• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiarspro stelt zich voor

Ik ben zowieso wel benieuwd naar wat 'aktie-foto's' meguiarspro! Kom maar op met die resultaten, foto's willen we! :)

Hoelang doe je eigenlijk ongeveer over full exterior detail van een auto van normaal formaat?
 
3 a vier uur afhankelijk van het kleur; ik was met shampoo plus, motor met apc en asd, kleien met blauwe van meguiars en last touch, polijsten met solo systeem van meguiars, afwerken met zwarte foam finish pad en solo van meguiars, voorzien van duurzame wax, eventueel plastiek met asd , en ruiten met pro glasscleaner van meguiars
 
Lees veel informatie hierboven, maar als ik het zo lees komt het een beetje over alsof het allemaal niet helemaal waar is... zoals je het vertelt, vind ik het er allemaal een beetje dik bovenop liggen.

Maar goed, kom maar op met die foto's...

Oja, ik doe onze Mercedes S63 AMG uit 2008 (gewoon betaald, geen import:rules ) in een uurtje of 6 binnen en buiten :|~* daarnaast doe ik er dan nog alle andere 7 auto's bij die we hebben, allemaal ongeveer een 4 uur per auto. En dat allemaal op de zaterdagmiddag, ja ik ben goed :party:
 
mja blijkbaar zijn wat forummembers jaloers op mijn detaillijst, mja een groot deel van de klanten heb ik ook via de garage van mijn pa dus ja
 
meguiarspro zei:
mja blijkbaar zijn wat forummembers jaloers op mijn detaillijst, mja een groot deel van de klanten heb ik ook via de garage van mijn pa dus ja

Jaloersheid heeft daar weinig mee te maken. Ik als hobbyist spendeer al bijna 4 uren aan wassen, kleien en nog wat voorbereidend werk (inspecteren van de lak duurt soms al langer dan een half uur bij mij :p ), dus het is normaal dat men zich vragen stelt over de tijd die je in een detail steekt, waarmee ik niet wil zeggen dat je slecht werk levert. Foto's wil ik zeker graag zien :ja
 
Dibbuz en ik zelf zijn hobbydetailers, en hebben al redelijk wat wagens gedaan, wij doen ongeveer 8 uur over een exterieur detailjob, met zijn tweeën 8o Misschien zijn we wel erg kritisch op het resultaat wat we willen behalen :p (en we zijn inderdaad kritisch ;) )
 
Welkom!

Zo te zien veel ervaring in het detailen :cool:

Persoonlijk vind ik drie à vier uur wel heel snel voor een full detail...
Denk dat het te maken heeft met de eisen die men stelt en het wenselijk eindresultaat.
Ik zelf besteed veel aandacht aan het grondig wassen en inspecteren van de lakconditie (eventueel met lakdikte meter).
Het polijsten zelf doe ik via een excentrische machine, dus snel zal dat niet gaan vergeleken met een rotary en ben al snel tien uur bezig... Laatst 18 uur bezig geweest verdeeld over twee dagen.

Heb je misschien wat foto's voor ons van de lakdefecten "before" en "after"?
Ben nu eigenlijk wel heel benieuwd aan het worden :ja

In ieder geval veel plezier op het forum!
 
meguiarspro zei:
3 a vier uur afhankelijk van het kleur; ik was met shampoo plus, motor met apc en asd, kleien met blauwe van meguiars en last touch, polijsten met solo systeem van meguiars, afwerken met zwarte foam finish pad en solo van meguiars, voorzien van duurzame wax, eventueel plastiek met asd , en ruiten met pro glasscleaner van meguiars
Wow, dat is erg snel.
Een grondige wasbeurt met interieur afstoffen en uitzuigen neemt bij mij al 3 uur in beslag als ik opschiet.
Een grondige "full" detail 2 dagen maar meestal werk ik in fasen. Alleen exterieur, alleen interieur, alleen motorruimte etc. De tijd ontbreekt gewoonweg om er 2 aaneensluitende dagen voor uit te trekken.
 
het kan wel natuurlijk, maar ikzelf heb na 3 uur net het kleien achter de rug...:)

In ieder geval welkom op het forum...mooi detail lijstje heb je in ieder geval!
 
mja vier uur is een exterieur detail voor een bmw Z4 cabrio, dus is kleiner en met solo systeem win je veel tijd.

voor een sedan reken ik zes uur

voor een break of X5 8 a 10 uur
 
Welkom op het forum!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik heb even geholpen met de foto's ;)
 
voila net full exterieur detail van X5 3.0diesel eropzitten,
velgen met bmw velgenreiniger met kleurdetector, velgen met velgenborstel
infoamen met karcher voorwaszeep
wassen met warm water , washmit en shampoo plus
afdrogen met droogdoek
kleien met blauwe klei en meguiars last touch 1 op 1
polijsten met meguiars solo systeem
nagepolijst met zwarte finishing pad van meguiars (die nieuwe soort) met beetje solo cream en rotary
nalopen met last touch
2lagen wax m16
trims en plastiek met all season dressing van meguiars
ruiten met glass cleaner concentrate van meguiars

kleur:saphire zwart metalic

was de wagen van mijn pa, redelijk grote wagen