• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes 420 SE '89

Roderik

Detailing rookie
20 aug 2009
72
0
Dit weekend heb ik me bezig gehouden met een klassieker in wording, namelijk een Mercedes Benz 420 SE van 1989.
Dit exemplaar heeft pas 165.000 km op de klok, maar de lak was nou niet echt zeer netjes te noemen... Tijd voor een flinke opknap beurt!

Gebruikte producten en werkwijze:

- Wielen gewassen en in de Smart Rimwax gezet.
- Wassen met 2 emmer methode en Smart Carwash
- Drogen met de Miracle Dryer
- Kleien met de Smart Clay en lubricant
- Testspot gedaan met Smart All-in-One met een witte LC pad. Dit bleek niet afdoende, dus de oranje LC pad gepakt. Twee hits met deze combi bleek voldoende voor dak, motorkap en kofferdeksel. De rest met witte LC pad en Smart All-in-One gedaan.
- Laagje Smart Sealant
- Afgetopt met Collinite 915
- Banden in de Megs Tiregel

Helaas geen "voor" foto's, maar zie hier het resultaat:

IMG_0786.jpg

IMG_0788.jpg

IMG_0790.jpg

IMG_0791.jpg

IMG_0792.jpg

IMG_0795.jpg
 
Mooi! En nog in originele, niet verpauperde staat zo te zien. Alleen de wielen zijn te nieuw. De kroonkrukvelgen (laatste type) eronder en het lijtk alsof hij zo uit de fabriek komt. ;)
 
DKBM zei:
Mooi! En nog in originele, niet verpauperde staat zo te zien. Alleen de wielen zijn te nieuw. De kroonkrukvelgen (laatste type) eronder en het lijtk alsof hij zo uit de fabriek komt. ;)

Klopt!
Ding is poep origineel en bomvol opties waaronder airco, orthopedische stoelen, cruise control, becker radio met 8 speakers, uitstap verlichting, katalisator (was niet standaard destijds :D ) etc etc...
Wielen misstaan niet vind ik persoonlijk, maar helemaal origineel is het idd niet.
 
Zo te zien ook Pullman bekleding! De velgen die hier onder zitten zaten origineel onder het ''kathedraal'' (en andere type Benzen uiteraad)
 
Ik moet eerlijk bekennen dat niet alle krassen eruit zijn gegaan, maar van swirls is geen sprake meer.
Er hing echt zo'n grijze sluier over de lak van miniscule krasjes. Gelukkig heb ik die allemaal kunnen verwijderen.
 
Niet verwonderlijk Roderick, dan een auto van die leeftijd beschadigingen heeft die niet meer te verwijderen zijn.
Juist verstandig dat je daar niet op los bent gegaan, met als risico dat je dan de lak totaal verwijderd op die plekjes.