Afgelopen zomer werd ik benaderd door een Tesla rijder met het verzoek of ik zijn Tesla verkoop klaar kon maken. Dat kon ik (uiteraard) en gaande weg kwamen we in gesprek ik vernam dat die meneer een jong gebruikte Mercedes zou gaan aanschaffen en toen vroeg ie: "Doe jij ook iets met coating?" Zeker!
Afgelopen vrijdag werd de auto bij mij afgeleverd. In overleg hebben we besloten dat de eigenaar, i.v.m. de vorst, een bezoekje aan de wasstraat zou brengen (dat doet ie vaker)
De auto werd relatief schoon bij mij ingeleverd:
Ik heb de auto binnen afgespoeld en gewassen.
Sponningen meepakken:
Vervolgens heb ik de wagen helemaal gedroogd met de rode Monello droogdoek en de Maestro carblower.
Toen alles droog was heb ik de nodige lakinspecties gedaan en de lakdikte gemeten:
Eigenlijk was de gehele wagen rond de 160 um, echter het bovenste deel van de achterklep rond de 200um, ik gok gewoon iets dikker gespoten om welke reden dan ook.
De hele auto vervolgens gekleid met Monello klei en DDJ slippy:
De auto was best stroef, dus dat was zeker nodig.
Daarna nog een keertje afspoelen, vloer droog maken en polijsten:
Eerst maar eens de lastige randjes:
Blijft een heerlijk apparaatje, die Flex PXE, ben ook erg tevreden over de Flex padjes.
Als eerst een testspot gemaakt op de motorkap met Menzerna 2200 op de gele Menzerna pad, nou dat corrigeerde behoorlijk! Nou dat was mooi, ik had direct de juist combi.
Praktijk moet natuurlijk altijd even uitwijzen, maar de 2200 deed het prima! Eigenlijk een meevaller. Heb nu aantal Mercedessen gedaan en die lakken zijn goed te doen
Nadat ik de hele auto rond was geweest heb ik alles nogmaals gepolijst met Menzerna 3800 op de groene Menzerna pad.
Waarom? Net ff meer glans, plekjes met toch nog was lakdefecten kunnen corrigeren, daarom. En gewoon omdat het kan.
Nog een keer eerst met Dreft wassen, drogen, door naar de volgende stap:
2 rondjes ontvetten met Gyeon Prep en door:
Ik heb nu 2x gewerkt met Gyeon Mohs Evo.
Die is echt heerlijk te verwerken! Net ff iets makkelijk lijkt het t.o.v. Pure Evo. En wat super glad Resultaa
Ik heb de coating afgenomen met de nieuwe Monello Senza Bordi Leggero Edgeless Coating Towel, heel prima doekie. Doet in mijn beleving niks onder voor de Baldwipe, wel goedkoper.
En het eind resultaat:
50ml flesje is ruim voldoende.
Ik heb ook alle kunststofdelen en de verlichting ook meegepakt en tevens de velgen ook nog er mee gedaan, flesje goed benutten zeg maar.
Bandjes nog voorzien van Gyeon Tire, ruiten zijn eerst behandeld met AutoGlym glass polish, daarna met Gyeon Glass.
Interieur als bonus uitgezogen
We kunnen wel zeggen dat deze wagen geGyeonized is.
Uiteindelijke ± 15 uur verder, maar Super blije klant, super blije GeBas
Afgelopen vrijdag werd de auto bij mij afgeleverd. In overleg hebben we besloten dat de eigenaar, i.v.m. de vorst, een bezoekje aan de wasstraat zou brengen (dat doet ie vaker)
De auto werd relatief schoon bij mij ingeleverd:
Ik heb de auto binnen afgespoeld en gewassen.
Sponningen meepakken:
Vervolgens heb ik de wagen helemaal gedroogd met de rode Monello droogdoek en de Maestro carblower.
Toen alles droog was heb ik de nodige lakinspecties gedaan en de lakdikte gemeten:
Eigenlijk was de gehele wagen rond de 160 um, echter het bovenste deel van de achterklep rond de 200um, ik gok gewoon iets dikker gespoten om welke reden dan ook.
De hele auto vervolgens gekleid met Monello klei en DDJ slippy:
De auto was best stroef, dus dat was zeker nodig.
Daarna nog een keertje afspoelen, vloer droog maken en polijsten:
Eerst maar eens de lastige randjes:
Blijft een heerlijk apparaatje, die Flex PXE, ben ook erg tevreden over de Flex padjes.
Als eerst een testspot gemaakt op de motorkap met Menzerna 2200 op de gele Menzerna pad, nou dat corrigeerde behoorlijk! Nou dat was mooi, ik had direct de juist combi.
Praktijk moet natuurlijk altijd even uitwijzen, maar de 2200 deed het prima! Eigenlijk een meevaller. Heb nu aantal Mercedessen gedaan en die lakken zijn goed te doen
Nadat ik de hele auto rond was geweest heb ik alles nogmaals gepolijst met Menzerna 3800 op de groene Menzerna pad.
Waarom? Net ff meer glans, plekjes met toch nog was lakdefecten kunnen corrigeren, daarom. En gewoon omdat het kan.
Nog een keer eerst met Dreft wassen, drogen, door naar de volgende stap:
2 rondjes ontvetten met Gyeon Prep en door:
Ik heb nu 2x gewerkt met Gyeon Mohs Evo.
Die is echt heerlijk te verwerken! Net ff iets makkelijk lijkt het t.o.v. Pure Evo. En wat super glad Resultaa
Ik heb de coating afgenomen met de nieuwe Monello Senza Bordi Leggero Edgeless Coating Towel, heel prima doekie. Doet in mijn beleving niks onder voor de Baldwipe, wel goedkoper.
En het eind resultaat:
50ml flesje is ruim voldoende.
Ik heb ook alle kunststofdelen en de verlichting ook meegepakt en tevens de velgen ook nog er mee gedaan, flesje goed benutten zeg maar.
Bandjes nog voorzien van Gyeon Tire, ruiten zijn eerst behandeld met AutoGlym glass polish, daarna met Gyeon Glass.
Interieur als bonus uitgezogen
We kunnen wel zeggen dat deze wagen geGyeonized is.
Uiteindelijke ± 15 uur verder, maar Super blije klant, super blije GeBas
Laatst bewerkt: