• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax probleem - blijft niet 'plakken'?

Ik heb hetzelfde en mijn auto is bijna 4 jaar oud... Ik heb hem laatst gepolijst en met Prep ontvet. Vervolgens een laagje Quartz erover, maar na de eerste de beste wasbeurt met BTBM was er niks meer van de Quartz terug te vinden.

Met mijn vorige auto heb ik dit nooit gehad, daar bleef de wax veel langer op zitten.
 
Indien dit de beading is vrij kort nadat de wax is opgebracht, dan vind ik hem niet echt top.
Ik zou als test ook eens een andere wax ernaast opbrengen.

Deze wax moet het meer van looks & sheeting hebben, maar ik heb op de kofferklep ook Dodo Juice Black Widow aangebracht ;) .

Ongewaxt:
95540-2a5be12974ca055bd7781e8c95b232ab.jpg

Gewaxt:
95541-b9731ed4d68d3e0004517f383de38abd.jpg
 
Ken het probleem. Ook na het ontvetten blijft wax bij mij 2 wasbeurten zitten en dan is het weer pleite. Nog geen oplossing gevonden.

Ik heb hetzelfde en mijn auto is bijna 4 jaar oud... Ik heb hem laatst gepolijst en met Prep ontvet. Vervolgens een laagje Quartz erover, maar na de eerste de beste wasbeurt met BTBM was er niks meer van de Quartz terug te vinden.

Met mijn vorige auto heb ik dit nooit gehad, daar bleef de wax veel langer op zitten.

Ik ga dit topic ook even volgen, heb het zelfde probleem met Rainforest rub van dodo juice. De Clio was gepolijst en ontvet voor het aanbrengen.

Horrorverhalen! :scream:
 
@StijnV
De dodo juice ziet er al beter uit vind ik, maar ben benieuwd of je die er ook zo weer af wast.
Heb je een coating op je ruiten zitten? Want daar zie ik best wat beading.
Anders zou het hetzelde vettige spul kunnen zijn als op de rest van je wagen, waardoor de wax niet hecht.
 
Bij mij is de Collinite 845 ook na 1 wasbeurt weg. Auto komt uit de showroom, gefoamed, met Wolfsburg shampoo gewassen, gekleid, motorkap gepolijst, ontvet met prep en toen gewaxt. Na 1 wasbeurt met monello shampoo ongeveer alles eraf.

Na de eerste keer wassen kwamen allemaal lak defecten naar voren die er eerst niet waren. Blijkbaar zat er toch een goedje op de wagen die dit veroorzaakt
 
Op de ruiten heb ik wel eens Soft99 Ultra Glaco Glass Sealant aangebracht, maar het effect leek me erg beperkt. Dat is toch al een maand of 3 geleden ook.
De ruiten waren net voor deze foto gereinigd met Dodo Juice Clearly Menthol.
 
Ik heb hetzelfde en mijn auto is bijna 4 jaar oud... Ik heb hem laatst gepolijst en met Prep ontvet. Vervolgens een laagje Quartz erover, maar na de eerste de beste wasbeurt met BTBM was er niks meer van de Quartz terug te vinden.

Zou ook te maken kunnen hebben met de BTBM shampoo.
Hier is al eens eerder iets over geschreven.
Iets over de wrijvingsvlak, spanning oid.
@nicknameless en Tim hebben hier vaker wat over gepost.

Na het wassen lijkt het net of de wax zijn werk niet meer doet en volledig is verdwenen.
Later worden de eigenschappen van de wax weer goed zichtbaar. De bescherming blijft gewoon aanwezig. Alleen de looks zijn eventjes verdwenen.
 
Ik neem toch gewoon aan dat de mensen met deze problemen dit vast wel weten. :) Dan heb ik het over het feit dat sommige shampoos tijdelijk de oppervlaktespanning verlagen en na een wasbeurt de boel net even minder mooi lijkt qua beading/sheeting als verwacht. ;)


Greeetz



Edit - Ooh, tegelijk geplaatst, haha!
 
