• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Micro swirls/marring NA polijsten

D!m!tr!

Detailing addict
18 feb 2018
343
68
35
Spijkenisse
Medepoetsers,

Puur uit nieuwsgierigheid heb ik een kras op mijn motorkap aangepakt met de volgende combo(s) van pasta's en pads.
Wou zien wat de middenstap voor invloed zou hebben op het eindresultaat en of ik "ermee weg zou komen" als midden stap overgeslagen wordt.

Monello raffini op blauw rupes
Monello finale op wit rupes


De micro marring/swirls die nu in de blanke lak aanwezig zijn ;

- is een gevolg van de raffini blauw combo?

- zou normaal gesproken door middel van afschalen in de "middel" stap verdwijnen.
Finale heeft te weinig corrigerend vermogen .

Polijsten is met juiste druk gedaan, dambord, tot transparante waas.
Grove combo is tot stand gekomen omdat een "lichtere" combo niets goeds deed,.


Dimitri
 

Bijlagen

  • 20180703_124302.jpg
    20180703_124302.jpg
    172,1 KB · Weergaven: 355
  • 20180703_115408.jpg
    20180703_115408.jpg
    112,3 KB · Weergaven: 374
Monello raffini op blauw rupes
Ik neem aan dat je Monello Raffini Veloce op een blauwe Rupes pad gedaan hebt?

Ik weet niet zo goed wat ik zie, maar de doffe strepen lijken inderdaad op marring. Aangezien het rechte lijnen zijn, zal het door jouw eigen toedoen zijn en ik vermoed dan ook dat je dit met de doeken hebt gedaan. ;)
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ter verduidelijking,

Foto 1 ; NA polijsten met marring

Foto 2 ; kras op zelfde plek VOOR het polijsten

Klopt met blauw en wit bedoel ik de rupes pads.

Bij deze de rupes doeken gebruikt om recidu af te nemen, die uit het standaard pakket.
Moet zeggen dat deze mij niet als kwalitatief top doen overkomen, zijn absoluut niet zeer zacht.

Kan een doek die net gewassen is maar ruuw aanvoelt marring veroorzaken denken jullie
 
Eens met conclusies hierboven.

Ik ken deze doeken persoonlijk niet.

Ik moet je wel adviseren om altijd *zachtjes* af te nemen. Ik probeer vooral ook tijdens het afnemen zo zachtjes mogelijk af te nemen om juist marring te voorkomen, maar misschien deed je dat al.

Daarnaast regelmatig van doek veranderen/verschonen om afnemen met vieze doek te voorkomen.
Dat zijn allemaal zaken die bijdragen aan een zo goed mogelijk resultaat.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Absoluut aficior.

Toch blijkt in de praktijk het residu niet altijd heel gemakkelijk weg te vegen met geringe druk op het lakwerk.
Dan spreek ik over "droog".

Nooit spraytje detailspray geprobeerd, is dat aan te raden?
 
Ik heb zelf nog nooit marring gehad van doeken. Zelfs niet wanneer afnemen moeilijker was. Ook ik ken de genoemde doeken niet uit eigen ervaring, maar het lijkt mij dat ze niet zo heel goed zijn.

Afnemen met een detailingspray erbij kan helpen omdat de er dan minder frictie is.

Producten verwerken, of het nou polijstmiddel / wax / etc. is, kan met hogere temperaturen altijd lastiger gaan.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Moet ook wel zeggen dat doeken met machine samen in tas zaten.
Ondanks dat ik mijn machine en snoer altijd afneem na gebruik kan er best iets van zand op snoer hebben gezeten.

Luister heel nauw, besef in iedergeval dat ik dat voortaan anders doe.
 
Ik heb die Rupes doeken ook nog steeds in de tas/doos van Rupes zitten, gebruik ze niet omdat ik ze inderdaad niet vertrouw. Op de foto lijkt, precies zoals voorgaande reacties ook aangeven, op 'zelfgemaakte marring.'
 
Ik vind het prima doeken, en in ken ook mensen die er bij zweren.

Ik denk echt dat er iets in de doek heb gezeten ofzo. Aan de doek zelf ligt het echt niet.

Het voornaamste waar ik s&w voor gebruik is voor het afnemen bij compounden.. dat zou ik zeker gebruiken als het residu slecht afneemt.. boenen is nooit goed
 
  • Leuk
Reactions: -Vanquish-
Na polijsten het residu afnemen doe ik altijd met een zachte doek die vochtig is gemaakt met Gyeon Prep en nadat ik enkele pufjes Prep op het af te nemen koetswerkdeel heb gespoten. Het residu is zo supereasy weg te nemen en dat zonder marring.