• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax probleem - blijft niet 'plakken'?

Inmiddels zijn we een week / wasbeurt / 1000 km verder: sheeting is nog steeds uitstekend, bij 90 km/u vliegen de druppels van de motorkap af. Als ik even doorrij na een regenbui, is de wagen zo goed als droog.
 
Mooi hoor, fijn dat het gelukt is, doet toch een beetje af aan de charme van een nieuwe auto als je dit ssort dingen tegenkomt. Nu genieten van de regen!
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Het lijkt erop dat ik met de X1 hetzelfde probleem heb (ofwel vallen de recente Obsession Wax producten ontzettend tegen), wagen komt dit keer van een andere garage dus maar weer even geïnformeerd.
 
Op mijn Estoril blauwe 3 had ik dat probleem niet. Ik heb wel binnen de maand na aflevering de hele auto (mild) gepolished omdat deze al vol waskrassen van de dealer stond :scream:
Qua beading geen probleem (Ammo Skin enerzijds en Collinite 915 anderzijds), na het wassen loop ik wel altijd even na met QD.
 
Ik heb ook last van het probleem dat waxxen er hooguit enkele weken blijven zitten ondanks kleien.polijsten en ontvetten.
Is het probleem wat jij op je 4serie had nu na langere tijd ook weggebleven. Met andere woorden haal je nu een ''normale standijd''?
Heb eens gelezen dat er in sonax BSD ook siliconen zouden zitten. Ik kan er verder niks over vinden op de verpakking. Ook op internet kan ik het niet echt terug vinden. Weet iemand van jullie hier misschien meer over?
 
Ik heb ook last van het probleem dat waxxen er hooguit enkele weken blijven zitten ondanks kleien.polijsten en ontvetten.
Is het probleem wat jij op je 4serie had nu na langere tijd ook weggebleven. Met andere woorden haal je nu een ''normale standijd''?

Jep, daarna haalde ik normale standtijden.

Inmiddels de X1 ook aangepakt, zo op het oog is de lak veel schoner als voorheen, dus ik heb goede hoop dat het probleem nu opnieuw is opgelost.
Zie https://forum.carclean.com/threads/...aan-vandaag-deel-18.20338/page-58#post-373443
 
Ik had een vergelijkbaar probleem met de Astra. Alleen had ik eerst wel normale standtijden met gebruik van Collinite 845, en toen ik daarna Vitreo voor het eerst gebruikte (en Candy Gloss op de motorkap) waren deze in no time (bij de volgende wasbeurt, dus +- 2 weken) alweer verdwenen.

Ik heb de Waxaddict waxen gesmeerd na een was- en kleibeurt, zonder paint cleaner of polijstmiddel. Mijn idee was dus (na het lezen van dit topic)
dat iets van de 845 resten ervoor gezorgd had dat de Waxaddict waxen niet bleven zitten.
Vandaag dus de hele auto een was-, klei- en polijstbeurt (Monello Finale) gegeven en opnieuw in de Vitreo gezet. Motorkap staat nu in de Waxaddict Randomz. Ik ben benieuwd of de waxen nu wel goed gehecht hebben. De beading tijdens de eerste regenbui vanmiddag leek in ieder geval goed!

Nu de standtijd nog... ik houd jullie op de hoogte :)
 
@Simmke - Ik denk niet dat het de 845 was. ;) Lijkt mij eerder dat er iets over je auto is gekomen nadat je de 845 hebt gesmeerd. De wasbeurt heeft toen waarschijnlijk vettigheid of iets dergelijks rondgesmeerd waarop jij de WA's hebt aangebracht. :p

De polijstbeurt zal een goed begin zijn geweest van je nieuwe wax-avontuur. :D Moet er wel bij zeggen dat de huidige temperaturen het niet leuk maken voor allerlei waxen.