• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax probleem - blijft niet 'plakken'?

Silicone verwijderaar is dus een soort thinner! (Of het is thinner)

Succes!

Overigens heeft cartec inmiddels prachtige producten in het assortiment, ook leveren ze rupes e.d. Zelfs met een service dat als er 1 stuk is, je 1 ter leen krijgt. Daarbij zijn cartec producten érg betaalbaar. Zo heeft ieder merk zijn "betere" dingen.
 
Na 10 dagen ziet het er voorlopig goed uit, komend weekend na de wasbeurt nog eens checken!

Wat heb ik nu gebruikt?
Nanolex PreWash + Meguiar's Super Degreaser (1:4), om veilig te zijn wel eerst alle plastic & chrome afgeplakt
 
Ik heb inmiddels nog een keer gewassen met Waxaddict shampoo (rechter kant en dak) en C**P** Reset (rest) en deze gaven hetzelfde beeld :mad:
 
Update na het wassen: iets beter als voorheen, maar nog steeds een erg matig resultaat.

Heeft CarClean een siliconenverwijderaar in het assortiment? Anders bestel ik de
Spies Hecker 7010 Permaloid.
 
Ik zou persoonlijk een rondje s17/s20 doen!

Knapt de lak ook meteen van op. Daarna goed afnemen met prep of ipa.

Dan moet je er wel zijn lijkt me.

Overigens ken ik de standtijd van dodo niet. Maar de waxen die ik ken houden het echt weken prima uit.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Het product dat op de wagen wordt aangebracht is een siliconen houdende polish op basis van een cleaner en wax (merk Cartec).

Ik had al zo'n vermoeden! Ik heb net een aantal oude foto's opgezocht van mijn tijd bij poetsbedrijven en daar gebruikten we alleen maar Cartec en 3M. Dit spul zit bomvol siliconen en is écht een vies goedje.

We gebruikten ook vrijwel pure siliconen-spul voor ongelakt kunststof en als dit niet lekker pakte, werd dit goedje ook wel eens gebruikt. Vet, ranzig spul wat je zelfs met garagezeep niet lekker van je handen kreeg.
Veelal spoten we dan eerst onze handen in met de glasreiniger van Cartec, roze spulletje, en vervolgens goed wassen. Wat ik van deze glasreiniger begreep is dat hier ook wat ammonia in zat. (Werd een auto ook lokaal mee ingespoten om hars/teer op te lossen.

Kan je meteen uit de droom helpen, beide producten zijn nagenoeg vrij van siliconen. Sterker nog, 3M wordt voorgeschreven in veel schadeherstelbedrijven juist omdat deze siliconenvrij zijn.

Ik weet niet waarom, maar ik plaatste meteen hierna een bericht en deze is verwijderd. (No idea why) Maar ik doelde dus op alleen het betreffende product en niet de gehele lijn. :p Ik weet niet meer hoe het goedje heet, als ik dit überhaupt heb geweten omdat we alles herkenden door alleen de kleur van het spul, maar ik weet niet beter als dat hier siliconen in zaten en dit was koppig spul. (Zie citaat hierboven)

@StijnV - Zoals @Blade aangeeft zou ik toch back to basic gaan en polijsten. Mag dan toch wel aannemen dat je de troep wel verwijderd. :p
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Zo ruikt het alleszins ook .

Ik heb nu de volgende stappen ondernomen:
  • Foamen/wassen/drogen
  • Siliconen verwijderaar wipe on/off

Volgende keer:
  • Opnieuw wassen/drogen
  • Wax on/off
 
De wagen ziet er nu uit alsof ik er met Professional Polish ben overheen gegaan.
Ik ben een beginner... wat betekend deze uitspraak... positief of?

En wat voor merk/product was die siliconen verwijderaar?
En hoe heb je dat gedaan of verwerkt.
Ben best nieuwschierig...

En je begin foto waar beading te zien is.. is dat een goede beading.. of een slechte beading.
Op mijn astra heb ik ook van die grote druppels... ik zie vaak foto.s van kleine water bubbeltjes...
 
Laatst bewerkt:
De wagen ziet er nu uit alsof ik er met Professional Polish ben overheen gegaan.
Ik ben een beginner... wat betekend deze uitspraak... positief of?
Daarmee bedoelde ik dat de lak er heel erg schoon uitzag, dus postief :).

En wat voor merk/product was die siliconen verwijderaar?
En hoe heb je dat gedaan of verwerkt.
De volledige naam is Spies Hecker Permaloid Silicone Remover 7010. Ik heb telkens een stukje van een doek ermee bevochtigd, op (deel van) een paneel aangebracht, en meteen terug afgenomen met een schone doek.

En je begin foto waar beading te zien is.. is dat een goede beading.. of een slechte beading.
Op mijn astra heb ik ook van die grote druppels... ik zie vaak foto.s van kleine water bubbeltjes...
Naar mijn mening speelt de grootte van de druppels geen rol, de bolheid (ook wel beading of contacthoek genoemd dacht ik) bepaalt hoe waterafstotend het product precies is.

Normaal ga ik de bimmer komend weekend terug waxen!