• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Microvezel pluisje blijven op coating plakken.

Farson

Detailing chief
1 jul 2017
186
103
Almere
Hoi forum leden,

Het viel mij op dat na aanbrengen en afnemen van de coating veel stofje / pluisje op de coating blijven plakken.

Ik heb diverse doeken geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen. Nu heb ik vernomen van carclean dat dit niet veel kwaad kan.

Wat is jullie ervaring? En hebben jullie nog tips.

Het betreft Q2 Rim en doeken van Monello met gesloten lus.

Thanks

IMG_6106.jpg
 
Iets dunner aanbrengen of iets eerder afnemen
De lusjes zijn m.i. gevolg van het plakkerige stadium van de coating vooraf aan het uitharden
 
heb hetzelfde met coatings; bepaalde langharige doeken vertonen dit.
Mijn Poorboys doeken (kort en langdradig) hebben dit weer niet.
Voor afnemen coatings neem ik nu vaak wat korter harige doeken, en ik maak ze heel licht vochtig.
 
+1 voor Redcat ; Volgens mij was je coating te plakkerig en trok dus echt aan je doeken.

@tinus - Sowieso handig om korte vezels / gesloten lus te gebruiken. Lange vezels snijden teveel in je coating en dan neem je meer af dan dat je laat zitten. :p
 
Bedankt mannen!

Ik moet straks nog een laag aan brengen zal dan eens proberen 1 gedeelte in te smeren met de coating en deze dan direct af te nemen. Kijken of dat helpt.

Is het zo dat de pluisje er later als de coating hard is nog wel af gaan? mochten er toch nog wat achter blijven.
 
Ik vind het wel vrij veel pluisjes. Welke doeken gebruik je? En zijn het nieuwe doeken?

Nee geen geen nieuw doeken, heb diverse doeken in huis ze pluizen allemaal. De doeken worden altijd apart gewassen in speciale zak.

Alleen als ik een zwarte doek pak valt het minder op omdat de pluisje ook zwart zijn.

Ook het aanbrengen per spaak en direct afnemen had geen beter resultaat

Als ze er maar later vanaf gaan als de boel is uit gehard anders heeft al het werk weinig zin gehad
 
Pluizen lijken er meer op te kleven dan in. Althans dat hoop ik dan maar

En alle doeken geven pluizen af op deze coating Heb nog nooit problemen gehad met pluizen, ook bij gebruik zwarte doeken op witte auto’s.

Doeken worden apart gewassen in een speciale microvezel was zak.

Nu zie je op zwarte velgen natuurlijk extreem veel, daarom was ik benieuwd naar de ervaring van andere.

Velgen zijn wel extreem opgeknapt van een beetje polijsten en coaten.
514E6279-605F-4AB0-A293-FFD1525A7A86.jpg

IMG_6100.jpg
 
Laatst bewerkt: