• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Mercedes C Coupe en nieuwe producten

Farson

Detailing chief
1 jul 2017
186
103
Almere
Goedenavond,

Wegens gebrek aan tijd probeer ik mijn eigen auto in gedeeltes aan te pakken. Zo heb ik vandaag de linker en de rechter zijkant kunnen kleien, polijsten en in de wax gezet.
De rest van de auto was al in een eerder stadium aangepakt, wel heb ik deze delen voorzien van een extra laagje wax.

Tevens kon ik mooi wat nieuw aangeschafte producten uitproberen.

Barrier Reef Wash & Wax shampoo was het eerste product wat ik tegen kwam na de Citrus pre wash en het foamen van de auto.
In mijn ogen een prima auto shampoo. Schuimt goed, voelt er glad op de lak en reinigt goed. Voor mij is het een blijver.

Na het wassen en drogen van de auto is mijn nieuwe polijstmiddel van Menzerna aan de beurt de heavy cut 400 is een middel wat je als 1 stap product kan gebruiken op licht gekleurde lakken. Ik heb het product gebruikt op de witte pad van Monelle in combinatie met de Dap900 v3
Ik moet zeggen dat ik verbaast was hoe goed de finish was. Mits je lang genoeg door polijst.

Echt hele diepen krassen had de auto niet, maar alle diepere krasjes en was krassen van de vorige eigenaar zijn ermee verdwenen.

Na het polijsten heb ik de panelen afgenomen met Gyeon Prep en vervolgens in de Fusso Coat Light Wax gezet.

Had ook nog een gedeelte eerst met PB White Diamond behandeld maar zag eigenlijk geen verschil tussen de PB met Fusso en alleen de Fusso. Misschien ligt dat aan de kleur van de auto. Iemand ervaring mee ?

Toen de Fusso Coat Light Wax na 15 min afgenomen met Mijn nieuwe doeken van ProfiPolish de Super Plush Lila.
hiervoor had ik alleen doeken van Monello. Wat zijn de Super Plush doeken zacht zeg, ze nemen erg veel product op en zijn met name perfect voor het afnemen van een wax of een andere LSP.
Voor het afnemen van polijstmiddel zijn ze minder goed geschikt ivm lange vezels.

Hieronder wat foto van het eind resultaat. Bedankt voor het lezen

bd7fe43ad899d8c5617ecafb223e2837.jpg


7f6e34e328d95fa0c2a9c6fc8e5c0bea.jpg


890f4b859b874d565f0f3e00287597cc.jpg


ea2851f977e0bd0ec9780770c4eb2e09.jpg
 
De White Diamond heeft inderdaad weinig nut op een gepolijste (witte) auto.
Gewoon lekker alleen een lekkere wax erop! :)
 
  • Leuk
Reactions: Farson
De White Diamond heeft inderdaad weinig nut op een gepolijste (witte) auto.
Gewoon lekker alleen een lekkere wax erop! :)

Dank Roy, ik had al een vermoeden dat White Diamond meer was om de swirls te verbergen. Maar die waren er gelukkig niet meer
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Mooie wagen zeg! Is het dak een soort van pianolak? Want dat swirled als je er nog maar naar kijkt.. Ziet er erg netjes uit!

Dankje! Het dak zelf en het stukje ervoor is gelukkig van glas, weet precies wat je bedoeld vorige auto had veel pianolak in interieur dat is een ramp om netjes te houden.
 

Vergelijkbare onderwerpen