• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn (1st) 206cc project

Nattys over exp deed ik wel eens, is/was ook een hele populaire combi.
Beading van exp is niet geweldig. Daarom werd dit veel gedaan denk ik.
Op vakantie neem ik ook altijd nattys mee, omdat Mn auto dan vaak in volle zon staat op de camping. Dan is dit wel een fijne wax.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Nattys is binnen gekomen, wat ruikt dat spul lekker, doet me denken aan kauwgomballen morgen er maar even op smeren :)

Heeft iemand hier ervaring met plastidip? Ik heb mijn velgen Mattzwart geplastidipt (is dat een woord?) en wou ze in de wax zetten maar ben bang dat het dan gaat glimmen of dat het niet mooi hecht oid, iemand ervaring?
 
Natty's is inderdaad echt een leuke en vooral heel makkelijk te verwerken wax.

Wax over plastidip zou ik niet doen. Plastidip reageert wel prima op trim producten (om rubber en kunststof delen mooi zwart me te maken).
 
Natty's is inderdaad echt een leuke en vooral heel makkelijk te verwerken wax.

Wax over plastidip zou ik niet doen. Plastidip reageert wel prima op trim producten (om rubber en kunststof delen mooi zwart me te maken).

Dat is een goede tip, had ik nog niet aan gedacht, komt een andere keer dan maar, eerst weer genoeg geld uit gegeven aan me auto, krijg ik met de trim producten we goede bescherming? Dacht dat het alleen was om het weer ‘mooi’ te maken? Maar ben nog een newbie dus weet het niet zeker
 
Bescherming is erg afhankelijk van de gebruikte producten. Een standaard trim product houdt 1 tot 3 weken. Mijn ervaring is dat bijvoorbeeld Autofinesse Revive wat langer houdt en ook echt wat beading geeft. Meest duurzame optie is Gyeon Trim coating, maar dat is wel ook wat duurder.
 
Dan vraag ik mij af: PlastiDip blijft flexibel, toch? Is een product zoals Trim dan juist niet verkeerd? (Wordt hard)
in principe is het flexibel, maar het zit vast op de velg toch? dus dan zou het niet mogen bewegen denk ik? (zolang je geen rode randjes erop plakt van alie zoals je op me foto ziet, die vliegen er af bij +/- 130)
 
@Quantoxx ik hoop inderdaad dat een velg niet vervormt/beweegt. Als dat wel gebeurt heb je grotere problemen dan of je trim wel op je plastidip blijft zitten...
 
Naja, ik doelde mee op de flexibiliteit van de Dip en bijv. steenslag. Als de Dip steentjes kopt en flexibel is, dan zal het minder snel breken dan wanneer er een harde Trim-laag overheen zit.

Trim op rubbers smeren is vaak ook geen succes.
 
@Jansen - Jup! Totdat iemand van CC mij erop wees dat dit niet zo ideaal is. Ik vond het juist wel mooi dekken en als de standtijd ook nog eens goed zou zijn, dan helemaal top. Helaas werkte het op de raamrubbers inderdaad niet lang. De rubbers leken ook vrij snel craqelee (vergeet steeds hoe je dat schrijft :p )
 
Op mijn raamrubbers werkt het super. Nu 9 maanden en ongeveer 30.000km verder en nog steeds goed.