Maar zou de beading dan niet, in ieder geval voor een groot deel, weer terug moeten komen bij het gebruik van een spraywax/drooghulp bij het drogen van de auto? In mijn geval ging het om de Fo' show van Waxaddict, gebruikt op een natte auto dus.
 
Voor alle duidelijkheid: ik zie een drastisch kortere standtijd dan voorheen met dezelfde producten & methodes die ik voorheen gebruikte.
Het enige wat er veranderd is, is de wagen/lak.
Wanneer ik nu minimaal enkele weken standtijd haal (d.w.z. beading aanwezig na het wassen of zichtbaar tijdens een regenbui),
ga ik er vanuit dat de wagen met "iets" behandeld is geweest (voorlopig nog geen reactie van de dealer gekregen) dat er enkel afging met polish (paint cleaner is waarschijnlijk voldoende).
 
@StijnV - Ik had al zo'n vermoeden! Ik heb net een aantal oude foto's opgezocht van mijn tijd bij poetsbedrijven en daar gebruikten we alleen maar Cartec en 3M. Dit spul zit bomvol siliconen en is écht een vies goedje.

We gebruikten ook vrijwel pure siliconen-spul voor ongelakt kunststof en als dit niet lekker pakte, werd dit goedje ook wel eens gebruikt. Vet, ranzig spul wat je zelfs met garagezeep niet lekker van je handen kreeg.
Veelal spoten we dan eerst onze handen in met de glasreiniger van Cartec, roze spulletje, en vervolgens goed wassen. Wat ik van deze glasreiniger begreep is dat hier ook wst ammonia in zat. (Werd een auto ook lokaal mee ingespoten om hars/teer op te lossen.



Greeetz
 
@StijnV mooi dat je duidelijkheid hebt nu. Dit was vast de oorzaak.
Ik zou de hele wagen even doen met een finishing polish als finale, aangezien hij nog geen grote defecten zal hebben.
Prof polish kan natuurlijk ook, maar met dezelfde moeite haal je ook wat kleine was- en droogkrasjes weg.
Ik ben benieuwd of het straks opgelost is.
 
Heeft IPA of Super Degreaser (Meguiar's) zin om siliconen te verwijderen, of ga ik het enkel met een paint cleaner of finishing polish redden?
 
Cartec en 3M. Dit spul zit bomvol siliconen en is écht een vies goedje.

Kan je meteen uit de droom helpen, beide producten zijn nagenoeg vrij van siliconen. Sterker nog, 3M wordt voorgeschreven in veel schadeherstelbedrijven juist omdat deze siliconenvrij zijn.


Cartec Refinsh:
... is a silicone-free paint renovator with fast cutting action and a high gloss, hologram free finish. It is ideal for rectifying polluted, oxidised and dull paints. It quickly removes paint defects such as deep scratches (P1500), runs, orange peel and overspray. No water is needed due to Compound 5000’s self-lubricating formula. This compound does not contain any fillers or silicones and is ammonia free. After Compound 5000 we recommend the Final Cut 9000 and/or Ultra Finish 12000 for the best Finish.

3M:
Removes fine marks and creates a flawless finish with ease.
Contains no fillers or silicones, just perfectly milled abrasives.
Works on all paint types.

3M Perfect-It Ultrafine Machine Polish is a professional OEM finishing polish that delivers flawless results on all paints. Designed for rotary use only, 3M Perfect-It Ultrafine Machine Polish is what the pros use to put the finishing touch on new finishes. Ultra fine abrasives remove imperfections and leave a flawless, perfect finish – even on black paint.

Creating a swirl-free flawless finish should not be this easy. 3M Perfect-It Ultrafine Machine Polish works on all types of paint, including conventional clear coats and hard, scratch-resistant clear coats. This is a true polish that removes imperfections, rather than covering them. 3M Perfect-It Ultrafine Machine Polish contains no fillers or silicone. What you see is what you get.

;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: tembaco en Blade
Ben bang dat je dit alleen maar met siliconen verwijderaar weg krijgt. Merk en dergelijke heb ik zo niet maar wordt veelal door spuiters gebruikt.
Of wachten op slijtage....