• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Waxen tijdsduur tussen waxen?

spijker01

Detailing rookie
24 feb 2011
28
0
Ik heb een vraag over de Meguiars waxen.
ik heb:
1: Next Tech Wax 2.0
2: Gold Class carnauba wax

Nu heb ik van het weekend de auto compleet gepolijst met Monello producten zijn supergoed :-)^
en daarna als stap de glaze gedaan van Meguiars
de Deep Crystal Polish (ook wel step 2 genoemd in de stappenplan van Meguiars.)
opgesmeerd en gelijk uitgewreven.
Daarna de Next techwax 2.0 na 45 minuten en de swipetest gedaan te hebben kwam ik erachter dat hij nog niet te lang gekuurd had maar toch maar uitgewreven.
Gelijk daaroverheen de Gold Class carnauba wax gesmeerd en ook zo 45 min a 1 uur laten kuren en ook hetzelfde verhaal hij was nog niet goed met de swipetest..
toch maar afgenomen en daarna heb ik van Concours Look de R222 wax gesmeerd.
uiteraard ook laten kuren en die was wel goed met swipetest (is harde wax)

Nadat ik alles uitgewreven heb en nagelopen met Spray and Wipe de auto buiten gezet en een resultaat 8-()).
Het lijkt gewoon een spiegel zo mooi :-d
Alleen hier en daar wat vlekken erin...
Dus nog een keer met Spray and Wipe en het was weg :-b

Maar nu het volgende hoelang moet er tussen deze producten zitten voordat de volgende laag wax eroverheen mag.
dus stel ik doe de Next tech wax en smeer het uit.. hoelang moet het 'uitharden' voordat de volgende laag mag.(Next 2.0 eventueel of zoals van het weekend de Gold Class Wax)
Want ik lees namelijk dat bij de R222 minimaal 24 uur tussen moet zitten voordat de volgende laag erop mag.
De Next heeft fillers en een cleaner dus die zorgt dat de waxlaag eronder licht aangetast word maar mij is verteld dat de Gold Class wax dat niet heeft..
Dus die zou in feite dan niet de Next 2.0 aantasten..
Het werkt wel het ziet er mooi uit maar hoelang de producten blijven zitten op deze manier kan ik nog niet zeggen :lol

alvast bedankt voor de reacties :-d

Als de swipetest niet goed is dan zal je het nog iets langer erop laten. Maar je weet zeker dat je het er niet te dik op hebt gesmeerd?
In de Gold Class wax zitten ook lichte cleaners, maar kan wel over de nxt2.0 gebruikt worden.
Denk alleen dat de R222 als 3e stap nutteloos is, voegt niet echt iets toe aan de voorgaande lagen.
2e laag is meestal om de delen extra te bedekken welke je eventueel vergeten bent bij de eerste laag.
NXT is een sealant, daarover kan je meestal direct een wax overheen smeren. Bij de waxen wil dat nog wel eens verschillen, sommige wel en andere (Supernatural 2.0) weer niet.

Surfingwizzkid zei:
Als de swipetest niet goed is dan zal je het nog iets langer erop laten. Maar je weet zeker dat je het er niet te dik op hebt gesmeerd?
In de Gold Class wax zitten ook lichte cleaners, maar kan wel over de nxt2.0 gebruikt worden.
Denk alleen dat de R222 als 3e stap nutteloos is, voegt niet echt iets toe aan de voorgaande lagen.
2e laag is meestal om de delen extra te bedekken welke je eventueel vergeten bent bij de eerste laag.
NXT is een sealant, daarover kan je meestal direct een wax overheen smeren. Bij de waxen wil dat nog wel eens verschillen, sommige wel en andere (Supernatural 2.0) weer niet.

Oke bedankt voor je reactie.
ik heb het niet te dik opgesmeerd omdat ik weet dat je dan van die vlekken kan krijgen na het uitpoetsen..(al een keer ondervonden met de Deep Crystal Polish..hoewel dat een glaze is en geen wax)
Daar krijg je dan echt spierballen van :lol
op sommige stukken leek het net of er geen wax op zat dus heel dun aangebracht..;-).
Weet niet wat het dan kan zijn die vlekken :weetniet maar ik ben blij dat ik na de nxt gelijk de gold class erop kan smeren dat ivm met de weinige tijd die ik soms krijg voor een detailing :-b