• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars wash&wax na Collinite 845

Hurm

Detailing trainee
3 apr 2019
23
25
Dag leden,

Ik poetste mijn auto altijd met de Meguiars wash&wax shampoo.
Echter heb ik gisteren een bestelling geplaatst om de auto eens in een goede wax te zetten.
Hiervoor heb ik BTBM, PB Blackhole en Collinite 845 aangeschaft (gezien de lovende reacties).

Nu vraag ik mij eigenlijk af of het goed is om de auto, nadat deze uiteraard met bovenstaande producten is behandeld, weer te wassen met de Meguiars wash&wax?
Gaat dit goed samen met de PB Blackhole en de Collinite?
Of raden jullie iets anders aan? Bijvoorbeeld alleen nog maar wassen met de BTBM?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Je kan de Wash&Wash blijven gebruiken om bij de wasbeurten een extra laagje aan te brengen. ;) Dit zal niet heel bijzonder zijn, maar je geeft de boel wel weer een zetje in de rug.

Om bijv. elke week te gaan wassen met de Wash&Wax zal overkill zijn. Dus bijv. De ene week met BtbM en 2 weken later met de Wash&Wax. (Zoiets, vaker of minder vaak mag ook)
 
  • Leuk
Reactions: Donovan en Hurm
Je kan de Wash&Wash blijven gebruiken om bij de wasbeurten een extra laagje aan te brengen. ;) Dit zal niet heel bijzonder zijn, maar je geeft de boel wel weer een zetje in de rug.

Om bijv. elke week te gaan wassen met de Wash&Wax zal overkill zijn. Dus bijv. De ene week met BtbM en 2 weken later met de Wash&Wax. (Zoiets, vaker of minder vaak mag ook)
Misschien een domme vraag, maar waarom niet elke week wassen met Wash&Wax?
Enkel uit financiële overweging?
Ik heb maar één shampoo, dus was normaal altijd met dezelfde.
 
@kevin-b - Alles mag! ;) De meeste shampoos met toevoegingen werken langer dan een week. Dus elke week weer een nieuwe laag aanbrengen is dan zonde van je product.

Ook lijkt mij het wassen met een pure shampoo nét wat meer power te hebben. Dus met de ene shampoo reinig je, met de ander onderhoud je de boel.
 
  • Leuk
Reactions: kevin-b
persoonlijk vraag ik me af waarom je blackhole wil gebruiken, dat is er eigenlijk voor bedoeld om krasjes te maskeren, het nadeel is dat de wax dus niet meer aan je lak zit maar aan de blackhole, ik zoe liever de stap blackhole overslaan.

de shampoo met wax gebruik ik eigenlijk alleen in de winter.
 
Ik heb de glaze inderdaad aangeschaft om de lichte swirls te maskeren. Daarna afgetopt met Collinite.

Ik zag alleen pas later dat de wax echt vloeibaar moet zijn. Bij mij kwam het wat klonterig uit de fles.
De volgende keer de fles maar eventjes verwarmen. Naast dat ik wellicht iets te veel wax gebruikt heb, kan het volgens mij geen kwaad toch?
Aanbrengen en uitwrijven ging eenvoudig.

Het resultaat heeft me echt verrast. De auto heeft nog nooit zo mooi uitgezien. Zelfs niet bij de aanschaf!
 

Bijlagen

  • 20200503_161547.jpg
    20200503_161547.jpg
    198,1 KB · Weergaven: 0
Naast dat ik wellicht iets te veel wax gebruikt heb, kan het volgens mij geen kwaad toch?
Aanbrengen en uitwrijven ging eenvoudig.
Het resultaat heeft me echt verrast. De auto heeft nog nooit zo mooi uitgezien. Zelfs niet bij de aanschaf!
Vraag en antwoord. :p

Ah, dat kan gebeuren bij de 845. Verwarmen kan, maar effe flink schudden was bij mij altijd voldoende.
 
Vraag en antwoord. :p

Ah, dat kan gebeuren bij de 845. Verwarmen kan, maar effe flink schudden was bij mij altijd voldoende.

Vraag en antwoord? :p

Ja schudden had ik al geprobeerd maar toen wist ik nog niet dat de wax eigenlijk vloeibaar moest zijn haha!
 
Je vroeg of het teveel aanbrengen een probleem was, maar afnemen ging simpel en je hebt een super resultaat. <-- Je eigen vraag heb je beantwoord. ;)

Als je de inhoud kon schudden, zal het geen harde wax zijn, toch? :p Als je de wax een tijd niet gebruikt en hij wordt in de winter écht een klompje, dan kan je 'm inderdaad even in warm water leggen. (De fles dan, hé!) Even schudden en Ready to go.
 
  • Leuk
Reactions: Hurm
Nou, op het filmpje wat ik erna opzocht (ook heel slim om dat pas erna te kijken), hoorde je de wax echt op en neer gaan in de fles.
Zo was die bij mij niet haha!
Maar goed, dan weet ik dat voor de volgende keer :)!
 
  • Grappig
Reactions: Quantoxx