• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes C Coupe briljant blauw.

Farson

Detailing chief
1 jul 2017
186
103
Almere
Een andere auto is voor mij altijd een nieuw project.
Van een witte lak naar een blauwe lak was een hele stap maar wel een mooiere uitdaging voor de detailer.

Ik ben begonnen met het verwijderen van de “fake” plak uitlaten. Links de originele er rechts de neppe zwarte variant. Was een rot werk om de lijm / kit resten te verwijderen. Met veel geduld en wat thinner kom je een eind.
79C0729D-CEC6-402E-89F3-3C7E87870F2B.jpg


Hieronder het eindresultaat:

IMG_5977.jpg


Had nog even zitten denken om de originele echt chroom uitlaten zwart te laten poedercoaten. Maar denk dat chroom mooier is. Wat denken jullie ? (Zie ook laatste foto)

Vervolgens ben ik gedeelte voor gedeelte gaan polijsten dit omdat ik helaas niet de tijd had om de auto aan 1 stuk door te behandelen. Hieronder een foto na het polijsten met sonax cutmax, Monello mezzo en final afgetopt met collinite 845
IMG_5904.jpg



IMG_5913.jpg


Na het polijsten van de auto ben ik begonnen met het polijsten van de verwaarloosde zwarte velgen. Een mooie dankbare klus.
IMG_6089.jpg

514E6279-605F-4AB0-A293-FFD1525A7A86.jpg


Na het polijsten van de velgen heb ik de de velgen in Q² Rim gezet, dit wat voor mij de eerste keer al met al ging het prima. Op wat pluisje na die in/op de coating zaten. Had te maken met niet snel genoeg afnemen van de coating.
Hieronder het eindresultaat:
IMG_6093.jpg


Een paar weken geleden heb ik de chroomkleurige
strips op de grill zwart gewrapt. Ik vond het persoonlijke net even te veel chroom. Hieronder de na en voor:
CF0A149F-769C-4218-B553-580455306CF0.jpg


Al met al ben ik 3 maanden lekker aan het rommelen om de auto naar mn zin te maken

Vanmiddag de auto nog maar even gewassen, ze stond er weer happy bij (staat ondertussen in de Fusso coat)

IMG_6473.jpg


Goed weekend heren en dames
 
Laatst bewerkt:
@Farson Mooi resultaat, maar toch een opmerking: voor het beoordelen of iets op een auto 'staat', mag je op net iets meer afstand een plaatje maken, zowel de foto's van de grill als van de uitlaat geven een iets te beperkt beeld om goed te beoordelen of iets een verbetering is of niet.
 
@Farson Mooi resultaat, maar toch een opmerking: voor het beoordelen of iets op een auto 'staat', mag je op net iets meer afstand een plaatje maken, zowel de foto's van de grill als van de uitlaat geven een iets te beperkt beeld om goed te beoordelen of iets een verbetering is of niet.

Dank voor het advies! Zal er de volgende keer beter opletten! Dit waren meer actie foto’s ff snel tussen het werken door