• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Mercedes EQC 400

GeBas

Detailing guru
22 dec 2019
2.046
178
45
Hattem
Afgelopen zomer werd ik benaderd door een Tesla rijder met het verzoek of ik zijn Tesla verkoop klaar kon maken. Dat kon ik (uiteraard) en gaande weg kwamen we in gesprek ik vernam dat die meneer een jong gebruikte Mercedes zou gaan aanschaffen en toen vroeg ie: "Doe jij ook iets met coating?" Zeker!

Afgelopen vrijdag werd de auto bij mij afgeleverd. In overleg hebben we besloten dat de eigenaar, i.v.m. de vorst, een bezoekje aan de wasstraat zou brengen (dat doet ie vaker)
De auto werd relatief schoon bij mij ingeleverd:
IMG_4474.jpeg

Ik heb de auto binnen afgespoeld en gewassen.

IMG_4479.jpeg


Sponningen meepakken:
IMG_4506.jpeg

Vervolgens heb ik de wagen helemaal gedroogd met de rode Monello droogdoek en de Maestro carblower.
IMG_4487.jpeg


Toen alles droog was heb ik de nodige lakinspecties gedaan en de lakdikte gemeten:
IMG_4476.jpeg

IMG_4477.jpeg


IMG_4478.jpeg


IMG_4492.jpeg

Eigenlijk was de gehele wagen rond de 160 um, echter het bovenste deel van de achterklep rond de 200um, ik gok gewoon iets dikker gespoten om welke reden dan ook.

De hele auto vervolgens gekleid met Monello klei en DDJ slippy:
IMG_4480.jpeg

De auto was best stroef, dus dat was zeker nodig.

Daarna nog een keertje afspoelen, vloer droog maken en polijsten:
Eerst maar eens de lastige randjes:
IMG_4495.jpeg

Blijft een heerlijk apparaatje, die Flex PXE, ben ook erg tevreden over de Flex padjes.

Als eerst een testspot gemaakt op de motorkap met Menzerna 2200 op de gele Menzerna pad, nou dat corrigeerde behoorlijk! Nou dat was mooi, ik had direct de juist combi.
IMG_4493.jpeg

Praktijk moet natuurlijk altijd even uitwijzen, maar de 2200 deed het prima! Eigenlijk een meevaller. Heb nu aantal Mercedessen gedaan en die lakken zijn goed te doen

IMG_4497.jpeg

Nadat ik de hele auto rond was geweest heb ik alles nogmaals gepolijst met Menzerna 3800 op de groene Menzerna pad.
Waarom? Net ff meer glans, plekjes met toch nog was lakdefecten kunnen corrigeren, daarom. En gewoon omdat het kan.

IMG_4502.jpeg


Nog een keer eerst met Dreft wassen, drogen, door naar de volgende stap:
IMG_4489.jpeg


2 rondjes ontvetten met Gyeon Prep en door:
IMG_4501.jpeg

IMG_4518.jpeg

Ik heb nu 2x gewerkt met Gyeon Mohs Evo.
Die is echt heerlijk te verwerken! Net ff iets makkelijk lijkt het t.o.v. Pure Evo. En wat super glad Resultaa
Ik heb de coating afgenomen met de nieuwe Monello Senza Bordi Leggero Edgeless Coating Towel, heel prima doekie. Doet in mijn beleving niks onder voor de Baldwipe, wel goedkoper.

En het eind resultaat:
IMG_4528.jpeg


50ml flesje is ruim voldoende.
Ik heb ook alle kunststofdelen en de verlichting ook meegepakt en tevens de velgen ook nog er mee gedaan, flesje goed benutten zeg maar.
IMG_4530.jpeg

Bandjes nog voorzien van Gyeon Tire, ruiten zijn eerst behandeld met AutoGlym glass polish, daarna met Gyeon Glass.
Interieur als bonus uitgezogen

We kunnen wel zeggen dat deze wagen geGyeonized is.

Uiteindelijke ± 15 uur verder, maar Super blije klant, super blije GeBas
 
Laatst bewerkt:
Prachtige resultaten, complimenten. Een hoop werk maar dan krijg je ook wat.
Ik ben ook wel blij met je opmerking over de Menzerna 3800, die wil ik zelf ook gaan gebruiken. Dat geeft vertrouwen :)
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Ja, de 3800 is inderdaad een prima product. Ik gebruik het altijd wel als finish product. Heb de 3000 ook staan die ik soms als enkele stap inzet.
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi resultaat hij staat heerlijk te blinken met een goed verslag, flinke klus maar de uren goed besteed wauwww.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Prachtige glans! Ben zelf ook aan het kijken om de Mohs te gebruiken. Gemakkelijk aanbrengen en levelen?

Zelf heb ik onlangs mijn auto na het polijsten niet gewassen met Dreft. Gyeon geeft het wel aan in de handleiding.
Ben je niet bang voor nieuwe waskrassen? Was er zelf wat huiverig voor en daarom maar 2 rondjes prep gedaan.
 
Héé @D0ek0e

Gemakkelijk aanbrengen, opzich wel. Maar ik werk regelmatig met coatings, blijft wel iets om je kop bij te houden.
Nee ben bang voor waskrassen, je moet natuurlijk niet gaan boenen.

Binnenkort heb ik weer 2 auto's op de planning, de eerste gaat in de Mohs, de 2e Pure (omdat die klant waarschijnlijk toch eens de wasstraat zal pakken).
 
Ja precies. Ik heb nu Gyeon One geprobeerd en dat was geen enkel probleem. Online zie ik vooral dat het zweten van de MOHS fijn is en een goede indicatie geeft van afnemen. Maar dat je dit over het algemeen wel vrij snel moet doen, dus minder grote vlakken kunt pakken. Is dat ook jou ervaring?

Over het tussentijds wassen snap ik dat. Ook al pak je het voorzichtig aan ergens voelt het voor mij wat gek. Maar misschien iets om toch de volgende keer eens te proberen.
 
Maar dat je dit over het algemeen wel vrij snel moet doen, dus minder grote vlakken kunt pakken. Is dat ook jou ervaring?

Ik heb inmiddels wel geleerd dat je een coating tijdig moet afnemen. Zeker als je warmere weer omstandigheden hebt, dan droogt vooral de Mohs redelijk rap op. Ik heb wel het gevoel dat je bij Pure net ff meer tijd hebt. Maar je kan beter echter per kleine gebiedjes doen en je tijd er goed voornemen.

Over 2 en 3 weken kan ik het goed ervaren, zoals gezegd eerst één MOHS en daarna de pure. Zijn beide dondergrijs metallic auto's dus ben ook erg benieuwd naar het glans verschil.
 
Laatst bewerkt: