• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

met welke doek/merk poets je je wax e.d uit?

nick22

Detailing rookie
16 mei 2008
561
0
omdat ik zelf niet tevrden ben over een aantal doeken die ik in huis heb vraag ik me toch af :

met welke doek poets jij je ,

met welke doek poets jij je:
polish------> vul in
glaze------> vul in
sealant------->vul in
wax----------> vul in



zelf heb ik hier thuis de
Meguiars Ultimate Wipe Edgeless poetsdoek
Shining Monkey D-Spec Ultra Plush Microfiber doek
Meguiars Gold Class Supreme Shine Microfiber
Sonax Poetsdoek extra groot (4st.)
Cobra Super Plush Deluxe Microfiber Towel
Cobra Yellow All Purpose Microfiber Towel
----------------------------------------------------------
van al die doeken vind ik de meguairs supreme shine MF de slechtste
en de shining monkey de beste.

dus mijn vraag, welke gebruiken jullie voor het uitpoetsen en welke bevalt je het beste
 
Polish, glaze poets ik uit met Meguiar's microfibertowel in combinatie met last touch.
Sealant heb ik niet.
En de wax poets ik uit met de Terry Towel van Meguiar's.

Tot nu toe dik tevreden hierover!

Joost
 
Joost zei:
Polish, glaze poets ik uit met Meguiar's microfibertowel in combinatie met last touch.
Sealant heb ik niet.
En de wax poets ik uit met de Terry Towel van Meguiar's.

Tot nu toe dik tevreden hierover!

Joost
Hoe moet ik dat voorstellen polish en last touch?
Eerst de polish aanbrengen met pad en daarna last touch eroverheen met pad en dan met een microfiber uitpoetsen?
Wat is het nut eigenlijk van de last touch in combo met de polish?
 
De Last Touch is denk ik om het uitpoetsen makkelijker te maken.

Ik gebruik voor alle exterieur de Meg's microvezeldoeken
Interieur blauwe microvezeldoeken van onbekend merk
Wielwax met een paarse microvezeldoek zodat ik mij nooit kan vergissen dat ik die pak voor de lak (TIP!)
En ik heb een blauwe Cobra Indigo voor wax om te testen (is een Ultimate Wipe achtige doek)
 
Zoals Dennis al zei gebruik ik inderdaad de Last Touch om het uitpoetsen te vergemakkelijken.
Het werkt gewoon fijner vind ik. En vooral als je een tweede pass wilt doen dan ben je er zeker van dat je alle residu 100% verwijderd hebt. Want het wil ook nog weleens voorkomen dat je product afgebroken is op het overgrote gedeelte. Maar dat er in het hoekje toch nog wat achtergebleven is. Kan je dit beter goed verwijderen, dan nog een keer met de machine erover heen raussen want dan raak je toch niet de juiste plek en ga je weer over het afgebroken product heen.

Joost
 
Heb een stapeltje Heb een stapeltje Protech Microvezeldoeken gekocht, en daar poets ik alle lakproducten mee uit. Neemt goed op, ben er erg tevreden over! En voor deze prijs kun je er meteen flink wat bestellen, grijp je nooit mis. ;)

Voor andere (vuile) klusjes gebruik ik de microvezeldoeken van de Action...
 
Ik gebruik de Supreme Shine Microfibers overal voor. Ik heb er genoeg...en worden er veel meer :d
Een collega van me is op vakantie naar Amerika, ik heb em een lijstje meegegeven.

5 x Supreme Shine Microfibers 3-pack (X2020)
5 x Ultra Plush Super Terry Towel 3-pack (X2050)

Totale kosten: $ 79,90 oftewel 51,23 euro :party:

Voor mij geen doeken meer kopen in NL
Als je het hier in NL koopt, ben je 259,90 euro kwijt 8-o

Let wel, in Nl zijn de Terry Towels per 2 verpakt, terwijl ze in Amerika per 3 verpakt zijn
 
De oude Terry verpakkingen waren 2-pack de nieuwe rolletjes zijn 3-pack.

Heeft dus niks te maken met hier of de VS zijn exact dezelfde made in China doeken.
 
nicknameless zei:
@ Dibbuz:

Overal zie ik ze nog als een 2-pack geleverd :weetniet

Patrick
Ik zie dat in de folder ook idd. Tim heb jij toevallig de nieuwe verpakking TerryTowels om het te controleren, begin nu ook te twijfelen.... :schaam
 
Ik gebruik voor de vuilere klusjes de MF doeken van de action (die blauwe MF's) en voor het uitpoetsen van de wax alleen SSMF's van Meguiar's, dat vind ik nog steeds de beste, ook al zijn ze prijzig.
 
Dan hebben ze idd een andere verpakking daar, das dan ook voor het eerst.
 
nick22 zei:
Zelf heb ik hier thuis de
Meguiars Ultimate Wipe Edgeless poetsdoek
Shining Monkey D-Spec Ultra Plush Microfiber doek
Meguiars Gold Class Supreme Shine Microfiber
Sonax Poetsdoek extra groot (4st.)
Cobra Super Plush Deluxe Microfiber Towel
Cobra Yellow All Purpose Microfiber Towel
----------------------------------------------------------
van al die doeken vind ik de meguairs supreme shine MF de slechtste
en de shining monkey de beste.

dus mijn vraag, welke gebruiken jullie voor het uitpoetsen en welke bevalt je het beste

Grappig dat jij de doeken van Meguiar's het minst vindt en de Shining Monkey doek het best (dat is ook een fijne zachte doek).

Afijn, mijn lijstje:

Polish------> Ultimate Wipe
Glaze------> Willekeurige doek
Sealant------->Willekeurige doek
Wax----------> Ultimate Wipe

De Ultimate Wipe (of de Cobra variant Edgeless Microfiber Polishing Cloth Indigo) is anders gewezen waardoor hij makkelijker en sneller product uitpoetst. Zeker bij producten die de eigenschap hebben wat hardnekkiger te zijn, gebruik ik deze doeken!

Een glaze of sealant is meestal makkelijker uit te poetsen en pak daar een 'normale' microfiber doek voor. Ik vind de Quick Detail Towel van Mothers erg goed, maar de Poorboy's doeken zijn ook super (en bovendien voordeliger, hoef je niet meer naar Amerika. Die doeken zijn beter afgewerkt dan de Meguiar's doeken)

Groeten,

Tim