• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes C180 sportcoupé (eerste show-off)

Saturdave

Detailing chief
11 jun 2012
327
85
47
Rotterdam / Jabeek
Hallo,

Enige tijd geleden hier voorgesteld en dacht dat het nu wel eens tijd wordt om eens een show/off te plaatsen. Heb de afgelopen maanden (ben pas enkele maanden serieus bezig) lekker geoefend op auto´s van enkele vrijwilligers en uiteraard op mijn eigen Mazda 6. Het resultaat was altijd boven verwachting dus iemand anders maar eens blij maken... Aangezien iemand mij flink geholpen had met klussen rondom huis, aangeboden om zijn auto te doen.

Het betreft een donkerblauwe Mercedes C180 sportcoupé. De auto staat altijd binnen maar was bezaaid met swirls. Ook veel rechthoekige krassen van waarschijnlijk oude sponzen en zemen. De Mercedes dealer heeft anderhalf jaar geleden de auto krasvrij proberen te maken voor een behoorlijk hoog bedrag maar te kennen gegeven dat ze niet meer konden betekenen. Denk zelf dat ze met een goede glaze veel hebben trachten te verbergen aangezien 3 maanden later alles weer tevoorschijn kwam. Eigenaar zeer teleurgesteld en ik een kans om er iets moois van te maken.

Zal kort vertellen wat ik gedaan heb...
Auto eerst met de hogedruk afgespoten. Wielen en banden met APC ingeborsteld en goed afgespoeld. Daarnaast Iron X zijn gang laten gaan. De wielen kleurden behoorlijk paars waarna er toch mooie wielen tevoorschijn kwamen.
Daarna de auto met de 2 emmer methode gewassen met Mothers shampoo. Emmers zeker twee maal moeten voorzien van schoon water. Na het wassen de auto gekleid met Mothers klei. Kwam aanvankelijk niet erg veel vervuiling af. Ook wel logisch omdat de auto dagelijks binnen staat. Alleen de onderzijde van de auto gaf wat meer vervuiling af. Hierna de auto nogmaals gewassen en gedroogd met een Delirium droogdoek.
Daarna auto afgeplakt en met de DAP eerst aan de slag gegaan met Mezzo op wit. De motorkap die er het ergst aan toe was zeker drie hits nodig gehad. Daarna de auto nogmaals gedaan met Finale op groen. Auto daarna helemaal afgenomen met CPro Eraser. Ik zelf en de eigenaar waren meer dan verbaasd over de prachtige glans die er tevoorschijn kwam. Gaf weer energie om verder te gaan. Dezelfde avond en ochtend erna hebben we de wielen en de auto machinaal gedaan met Poorboys EXP en daarna met de hand nog een laagje DODO Purple Haze. Ruiten gereinigd en allemaal voorzien van Pro Vision rain repellant. Rubbers en trims voorzien van Poorboys trim restorer en de bandjes tweemaal in de Mother FX tireshine. Daarna ruim de tijd genomen om het resultaat te bewonderen. $$)

Sorry voor het lange verhaal. Zal de volgende keer korter van stof zijn... Aan- of opmerkingen zijn van harte welkom! Nu foto´s...

vooraf...
01mercedes.webp

02swirls.webp

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
56293634.webp

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
62141008r.webp

24763204.webp

48464492.webp

22324529.webp

63085948.webp

85242398.webp

97539874.webp

52334874.webp

13837346.webp

97289704.webp

82293359.webp

45793962.webp

96660622.webp

Bedankt voor het lezen!

Hey zag een bekende naam voorbij komen en snel effe lezen dus...

Zo dan !
Die is echt opgeknapt !
Alleen 3 keer een hit wit/mezzo had je niet naar oranje/mezzo kunnen grijpen ?

Resultaat is wel schitterend !
Wel lachen dat het bedrijf niets meer kon betekenen, en jij dus lekker wel !

Thanks voor de reacties. Ik heb overigens op het dak en de motorkap 2 laagjes EX-P (met 40 minuutjes er tussen) en ook de Purple haze 2 laagjes omdat die delen i.m.o. het meest te verduren hebben. Ik dat zinvol of overdaad? Graag jullie mening.

Die dealer kan dat resultaat ook wel bereiken maar had het geld er niet voor over, denk dat dat laatste eerder aan de hand is dan het eerste ;)

Overigens een zeer net resultaat behaald, de reflectie is inderdaad weer helemaal terug !

Knap gedaan ! :ja

Heb je de eigenaar aangeraden om nog eens langs de dealer te rijden ?

Een collega van mij heeft ook eens zijn auto naar de dealer gedaan voor een "polijstbeurt" : resultaat :

het was schitterend !!!!............voor enkele weken en na een paar keer wassen net zoals voorheen :-"

grandscenicman zei:
Knap gedaan! :ja

Heb je de eigenaar aangeraden om nog eens langs de dealer te rijden ?

Een collega van mij heeft ook eens zijn auto naar de dealer gedaan voor een "polijstbeurt" : resultaat :

het was schitterend!............voor enkele weken en na een paar keer wassen net zoals voorheen :-"

Nee, hij is ondertussen van dealer veranderd en is daar nu erg tevreden. Is toch moeilijk om daar achteraf nog iets over aan te geven. Resultaat is toch al behaald en zij zullen dat niet meer kunnen/willen toegeven.

Zeer mooi resultaat!

Tsja, dat de dealer het opgaf... Ik heb begrepen dat veel dealers en 'professionele poetsbedrijven' vasthouden aan traditionele methodes. Misschien zouden ze ook een keer een DAP moeten kopen :roll

Zelfde bij mijn wagen, onder de swirls na alle krasstraten van de vorige eigenaresse. Was ik laatst bij de dealer, zei ik: "Die krassen wil ik er zelf verder nog uithalen". Antwoord: "Die krijg je er niet meer uit, want anders had onze poetser die er al uit gehaald. Wat er nu opzit krijg je niet meer weg".

Hmmm, afgelopen weekend toch het tegendeel bewezen en 80-90% correctie behaald op twee testspots. rofl

E-Jan zei:
Zeer mooi resultaat!

Tsja, dat de dealer het opgaf... Ik heb begrepen dat veel dealers en 'professionele poetsbedrijven' vasthouden aan traditionele methodes. Misschien zouden ze ook een keer een DAP moeten kopen :roll

Zelfde bij mijn wagen, onder de swirls na alle krasstraten van de vorige eigenaresse. Was ik laatst bij de dealer, zei ik: "Die krassen wil ik er zelf verder nog uithalen". Antwoord: "Die krijg je er niet meer uit, want anders had onze poetser die er al uit gehaald. Wat er nu opzit krijg je niet meer weg".

Hmmm, afgelopen weekend toch het tegendeel bewezen en 80-90% correctie behaald op twee testspots. rofl

Begrijp inderdaad niet dat dealers niet meer inzetten met een DAP i.pv. een rotary waar dus blijkbaar niet voldoende training in wordt gegeven. Of ze er nou met een rotary of met een DAP aan de slag gaan....

Netjes gedaan :-)^ leuk als de dealers met hun neus op de feiten kan duwen:lol

Je ziet maar, De Hyundia IX30 had ook een behandeling van de dealer gekregen... Leuke hologrammen...

Iets wat je zelf doet, doe je beter :-)

Dank allen voor de leuke berichten!! :cool

Iemand nog een mening over het feit dat ik motorkap en dak in 2 laagjes EX-P en 2 laagjes Purple Haze heb gezet en de overige panelen slechts 1 laag van beiden. Dit met de gedachte dat deze panelen meer te verduren hebben. Overdaad of zinvol?