• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MF doeken wassen

Lexusfreak

Detailing rookie
9 nov 2008
850
0
Misschien een hele domme vraag, heb me rot gezocht naar een bestaand topic maar kan hem niet vinden (of ik word blind)

Ik heb vandaag de Pinnacle Micro-Rejuvenator Detergent Concentrate binnen gekregen en wil daar nu dus m'n Poorboys World - Deluxe Mega Towel's mee gaan wassen.....

maar nu komt ie, hoe kan ik dat het beste aanpakken....

Ik was altijd alles op 40 graden. Let op, absoluut ZONDER wasverzachter :!

Daarna doe ik altijd alles in het ligbad (ja, heb heel veel doeken, d'r is geen betere raad...), doe er 2 theekopjes van dat rejunevator in, laat de boel even weken en dan de droger in.

Oké, dank je voor je snelle reactie..

Dus samenvattend.

Doeken wassen met een normaal wasmiddel op 40 graden (zonder wasverzachter)
In een 20 ltr emmer (heb geen ligbad en nog niet zoveel doeken;) ) daar een halve theekop rejunevator bij half uurtje ??? weken en dan de droger in....
Heb ik hem zo goed begrepen ???:)

Ik kan me herinneren dat er op de gebruiksaanwijzing (ander merk) van het spul een vol kopje moest op 1 emmer.

Kwestie van de boel een kwartiertje laten weken, daarna afspoelen met schoon water. En de droger in.

Ik heb ze op 40 graden gewassen, daarna een stief kwartiertje in een bak met rejunevator gezet, toen terug in de wasmachine ,zonder zeep laten wassen/spoelen en daarna in de droger........ze voelen weer super aan. :-)^ :-)^ Nogmaals hartelijk dank voor je snelle reactie

Even een schopje:

Ik heb zelf wat Cobra Micro-Restore in huis. Werkt prima op mijn doeken en m'n schuimpads, alleen die lucht :-&
Ik zit te kijken wat er in huis komt als de Micro-Restore op is en ik zat te denken aan Pinnacle Micro-Rejuvenator Detergent Concentrate.

Hoe zit het met de geur van dit product? Is dat ook zo'n chemisch luchtje?

Ha, die luxe heb ik niet.

Het vervelende van die lucht is dat die ook in de doeken gaat zitten. Nou is dat geen ramp, maar als er iets zou zijn met dezelfde werking en een lekkerder luchtje, zou dat mooi meegenomen zijn.

Overigens (@ Lexusfreak): ik heb je al een tijdje niet zoveel meer gezien op het forum. Wat aan het minderen of was het gewoon vakantietijd?

Soepergroever,

Wat minder detailen, ook op vacantie geweest, druk op het werk, en een beetje temperen...............heb ook nog 2 kinderen die handen vol kosten:ja
daarbij heb ik enkele auto's voor anderen gedaan en dat koste me teveel tijd die ik hard nodig had/heb op de zaak, dus beperk ik me nu alleen tot m'n eigen auto en caravan, en uiteraard die van de firma.

Maar ik lees nog volop mee hoor, post alleen niet zoveel ;)

On-Topic, de Cobra Micro Restore vind ik niet zo erg ruiken dan de Pinnacle.

??

Wat hebben jullie een gekke volgorde.
Voorweken in de MF restore, uitspoelen en daarna even in een fijnwasprogramma
wassen.

Die MFR is bedoelt om de resten en olieeen van het polijsten er goed uit te halen.
Als je dan eerst gaat wassen lijkt het mij op eerst je trui wassen en als het klaar is de vlek er uit proberen te halen.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
(overigens wel smetteloze MF doeken)

Droger ga ik vanaf nu ook doen. Ze drogen me nu te hard op, ondanks dat ik ze eerst
goed uitschud/klop voordat ik ze te drogen hang.

Wat heb jij een gekke volgorde ]d~^

Gebruik van de MR kan op verschillende manieren.
Doeken wassen (het meeste vuil eruithalen) lijkt mij de eerste stap.
Daarna de MR gebruiken om de laatste restjes olie/wax te verwijderen (wat het prima doet), maar voornamelijk om je doeken weer lekker zacht te krijgen (m.i. de primaire functie van MF rejuvenators).

Even bij de miss Lexusfreak gecheckt

Die wast de doeken alleen met MR, als ze echt vies zijn (wat bijna niet voorkomt, ik gebruik voor iedere stap gewoon veel doeken) wast ze ze eerst met een wasmiddel en daarna nog met de MR