Als trotse eigenaar van een Mercedes Benz CLA Shooting Brake uit december 2017, wil ik in dit topic alle detail-gerelateerde werkzaamheden en aanpassingen aan deze auto bijhouden.
Ik heb de auto nu ruim een jaar in mijn bezit. De eerste zes maanden heeft een vertegenwoordiger van de Mercedes dealer in deze auto gereden. Zoals helaas te verwachten was heeft deze vertegenwoordiger de auto niet met de hand gewassen, maar gebruik gemaakt van de carwash op zijn werk. Daarnaast is nét voor de levering van de auto schade gereden op het terrein van de dealer (kleine deuk aan de bestuurderskant), waardoor de gehele bestuurderskant opnieuw gespoten is. Dit zie ik ook duidelijk terug tijdens het opmeten van de lakdikte. Hierbij lijkt het alsof twee panelen meermaals zijn overgespoten (400+ micron) ten opzichte van de andere twee panelen (200+ micron). Toen de auto in mijn bezit kwam heb ik deze altijd 'verantwoord' met de hand gewassen. Aangezien de auto een witte kleur heeft, werden de swirls redelijk goed verhuld. Echter; a swirl that has been seen cannot be unseen...
Deze week heb ik eindelijk tijd om mijn auto de aandacht te geven die hij verdient. Zodoende staat een full-detail op de planning!
Dag 1:
Ijzerdeeltjes waren uiteraard aanwezig op de auto. Altijd leuk om te doen op een witte auto!
Op de onderste delen van de auto was ook teer te vinden.
Hier zien jullie de staat van de lak, niet al te best laten we maar zeggen..
Kunststof delen afgedekt met tape
To be continued...
Ik heb de auto nu ruim een jaar in mijn bezit. De eerste zes maanden heeft een vertegenwoordiger van de Mercedes dealer in deze auto gereden. Zoals helaas te verwachten was heeft deze vertegenwoordiger de auto niet met de hand gewassen, maar gebruik gemaakt van de carwash op zijn werk. Daarnaast is nét voor de levering van de auto schade gereden op het terrein van de dealer (kleine deuk aan de bestuurderskant), waardoor de gehele bestuurderskant opnieuw gespoten is. Dit zie ik ook duidelijk terug tijdens het opmeten van de lakdikte. Hierbij lijkt het alsof twee panelen meermaals zijn overgespoten (400+ micron) ten opzichte van de andere twee panelen (200+ micron). Toen de auto in mijn bezit kwam heb ik deze altijd 'verantwoord' met de hand gewassen. Aangezien de auto een witte kleur heeft, werden de swirls redelijk goed verhuld. Echter; a swirl that has been seen cannot be unseen...
Deze week heb ik eindelijk tijd om mijn auto de aandacht te geven die hij verdient. Zodoende staat een full-detail op de planning!
Dag 1:
- Auto gewassen
- Chemische decontaminatie (Gyeon Iron en Gyeon Tar)
- Mechanische decontaminatie (Gyeon Clay Bar Mild)
- Auto afspoelen en drogen
- Kunststof delen aftapen
Ijzerdeeltjes waren uiteraard aanwezig op de auto. Altijd leuk om te doen op een witte auto!
Op de onderste delen van de auto was ook teer te vinden.
Hier zien jullie de staat van de lak, niet al te best laten we maar zeggen..
Kunststof delen afgedekt met tape
To be continued...