• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MG-British racing green, ode aan klassieker

Red

Detailing addict
23 okt 2010
41
65
Deze week was het eindelijk zover; een klassieke bella stond op het programma voor een schoonheidsbehandeling.:)^

De auto in kwestie betrof een MG in de kleur British Racing Green ! :heart_eyes:
De eigenaar gaat met deze bella op vakantie en wilde een ultieme glans op zijn auto.
De gehele detailing was verdeeld over 2 werkdagen zodat ik ruim de tijd had voor een liefdevolle behandeling.:party:

Diverse lakdikte metingen gaven aan dat de lak voldoende buffer had voor 2 lichte polijstgangen, noodzakelijk om een optimale glans te kunnen behalen.
Gebruikte produkten/procesgang:
- Foamen bilt-hambler
- wassen met shampoo van Poorboys
- polijstgang met Monello mezzo op witte polijstpad
- IPA wipedown controlecheck
- Polijstgang met Monello finale op lichtgroene polijstpad
- Wolfgang finishing glaze op blauwe polijstpad
- Wolfgang deep gloss paint sealant (DGPS)
- Lsp afwerking met resp.Collinite-Pinnacle Signature Series 2-Swissvax Shield (div.plaatdelen)
- Velgen met Iron-X
- Interieur met Poorboys Leather Stuff
- Chroomwerk met Mothers chrome polish
- Raamwerk met Glasscleaner Meguiars
- Bandjes met Hot shine tire spray Meguiars

Eerst wat foto’s voor een indruk vooraf; auto zag er redelijk uit maar had geen bling-bling.
De auto was reeds enige tijd geleden door een poetsbedrijf onder handen genomen, gezien de nodige swirls en hologrammen, die vakkundig :D weggestopt waren door de fillers van Cartec, en uiteraard veel witte waxrestanten in naden en kieren.

a0f04f4a.jpg


48e38154.jpg


De eigenaar had deze bella voorzien van prachtige spaakwielen, in mijn ogen een must voor deze klassieker ! :cool:

294aa32c.jpg


Stoffen kap dichtgedaan, auto gewassen en lekker onder de douche gezet, zoals je ziet is er nog genoeg beading aanwezig.:-"

bdc7fe61.jpg


Tussendoor geen tijd gehad (of moet ik eerlijk zeggen genomen :|~* ) om foto’s te schieten, echter het eindresultaat wil ik jullie niet onthouden .rofl
Oordeel zelf:

015d7d28.jpg


fb3e10d3.jpg


Op de fotolocatie: lekker in het zonnetje voor de ultieme wetlook:

e9a85f75.jpg


c0b691b9.jpg


13d228a2.jpg


3b5ecb2e.jpg


Tenslotte een respectvolle ode aan haar (auto's zijn vrouwelijk schoon) britse kameraden bij het oorlogsmonument (gezien haar engelse klassieker status) !:kado

3fe5ca0a.jpg

Oh ja, deze foto mag ik tegenwoordig zeker niet vergeten; zegt meer dan duizend woorden::grinning:

f6ba20f1.jpg


Bedankt voor het lezen;
 
Kun je de foto's wat groter maken, ze zijn nu erg klein en je ziet vrijwel niks en das natuurlijk jammer :eyes:
 
+1 leuk karretje, details willen we zien.

Hans

Edit; kijk met dit formaat zien we het een stuk beter. Mooi geworden.
 
Van zo'n mooie wagen willen we natuurlijk alles in volle glorie zien! Helaas met die kleine foto's wil dat niet.... Maar ziet er al wel goed uit van wat ik kan zien!
 
Volgens mij waren gisteren de foto's groter, of ben ik nou in de war. In ieder geval mag deze 'B' weer in volle trots de weg op, puik werk :)^
 
Zo te zien heb je er veel liefde en tijd in gestoken.
Alleen is het met deze kleine foto's niet of nauwelijks te zien.
 
Excuses, werd al laat gisteren, vandaag maar eens wat grotere foto's geplaatst.

Veel plezier met lezen !
 
Dit ziet er toppie uit.
Netjes gedaan.
Ben benieuwd hoe jij je spaakwielen schoonmaakt en beschermt
 
Ik heb destijds bij de Austin Healey de velgen behandeld met Iron-x, beschermd met een spray-sealant (Carpro Reload in mijn geval) :)^
 
Robbedoes zei:
Dit ziet er toppie uit.
Netjes gedaan.
Ben benieuwd hoe jij je spaakwielen schoonmaakt en beschermt

Nou ik ben geen eigenaar van deze bolide hoor, ik denk persoonlijk:

Veel wassen, weinig rijden ! :D
 
Mooi gedaan!!

Mare, een Engelse auto kan nooit een bella zijn he.... Dat is alleen voor de Italiaanse schoonheden. ;)