• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's Ultimate Liquid Wax moeilijk uitpoetsbaar ?

A90

Detailing chief
30 apr 2011
167
103
52
Nieuw Vennep
Ik heb ervaring met spulletjes van Meguiar's waaronder de NXT Tech Wax 2.0. Deze was beviel mij eigenlijk wel omdat deze eenvoudig aan te brengen is en ook snel weer uitgepoetst was. Ik waste dan de auto eerst met Meguiar's NXT Car wash.

Nu heb ik recent de nieuwe was van Meguiar's gekocht, de Ultimate Liquid Wax, volgens de specs een erg fraaie en goede was. Via de website van Carclean had ik het besteld samen met nog wat andere spulletjes zoals een Delerium droogdoek, chrome poets en nog wat smeersels. Ik kreeg van Carclean zelfs een gratis flesje DoDo auto shampoo.

Tot zover ging het goed echter nu heb ik de was voor de 2e keer gebruikt en ik vind het nog steeds vrij lastig om uit te poetsen. Aanbrengen doe ik met de meegeleverde pad en ik doe het uiteraard dun. Goed aanbrengen en uitsmeren. Maar als ik daarna de was wil uitpoetsen dan krijg ik het er bijna niet vanaf. Ik ben lang bezig met veel kracht en dan nog duurt het erg lang voordat de vegen er een beetje vanaf zijn. Soms moet ik zoveel kracht zetten dat het plaatwerk meegolft :schaam

Wat zou ik nou niet goed doen ? moet ik eerder uitpoetsen (ik smeer eerst de auto in en ga dan uitpoetsen) of wacht ik juist niet lang genoeg ? Ik gebruik zowel de meegeleverde aanbrengpad als uitpoetsdoek, beiden eerst gewassen en dus helemaal goed.

Ik weet het niet meer en als dit zo blijft ga ik toch weer terug naar de NXT tech wax, dit is niet echt leuk zo.

Alvast dank voor de reacties.
 
Misschien een klein detail, maar heb je de wax in de volle zon aangebracht of op een warme (lees: hete) lak?

Dat is echt vragen om moeilijkheden (met elke wax)....

Beter is het om in de schaduw de wax aan te brengen of in de late middag als de temperatuur wat lager is.
 
De was is vanmiddag aangebracht rond een uur of 5 in de schaduw. Het was niet te koud en eigenlijk optimaal weer om te poetsen
 
Een hele auto insmeren en dan pas uitpoetsen is mogelijk te lang..
De swipe-test is een goede richtlijn;
https://forum.Carclean.com/cc_postst3454/How-to-De-swipetest.aspx

Als echt niets meer helpt zou ik helemaal opnieuw beginnen...
Bij het juiste weer de auto aanpakken: goed ontvetten (overdoseren shampoo of shampoo met scheutje APC), kleien en dan de Meg's ULW aanbrengen (heel dun en de swipe-test aanhouden).
Dan kan je helemaal uitsluiten dat het aan niets anders ligt (bijv. oude wax-lagen die verkeerd reageren op de ULW)...
 
Bij de nieuwe Ultimate Liquid Wax is het beter om de auto per paneel te behandelen. 3-5 minuten na het aanbrengen de wax uitpoetsen is prima. Nu je de gehele auto hebt gedaan heeft wax er lang opgezeten en wij raden bij deze wax aan echt de auto per panneel te behandelen. Dit is eigenlijk ook beter, mocht je vuil opgepakt hebben met het aanbrengen van de wax. Controleren per paneel is erg belangrijk om er zeker van te zijn dat je met een schone pad werkt en dus krasvrij bezig bent.

De swipe test geeft uitkomst, maar is bij deze wax niet eens nodig. 3 - 5 minuten is voldoende voor deze wax om te curen en de bescherming blijft hetzelfde. Probeer dit en laat ons weten of dit je probleem heeft opgelost. Je zal zelf zien dat het per paneel behandelen tijdswinst oplevert. De gehele auto in 1 keer doen levert geen winst op dus (onze ervaring)

groeten Paul
 
Bedankt voor je antwoord Paul, daar kan ik wel wat mee. Ik wist niet precies wat ik niet goed had gedaan maar zoals je het uitlegt klinkt het plausibel.

Is er nog een manier om half uitgepoetste delen goed te krijgen ? er gewoon nog een keertje overheen of kun je me een Meguiar's product aaanbevelen daarvoor ? Ik heb een spuitbus Ultimate Quick wax anders probeer ik het daar wel mee op te lossen.

Hier is een stukje te zien waar het niet goed uitgepoest is. Ik zag het pas later bij het nemen van foto's dat dit deel niet helemaal goed was uitgepoetst.

ps. heb je nog een goede tip om dit soort velgen te voorzien van was en welke stel je voor ?

detail.jpg
 
Je kan deze lastig uit te poetsen delen gewoon behandelen met een detailer.

Bij de Ultimate Wax is het even wat belangrijker het per deel te doen. bij de andere waxen is dat veel minder al moet je M16 ook echt per deel behandelen. Die poets ook moeilijker uit als je die te lang laat zitten.

De velgen zou ikzelf gewoon met de Ultimate Wax behandelen. Let wel op dat je hiervoor een andere pad gebruikt, mocht je namelijk aan de binnenzijde per ongeluk wat remstof oppakken. Dit wil je later niet op je lak krijgen.

Sommige zweren bij een speciale velgen wax, maar de Ultimate Wax is perfect voor de velgen qua duurzaamheid.
 
Paul zei:
De velgen zou ikzelf gewoon met de Ultimate Wax behandelen. Let wel op dat je hiervoor een andere pad gebruikt, mocht je namelijk aan de binnenzijde per ongeluk wat remstof oppakken. Dit wil je later niet op je lak krijgen.

Sommige zweren bij een speciale velgen wax.
Alleen een apart padje gebruiken om de velgen te waxen is niet voldoende in mijn ogen. Als je per ongeluk remstof oppakt met de pad, dan komt het niet alleen in je pad terecht maar ook in de wax pot. Remstof in je wax pot en dus vervolgens ook weer op je lak....dat wil je niet. 8-o
Dat is voor mij de reden om een dedicated velgenwax pot er naast te houden en natuurlijk ook een aparte applicator pad.
 
Wat je zegt klopt helemaal, maar hij bezit zelf de Liquid versie waarmee je dus niet enig vuil in de wax aanbrengt. Ik had het algemener moeten zeggen in geval iemand inderdaad een Pasta wax gebruikt.

Velen gebruiken vloeibare wax en dan is het gebruik van een aparte pad voldoende.