• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Microvezeldeeltjes op lakwerk

ricardok90

Detailing rookie
18 sep 2019
5
2
Ik zit met een vervelend probleem als ik mijn motor netjes heb gepolijst en daarna behandel met black hole - exp - natty paste. Er blijven elke keer deeltjes van de microvezel doek op de lak ‘plakken’ . Erg vervelend want het is er bijna niet af te krijgen. Hierdoor lijkt het ofdat er allemaal kleine krasjes op de lak zitten. Ik gebruik meerdere kwaliteit doeken van bekende merken dus daar kan het niet aan liggen denk ik..

Ik hoop dat de foto het een beetje duidelijk maakt , alvast bedankt !
 

Bijlagen

  • 2888892F-0F86-4BE8-8176-EB827C50254B.jpeg
    2888892F-0F86-4BE8-8176-EB827C50254B.jpeg
    111,8 KB · Weergaven: 227
Zijn de doeken al eens gewassen? ;)

Op de foto lijken het witte vezels en ik zie een Bianco liggen. Ik vermoed dat je de doeken (nog) niet goed hebt gewassen en gedroogd.

Als iets de lak glad maakt, dan is dat wel een glaze, dus zoveel wrijving kan je niet hebben.
 
Exp breng ik altijd heel dun aan, vind dit juist super makkelijk afneembaar. De doeken was ik vrijwel na elke gebruik. Ik heb het idee dat het plaatwerk statisch is ??
 
Even wat vragen die in me opkomen om je te proberen te helpen.

Waar heb je de doeken mee gewassen?
Hoe vaak zijn de doeken al gewassen?
Waar zijn de doeken voor gebruikt?
 
Ik was de doeken altijd op 30-40 gr met een klein beetje wasmiddel. Ik heb het al met 8 verschillende doeken geprobeerd van verschillende merken. Sommige zijn denk ik al 20 keer gewassen. Gebruik de doeken enkel voor mijn motor te waxen etc.
 
Ik zou eens specifieke wasmiddelen proberen.

PBW Typhoon, DJ Furry Liquid of dergelijke.
Ik doe 35ml op 15 doeken, 50 ml natuurazijn in het wasverzachterbakje, 40 graden fijne was.
Daarna nogmaals een spoelprogramma met natuurazijn.

Misschien dat je dan de pluisjes wegwast ...
 
Ik herken het wel, voornamelijk met "sticky" producten.
Zoals @Ric325i aangeeft, heb ik het met Red Mist wel eens, SCG detailer, en soms met bepaalde waxen, maar daarentegen met andere producten weer niet zoals Bouncer's Si-edition of Monello Perfetto.
Ik neem overigens altijd af met de lange vezelkant en buf na met de korte vezelkant. En gebruik veel, heel veel doeken. Als ik met een doekje rond ga, heb ik het overigens met alle producten "pluisjes", evenals met mindere kwaliteit doeken.
Op de ramen had ik het ook zoals @RoyR , maar met een speciale ramendoek is dat over.
Wassen doeken altijd met 30-40 graden en PB Typhoon.

Teveel aanbrengen, of niet volledig gecurred lijkt mij dan ook eerder het probleem.