• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna 3in1 wax erna

Een all-in-one product (wat behalve een lichte polijstkorrel tevens vullende olieën en iets van bescherming bevat) is juist bedoeld om met zo weinig mogelijk handelingen klaar te zijn. Om die daarin aanwezige fillers en wax daarna weer met prep af te nemen en een nieuwe bescherming aan te brengen, lijkt me een beetje het doel van een all-in-one product voorbij te schieten...

De duurzaamheid van de bescherming in een all-in-one product kan wel eens minder zjin dan die van een dedicated wax of sealant. Het is dan ook niet ongebruikelijk om na een AIO nog een extra beschermingslaag aan te brengen. Maar tussendoor afnemen met prep zou ik niet aanraden.
Dan zou je beter alleen met een lichte polish beginnen, die afnemen (eventueel een glaze) en dan een LSP aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en Dibbuz
Het is een 3 in 1 product. Dus in ieder geval niet met prep afnemen want dan verwijder je de beschermlaag die in het product zit.

Als je in 1 stap wilt polijsten en dan Collinite wilt aanbrengen, pak dan Menzerna FG400. (Heavy cut 400)
 
Sorry voor de late reactie.
Opzich beviel hij prima, bescherming is wel snel weg.
Dat vettige had ik eigenlijk geen tot weinig last van!
 
Dan vind ik het zeker niet slecht voor een all-in-1 product. Vaak gaan deze producten 3-5 weken mee.