• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Met welke wax Wolfgang Glaze beste aftoppen

Ketoembar

Detailing addict
30 jul 2010
94
65
Hoi beste detailkenners,

Ik ga een mooie audi s6 onderhanden nemen. Deze is zwart metalic.
Nu was ik van plan om de wolfgang glaze te gebruiken, maar met welke wax kan ik deze mooi aftoppen.
Het beste zoek ik een wax met gemiddelde standtijd. Het moet dus geen concourwax te zijn. Ik mag dus iets inboeten op de glans.
Ik heb (nog) niet zoveel ervaring met de wolfgang, dus vandaar mijn vraag.
Misschien dat hier wel iemand al eens een mooie combo heeft gemaakt met de wolfgang.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Grt Marcel

- Dodo Juice Supernatural en de Hybrid versie
- Monello Ibrido
- Fuzion, standtijd is iets minder lang, maar wat een wax!
- Collinite waxen staan ook bekend om hun lange standtijd

Zelf heb ik de combinatie Wolfgang glaze en Supernatural gedaan, prima resultaat behaald.

Elke pure wax kan er in principe overeen, welke je neemt hangt af van je wensen, verwachtingen en budget.

Paulus de Boskabouter zei:
- Dodo Juice de Hybrid versie
- Monello Ibrido

Had je dat zelf al geprobeerd? meen dat beide niet zo goed werken met een extra toevoeging als bv sealant.

Fuzion is (volgens het potje dan) ook een hybride met "German Polymers". Wolfgang's DeepGlossPaint Sealant is natuurlijk ook een sealant. Het lijkt me sterk dat die 2 niet goed werken op hun eigen glaze.

In ieder geval, vorige zomer ook de WG glaze gebruikt en getopt met de sealant en wax van Blackfire. Mooie combo, heeft me goed in de zomer beschermd.

ATS zei:
Had je dat zelf al geprobeerd? meen dat beide niet zo goed werken met een extra toevoeging als bv sealant.

SN Hybrid i.c.m Lime Prime werkt prima, dus zou het ook wel moeten werken met WG Glaze.

Zelf heb ik de combinatie Wolfgang glaze en Supernatural gedaan, prima resultaat behaald.

was gewoon een vraag hoor, hier en daar wel eens wat gelezen over combi wolfgang sealant met dodo hybrid waxen niet echt lekker gingen.
Nu zie ik zelf het nut niet van een sealant en een goede hybrid combi.

dat dodo hybrid wel werkt met dodo glaze is te verwachten maar was benieuw naar de wolfgang/dodo juice combi.

@gmtoyota, de wolfgang producten werken perfect met elkaar. net als alleen dodo. maar er is een topic over wax hologrammen waar sommige combi's (lees verschillende merken) niet altijd al te goede resultaten geven.

note voor mezelf; binnenkort maar eens proberen wolfgang glaze met monello Ibrido wax.

Thx Voor de reacties.
Ik denk dat ik ook net als ATS, de Ibrido ga proberen.

Ik zat ook te twijfelen over de Collinite 915. Deze wax gebruik ik vaak voor mijn
eigen auto en ben er erg tevreden over.

Maar ik wist niet zeker of ik hem in combo met de wolfgang glaze zou gebruiken.

Eigenlijk twijfel ik nog steeds. Ik beslis zondag wel wat ik doe, denk ik.

zou eerst pakken wat je zelf heb staan.
als je de glaze moet bestellen zou ik voor de dodo versie gaan. die werkt zeker goed met de meeste toppers.

Het mooie van de Wolfgang glaze is dat er een lichte polijstkorrel in zit. Ze noemen het dan ook een Finishing Glaze, als in = je kan het bij een full detail met polijsten als Finishing stap gebruiken.

Ik had gelezen dat de korrel in de Wolfgang glaze van een Menzerna Polish komt (P106~nog~iets) en hierdoor meer cut heeft als bijv. Dodo's Lime Prime of SRP. Ik heb de glaze de vorige keer gebruikt ter vervanging van Monello Finale. Hoewel je het naar mijn ervaring wel iets langer dan Finale moet doorwerken, kan het bij machinaal gebruik wel tijd besparen (finishing en glaze in één).

Wil je alleen glazen, dan is een glaze als Back Hole of Lime Prime Lite een snellere optie. Dan hoef je ook minder lang door te werken, omdat je geen korrel hoeft af te breken.

106FA werd volgens mij wel verkocht alszijnde Final Finish, bij mijn weten zitten er in de 106FA meer korrels dan de Finale, wel dezelfde korrel.
Ik heb zelf ook een flesje staan (106FA), en mijn ervaring is ook iets langer doorwerken voor een goed resultaat, logischerwijs heb je ook meer materiaal wat je af moet breken.

Met gebruik van de Wolfgang FG kun je idd de stap met Finale wel overslaan.

In een full detail finish ik vaak met finale op zwart.
Dit zou ik dus ook met de Wolfgang Glaze kunnen doen?
Of is het misschien beter om het met een licht groene te doen, omdat er toch nog wat korrel in zit.

Kan goed met beide, beide pads ff proberen, en goed beoordelen wat jij het mooist vind..(denk aan, Brinkmann, bouwlamp, zonlicht)

Kan wel zijn dat je met zwart iets langer door moet werken om de korrel helemaal af te breken, maar het loont voor mij de moeite meestal wel.

mk-us zei:
@GMToyota: PO106fa Super Finish ?
Deze zit tussen de Finale en de Mezzo in als ik het goed interpreteer
Klopt ja.. Ik raak altijd in de war van die Menzerna benamingen. Maar het is dus die PO106FA, maar dan net iets anders. De WG glaze stoft minder lees ik hier via google.

"Correct, Menzerna produceert het voor Wolfgang. Hier en daar een kleine wijziging (glaze toegevoegd, polijstkorrel iets anders etc.) maar in de basis gelijk). " = quote van Tim.

@Eelco± ik dacht dat de Final Finish de PO85rd was ( maar wordt dan weer Final Polish genoemd ondanks dat ie een Cut van 1.5 en Gloss van 5 heeft )
De PO106fa heeft Cut 2.5 en Gloss 5 ( lees ik net )

Ik heb net ff gekeken, op mijn flesje 106FA staat Super Finish, dus geen Final Finish.

Hij is idd gevoelsmatig net iets sterker dan de Finale qua correctie, laatst nog eens een stukje gebruikt op de rotary, best aardige correctie mee te maken.

Deze hebben we vaker gehad.

Zowel de 85RD (Final Finish) als de 85RE (Monello Finale) als de 106FA (Nano Polish/Super Finish) bevatten dezelfde korrel.
Alleen bevatten ze verschillende hoeveelheden daarvan.

Op volgorde van minste naar meeste korrels:
-85RD Minste
-85RE Medium
-106FA Meeste

Alle drie geven bij goed doorwerken van de korrel dezelfde finish alleen kan je bij de 106FA wat langer doorwerken.

106FA is dan ook ingezet als een losstaand polijstmiddel als je in 1 stap klaar wilt zijn.
Gebruik je Mezzo dan is het de bedoeling om met de 85RD/RE te finishen.