. Ik heb em opgebracht met de DAP 500.
En voor het overgrote deel van de auto wrijft ie prima uit. Alleen bij de motorkap en het dak gaat het minder, i.e. het duurt veel langer voordat ik het heb uitgewreven en je blijft wat donkere plekken zien (lijkt een beetje alsof je schaduw ziet).
Hebben meerderen hier ervaring mee of doe ik simpelweg iet fout, bijv. door teveel wax te gebruiken?
Alvast bedankt!

Bas
 
misschien te veel wax gebruikt , is de klassieke beginnersfout je hebt minder wax nodig dan dat je denkt . (less is more )
wat ook zou kunnen: hoelang heb je de wax laten curen (met andere woorden : hoelang heeft er gezeten tussen het aanbrengen en het afnemen van de wax )
 
Sja, teveel wax zou kunnen. Maar op de andere delen heb ik dezelfde hoeveelheid gebruikt en daar gaat het wel goed. En wat betreft curen: ik heb even wat gelezen hierover en ik denk dat dat het probleem is: ik heb het er te kort op laten zitten. Volgende keer maar swipetest doen. Dus wederom bedankt, je hebt deze amateur weer een stukje verder geholpen!:)
 
Zelf geen last van. Gebruik er wel veel meer van dan bijvoorbeeld een Colli 845, maar geen problemen met uitpoetsen oid. Vind hem alleen erg overpriced, voor de rest ben ik er wel tevreden over.
 
Zoals alles van deze fabrikant - over het algemeen genomen OK, maar nogal onvriendelijk voor de beurs.

Marketing en verpakking moeten ook betaald worden.