• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars tire gel, verschrikkelijk....

jvacker

Detailing addict
28 feb 2009
115
62
49
Weet er iemand een product wat goed werkt op de banden te laten glimmen , maar wat lekker dun op te brengen is met een kwast .
Ik vind die tire gel echt een ramp, dikke smurrie en ik krijg het niet in de rand tussen de velg en de band.
Rubber plast van system is echt super, waterdun en perfecte lange glans,maar dit verkopen ze niet op de site van carclean.
Graag tips!!

bedankt!
 
bold n bright van poorboys; deze is te verkrijgen als liquid en ook (sinds kort) als gel....de gel is zeker niet dik en gemakkelijk aan te brengen.
De tire shine spray van Mothers werkt ook fijn.
De standtijd van die twee is vergelijkbaar....tot ongeveer een maand :)^
 
Wolfgang Black Diamon Gel
https://www.Carclean.com/product/Wolfgang/Black_Diamond_Tire_Gel_473ml_WG-4700_100774

Door vele erg goed gewaardeerd! Deze is 1 deze dagen ook in mijn collectietje :D
 
Dennis121 zei:
Wolfgang Black Diamon Gel
https://www.Carclean.com/product/Wolfgang/Black_Diamond_Tire_Gel_473ml_WG-4700_100774

Door vele erg goed gewaardeerd! Deze is 1 deze dagen ook in mijn collectietje :D

Toen Minieken en focusio een tijdje geleden me verrasten met een poetsbeurt (omdat ik zelf buiten strijd ben) hebben ze de banden van de Insignia ingesmeerd met twee verschillende merken.
De wolfgang was na ongeveer 1,5 weken (met regen) niet meer zichtbaar terwijl de Poorboys Bold' n bright nog vrolijk meedeed. Ik vind dus (persoonlijke mening) dat de wolfgang z'n meerprijs niet terugbetaald.
 
Ik gebruik momenteel Eimann Fabrik Black Sapphire Tire Gel. Voordien had ik ook de High Endurance van Meguiar's. De Eimann is vloeibaarder dan de Meguiar's en dus makkerlijker aan te brengen. Duurzaamheid is naar mijn gevoel ook een stuk beter.
 
@corsawim

wat bedoel je met niet zichtbaar? Zijn de banden van te voren wel goed gereinigd? Ik vind dat de Wolfgang een mooie zwarte matte 'kleur' achterlaat, zelfs nog na 2 maanden.
High endurance van Meg vind ik zelf een mindere tire gel, maar ik maak hem wel op.
 
Danielle zei:
@corsawim

wat bedoel je met niet zichtbaar? Zijn de banden van te voren wel goed gereinigd? Ik vind dat de Wolfgang een mooie zwarte matte 'kleur' achterlaat, zelfs nog na 2 maanden.
High endurance van Meg vind ik zelf een mindere tire gel, maar ik maak hem wel op.


Hoi Danielle.
banden waren gereinigd met APC; na ongeveer 1,5 week waren de voorste banden nog volledig donker en water afstotend (poorboys) terwijl de achterste al terug drogere/iets minder zwarte plekken begonnen te vertonen.
Ik hou ook van het mooie zwarte matte uiterlijk; de glans vind ik persoonlijk iets té. (de finish van wolfgang vond ik zeker ok; de duurtijd blijkbaar iets minder...)
 
Vind de wolf juist wel een topper, aanbrengen met een Meg's Tire Aplicator werkt superdeluxe.
Wat betreft goed reinigen, geld voor elk merk anders pakt ie gewoon niet goed genoeg en heb je er minder lang plezier van
Daarbij kan je altijd een snelle 2e ronde doen net als met de trim restorer ( waarvoor het goed reinigen van te voren ook geld )
 
mk-us zei:
Vind de wolf juist wel een topper, aanbrengen met een Meg's Tire Aplicator werkt superdeluxe.
Wat betreft goed reinigen, geld voor elk merk anders pakt ie gewoon niet goed genoeg en heb je er minder lang plezier van
Daarbij kan je altijd een snelle 2e ronde doen net als met de trim restorer ( waarvoor het goed reinigen van te voren ook geld )


dat aanbrengen met de Megs aplicator is inderdaad kinderspel. Misschien hadden we niet hard genoeg geschrobt met de APC achteraan....ik zei het al; het was mijn persoonlijke mening ;)
 
ha joep, ik gebruik de meg's ook, heerlijk! Goede tire applicator (ik heb die van meg's) kopen en in het bakje een beetje van het spul laten lopen. Sponsje er terug in, even wachten en je kan een hele band doen. Dan voor elke band weer even opnieuw beginnen ;)
 
Goed reinigen is zeker een must. een Krachtige APC mix of Superdegreaser is nodig!

TS zocht een Hoog glanzende Tire dressing. naar mijn weten is dan de endurance Tire shine van Megs de enige. ken de glansgraad van Poorboys niet!

wat betreft Wolfgang. deze dringt in de band en ligt niet op het oppervlak. daarom is goed reinigen erg belangrijk.
meerdere keren aanbrengen is ook erg belangrijk. de eerste keren zal de band meer nodig hebben. daarna zul je lang genieten van de MATglans van de wolf!
 
Probeer de bandenzwart van Cartec eens. Natuurlijk wel eerst de band ontvetten. Deze heeft een extreem lange standtijd van meer dan een maand. En deze heeft een heel mooie glans. Ik kan er wel eens een foto van maken.

Het product is erg dun wat voor een zeer makkelijke verwerking zorgt.