• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toch blijven plakken

paullions

Detailing rookie
21 nov 2014
9
2
Na een eerste bericht blijf ik terugkomen op het forum (verslavend? ;)) en stel ik mijzelf voor!

Ik heb het geluk bijna naast Carclean te wonen, als ik vanaf de eerste verdieping kijk dan zie ik het pand. Zo ben ik ook de eerste keer 'langsgewipt' om eens een blik in de kleine doch strakke showroom te werpen. Uiteraard met meer producten de winkel uitgelopen dan de bedoeling was maar wel terecht door de medewerker aangeraden noodzakelijke producten. Onlangs bij de Oliebollenavond geweest en actief achter de acties aan, dat blijft een leuk spel (alhoewel ik wel even een pruillipje had toen ik misgreep bij de 50% korting DAP900 om 23.59 ;)), wat niet is, kan nog komen!

Ik ben begonnen met een oldtimer Mercedes 190E, lekker zweven over de weg, mooie tijden. Maar het was helaas niet meer de moeite waard om een steeds erger wordend startprobleem op te lossen. Een half jaar geleden in het bezit gekomen van een Zilvergrijze Honda Jazz. Twaalf jaar oud echter: 19.500km!

conv_1232.webp

Door de Honda Dealer aan de eerste eigenaar verkocht, altijd onderhouden en nu aan mij verkocht. Ik heb hem gekocht blijkbaar op de dag van inleveren want hij zat onder de dennenaalden en mos onder de deurstrips, maar de poetser heeft goed werk verricht en hij straalde bij afhalen. Radio cdspeler af fabriek, zonder aux aansluiting die wel voorbereid is gezien het ingevreesde vakje naast de sigarettenaansluiting. De aansluiting heb ik los gekocht, een audiokabel met computerfan stekkers gemaakt en ingebouwd, perfect! Enige nadeel is wel dat m'n radio standaard naar Aux springt bij het starten van de auto.

Samen met een Alfa Romeo bezitter een foam gun gekocht, meer voor de lol dan voor het doel als ik forumleden mag geloven. Zo hebben we al een paar sessies samen gepoetst. Spons vervangen voor een washandschoen, emmer gezeldschap gegeven voor een tweede, halfords shampoo vervangen voor Dojo (en een spuit door m'n vriendin mee laten nemen bij haar werk gezien je 1:800 moet mengen :P), Turtle Wax vervangen door Liquid Insulator en wat microfiber doeken. Als tweede stap onlangs klei met detailer gekocht ter voorbereiding van mijn voorruit + RainX. En dus in de pijplijn: een polijstmachine om het waxen makkelijker te maken en het polijsten als proef in de toekomst. Ik ben benieuwd!

Dank! Zoals bezoek pas zei 'Je had toch een Mercedes gekocht en geen Honda?' Eh, de gril van de oude Benz voor de foto er opgelegd ^^

Is dit fotoshop of gewoon een erg vreemde foto? In elk geval welkom in deze gezellige zelfhulpgroep!